Gammel Gubbe Skrevet mandag kl 09:08 Del Skrevet mandag kl 09:08 Bra nok CPU, minne og skjermkort tror jeg. Min erfaring med litt eldre HW nå om dagen er at noe av alt det andre som har utviklet seg, som usb, blåtann, wifi etc., ikke lenger holder standard. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet mandag kl 09:14 Del Skrevet mandag kl 09:14 Svein M skrev (16 timer siden): For Windows 11 er krav til cpu Intel Core generation 8 eller nyere, AMD Ryzen gen 2 eller nyere Det finnes triks for å installere Windows 11 på maskinvare som i utgangspunktet ikke støttes. Lenke til artikkel hos Digi før jul. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet mandag kl 09:26 Forfatter Del Skrevet mandag kl 09:26 ilpostino skrev (10 minutter siden): Det finnes triks for å installere Windows 11 på maskinvare som i utgangspunktet ikke støttes. Lenke til artikkel hos Digi før jul. Men vil det by på problemer? Har kommet over en maskin med Windows 11 som har Intel Core i5-10400f, 6-core, 12-thread. Er det dugendes? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet mandag kl 09:35 Del Skrevet mandag kl 09:35 Ludvig86 skrev (7 minutter siden): Men vil det by på problemer? Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men har sett Microsoft har sagt det ikke er helt optimalt. Jeg regner med det er en del sikkerhetsfunksjoner i Windows 11 som faktisk er avhengig av versjon 2 av TPM 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet mandag kl 12:25 Del Skrevet mandag kl 12:25 Ludvig86 skrev (2 timer siden): Men vil det by på problemer? Har kommet over en maskin med Windows 11 som har Intel Core i5-10400f, 6-core, 12-thread. Er det dugendes? For maskiner som er for gamle for Windows 11 så kan en få problemer med oppdateringer av Windows 11. Det er ca i 2017/2018 de som er nye nok kom. Også er det slik at CPU utvikles hele tiden. Den er ganske bra den i5-10400f, for nye maskiner i dag kan du se f.eks i5-12400f, i5-13400f og i5-14400f som er nyere modeller. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet mandag kl 13:23 Del Skrevet mandag kl 13:23 (endret) Ludvig86 skrev (4 timer siden): Intel i3 og oppover er jo på listen du linker til… 🧐 Intel i3 CPU fra og med 8. generasjon (2017) Eksempel: Endret mandag kl 13:24 av backtoback 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå