Gouldfan Skrevet lørdag kl 00:40 Del Skrevet lørdag kl 00:40 panzerwolf skrev (7 timer siden): TS skrev noe seinere om at noen barn ble sendt i barnehagen selv om de var syke, var det jeg refererte til (litt klønete med sitering på mobil noen ganger). Uansett, så er det tydeligvis noe rart i den barnehagen utifra beskrivelsen til TS. Kan selvsagt også hende at det som gjør at det er "bra folk" som jobber der, er at de har et fellesskap i å klage på foreldre. Om foreldre derimot stadig vekk sender syke barn i barnehagen, så kan det hende at de ikke vet bedre. Litt som å sende barn uten tilstrekkelig med klær, og da kan det være at det offentlige burde hjelpe til litt med veiledning. (Og jeg var litt direkte med å skille mellom stat og kommune. Ingen tvil om at barnevernet har gjort en del rart, men de gjør sykt mye bra også så jeg synes de ofte får litt vel mye ufortjent pepper) Det er ganske vanlig at barn blir syke over natten og at de ikke får symptomer utover litt snørr som alle småbarn har til tider uansett.. Så kommer feber og hosting i barnehagen, og da ringes foreldrene. Norge og Sverige har meget gode ordninger for fast ansettelse og betalt hjemme med sykt barn. Om det er noe så er det vel gråsoner som slave vikarer eller tilkallingsvikar der du ikke har samme rettigheter. Jeg synes ikke slike stakkars foreldre bør lide, heller firmaene og høyresiden som utnytter de. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå