Gå til innhold

Basskasse som ikke spiller full effekt i bil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har basskasse i en 2010 Audi a4 med original radio, så jeg bruker høy til lav nivå adapter fra forsterker bak. Jeg hadde tidligere en 2005 Audi a4 med uoriginal spiller, så da koblet jeg rca kabler baki den.

Nå som jeg har ny bil med den høy lav nivå adapteren så merker jeg at bassen ikke er like dyp/høy som den var tidligere, selv med samme basskasse og forsterker, selv med gain på fullt så spiller ikke denne like høyt som i tidligere audi’en.

Bytta nylig fra en 600w rms forsterker og basskasse til ett sett på 1400w rms, merker ingen forskjell.

Hva kan dette skyldes? Takk! Håper dette var forklarende nok😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (11 timer siden):

Har du justert selve høy- til lavnivå-adapteren?

Takk for svar. Jeg bruker en adapter som denne 

https://bilradiospes.no/gladen/htl10/gladen-htl-10-høy-lav-nivå-adapter-2-kanals-auto-remote?gad_source=1&gbraid=0AAAAADl4Z2FUfLCg5V9eiyGSCh2OmlzwB&gclid=EAIaIQobChMI3L-rypD1igMVbxiiAx2ifw58EAQYASABEgIg1_D_BwE

Hvordan justerer man en høy til lavnivå adapter?😅

Lenke til kommentar

Vanligvis har de en eller to justeringer. De bedre kan ha mange. Det er ingen standard for spenningsnivå på høynivåutganger (aka høyttalerutganger). Så man må ha en eller annen mulighet for å justere. Hvis ikke risikerer man alt for lavt signal hvis man har en svak forsterker. Som integrerte spillere offte har.

30.5000-02.jpg.64ecf18ca74c52bf12c2196b1b0a415d.jpg

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at Gladen HTL 10 har mulighet for justering av spenning på lavnivå-utgangen og Gladen spesifiserer heller ikke spenningen 🤔 

Ofte så leverer slike omformere en standard linjesignalspenning på inntil 2 volt RMS, at du opplever lite effekt når du øker volumet bekrefter egentlig dette; forsterkeren din trives nok best med en spenning på 4-6 volt (maks) så når den mates med inntil 2 volt blir lyden svak. Du har ikke mulighet til å endre til maks 2 volt som spenning på linjesignalet på forsterkeren?

Hva slags forsterker(e) har du testet med? Hvilken spiller fra Audi er det i bilen?

Lenke til kommentar
NoBo skrev (3 timer siden):

Ser ikke ut til at Gladen HTL 10 har mulighet for justering av spenning på lavnivå-utgangen og Gladen spesifiserer heller ikke spenningen 🤔 

Ofte så leverer slike omformere en standard linjesignalspenning på inntil 2 volt RMS, at du opplever lite effekt når du øker volumet bekrefter egentlig dette; forsterkeren din trives nok best med en spenning på 4-6 volt (maks) så når den mates med inntil 2 volt blir lyden svak. Du har ikke mulighet til å endre til maks 2 volt som spenning på linjesignalet på forsterkeren?

Hva slags forsterker(e) har du testet med? Hvilken spiller fra Audi er det i bilen?

Det mener jeg ikke at jeg har. Jeg bruker Ground Zero GZIA 1.2000D monoforsterker. Spilleren jeg bruker er en original radio fra consert systemet til Audi. Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...