Gå til innhold

Vita og Wanda, influencere i hardt vær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner du disse "bertene"? Eller er utsagnene dine basert helt og fult på fordommer og stigmatisering mot en gruppe mennesker du sannsynligvis ikke relaterer deg til.

Dersom du tror du kjenner en person, kun ved måten man blir fremstilt på - eller fremstiller seg selv på, tar du ekstremt feil.

En influenser/påvirker er ikke annet enn en reklameplakat, der målgruppen baserer seg på hva slags type "person" man er. Og det er ofte så langt fra virkeligheten du kommer.

https://tv.nrk.no/serie/monsen-paa-villspor/sesong/3/episode/MUHU28000220

Jeg følger ikke med på slikt viss-vass (som jeg mener influensere driver med). Mitt "kjennskap" til disse såkalte bertene, er fra denne serien med Lars Monsen. Og her blir dem fremstilt nokså sporty, og i helt motsatt kontrast av PMS og dramaqueen-fakter.

Også hvorfor i helvete skal man på død og liv henge ut kjendiser man ikke kjenner. Dette er jo personangrep så det holder etter...... mobbing rett å slett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (6 minutter siden):

Et par berter som aldri har kommet seg over russetiden og som tror at dramaqueens med åpenbare PMS-takter har alle rettigheter

Det er skikkelig godt gjort å vri en influensersak til å bli kvinnefiendtlig.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Vokteren said:

Endelig har noen satt et par bortskjemte influencere på plass:

https://www.vg.no/rampelys/i/LMqKBR/ekspert-om-blits-krangelen-ikke-et-fotostudio

Et par berter som aldri har kommet seg over russetiden og som tror at dramaqueens med åpenbare PMS-takter har alle rettigheter

Du er like utdatert som han her:

https://www.dagbladet.no/kjendis/bortskjemte-jentunger/82504468

"Jentene" er to 32 år gamle forretningskvinner som vet hva de driver med.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

1. Kunne spurt først.

2. Her har dem altså medbrakt en ekstra kraftig blits, det er ikke snakk om telefonen.

3. Hvorfor reagerer negativt på at restauranten du er på ber deg oppføre deg?

Jeg mener dette er noe som ikke burde blitt en sak i det heletatt om dem tenkte litt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (33 minutter siden):

Kjenner du disse "bertene"? Eller er utsagnene dine basert helt og fult på fordommer og stigmatisering mot en gruppe mennesker du sannsynligvis ikke relaterer deg til.

Dersom du tror du kjenner en person, kun ved måten man blir fremstilt på - eller fremstiller seg selv på, tar du ekstremt feil.

En influenser/påvirker er ikke annet enn en reklameplakat, der målgruppen baserer seg på hva slags type "person" man er. Og det er ofte så langt fra virkeligheten du kommer.

https://tv.nrk.no/serie/monsen-paa-villspor/sesong/3/episode/MUHU28000220

Jeg følger ikke med på slikt viss-vass (som jeg mener influensere driver med). Mitt "kjennskap" til disse såkalte bertene, er fra denne serien med Lars Monsen. Og her blir dem fremstilt nokså sporty, og i helt motsatt kontrast av PMS og dramaqueen-fakter.

Også hvorfor i helvete skal man på død og liv henge ut kjendiser man ikke kjenner. Dette er jo personangrep så det holder etter...... mobbing rett å slett. 

Mine er basert på deres reaksjoner. Siden de fikk "tilsnakk" har de hengt ut en masse personer som har kritisert dem med ganske stygge ord, samt restauranten som bare prøvde å gjøre besøket for alle fint. De har oppført seg helt idiotisk slik jeg ser det.

Anbefaler en tur innom profilene deres på Instagram om de ikke har slettet det(noe de bør).

• Liker 5
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Har verken satt meg inn i saken eller lest mer enn innledningen i artikkelen, men jeg velger å stole på de to blits-ekspertene, de er tross alt EKSPERTER innen sitt felt.

Berre synd at dei er ekspertar innan fagfelt som ikkje er relevant. Når blei ein dagleg leiar av ein restaurant og ein restaurantsjef ekspertar innan mat-fotografering? 

Det einaste som er relevant her er jo om fotograferinga var unødig sjenerande eller ikkje. Ein må gjerne meine at det å fotografere maten er uhøfleg, men det er fullt ut akseptert på så og seie alle resturantar, også dei som er litt finare. Om restauranten ikkje ønsker fotografering så får dei sette opp eit skilt eller informere gjestane på anna måte. 

Så det einaste spørsmålet er om det er restauranten som har vært ufine mot influencerane, eller om det er influencerane som har vært ufin mot dei andre gjestane. 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (14 minutter siden):

Berre synd at dei er ekspertar innan fagfelt som ikkje er relevant. Når blei ein dagleg leiar av ein restaurant og ein restaurantsjef ekspertar innan mat-fotografering? 

Det einaste som er relevant her er jo om fotograferinga var unødig sjenerande eller ikkje. Ein må gjerne meine at det å fotografere maten er uhøfleg, men det er fullt ut akseptert på så og seie alle resturantar, også dei som er litt finare. Om restauranten ikkje ønsker fotografering så får dei sette opp eit skilt eller informere gjestane på anna måte. 

Så det einaste spørsmålet er om det er restauranten som har vært ufine mot influencerane, eller om det er influencerane som har vært ufin mot dei andre gjestane. 

Restauranten selv sier jo at dem ikke har noe mot fotografering, kun bruken av den medbrakte blitsen.

Lenke til kommentar

Problemet her er at de er høye på seg selv, og ikke tålte at en ansatt ba de ikke bruke den kraftige lampen de hadde med seg.
At de så i etterkant snakker nedsettende om den ansatte er helt på jordet.

- Tvillingene beskrev den ansatte som en taper med mindreverdighetskomplekser, og at spisestedet hadde «ræva kundeservice».

• Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Milhouse85 said:

Usikker på om du har jobbet i kunderelaterte yrker, men her er noen av mine lærdommer fra et tidligere liv.

Når du jobber i yrker der du er bedriftens ansikt utad og har direkte kontakt med kunder, har du ofte et veldig tykt bånd som begrenser hva du kan si og ikke si til kunder, også mot de som er direkte ufine.

Noen (et fåtall, skal sant sies) kunder vet dette meget godt, og det er overfor disse yrkesgruppene at deres sanne ansikt vises. JA - dette har jeg sett og følt på kroppen mange ganger. Kunde alene med kundebehandler = monster, narsisist - kall det hva du vil. 10 sekunder etter når de er innafor synsvidde til familie/venner er de plutselig verdens mest hyggelige og forståelsesfulle individer igjen.

Så JA - etter mange år i yrkesaktivt liv med direkte kundekontakt kan jeg si at denne saken med stor sansynlighetsovervekt gir et signal om disse individenes sanne ansikt - altså når de tror det de sier ikke blir hørt av andre enn den stakkars kundebehandleren som kom i deres unåde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...