Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama har ingen ambisjoner eller mål i livet. ( Jobbmessig)

Gjest 4a373...684

Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (7 minutter siden):

Det eneste logiske og økonomiske er å komme deg ut av det forholdet fort som f. Hun er en fotlenke som du drar etter deg i livet og senker din livskvalitet permanent. Inkludert barns sine liv. Jeg sier ikke at det er det du MÅ gjøre, bare at det er det eneste økonomisk logiske. Du må veie denne fotlenken opp mot hva annet hun bidrar med. Er det for eksempel super sex så kan du vurdere om det er verdt prisen. Er det supert familieliv så er jo det også verdt noe. Er hun en fotlenke på flere områder så..

Jesus Christ.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Døtre blir sin mor hvis de har et godt forhold. Jeg tror at hun "ventilerer" om problemene på sin arbeidsplass til deg, uten at hun faktisk mistrivdes. Du gjør som de fleste menn, og antar at hun presenterer et problem, som du leter etter en løsning på. Bommert #1. Hun ville at du skulle lytte og støtte. (Si off og ja på rett tid altså). Du har tolket hennes behov for at du lytter og støtter som hennes ambisjon. Bommert #2. 

Du forteller om dine ambisjoner og ønsker, og hvor fint naboene har det. Hun tror du "ventilerer" og velger å lytte og støtte. (Sier ja, og "det høres lurt ut, vi bør også det" på rett tid). Hun tror hun har vært en god partner, mens du tror dere har inngått en "avtale". 

Sjansen for at hun kommer til å gjøre et større arbeid for å øke inntekten sin er nesten 0. Sjansen for at hun lykkes er enda lavere. Jeg tror at du vet dette, og har visst det lenge. Det er derfor du vektlegger denne arven. Du vet at hun er en flott dame, som liker deg. Du vet også at hun ikke er en økonomisk bidragsyter, men at hun har en grei "medgift". Du venter på "medgiften". Jeg tror du har kontroll på resten selv. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (3 minutter siden):

Døtre blir sin mor hvis de har et godt forhold. Jeg tror at hun "ventilerer" om problemene på sin arbeidsplass til deg, uten at hun faktisk mistrivdes. Du gjør som de fleste menn, og antar at hun presenterer et problem, som du leter etter en løsning på. Bommert #1. Hun ville at du skulle lytte og støtte. (Si off og ja på rett tid altså). Du har tolket hennes behov for at du lytter og støtter som hennes ambisjon. Bommert #2. 

Du forteller om dine ambisjoner og ønsker, og hvor fint naboene har det. Hun tror du "ventilerer" og velger å lytte og støtte. (Sier ja, og "det høres lurt ut, vi bør også det" på rett tid). Hun tror hun har vært en god partner, mens du tror dere har inngått en "avtale". 

Sjansen for at hun kommer til å gjøre et større arbeid for å øke inntekten sin er nesten 0. Sjansen for at hun lykkes er enda lavere. Jeg tror at du vet dette, og har visst det lenge. Det er derfor du vektlegger denne arven. Du vet at hun er en flott dame, som liker deg. Du vet også at hun ikke er en økonomisk bidragsyter, men at hun har en grei "medgift". Du venter på "medgiften". Jeg tror du har kontroll på resten selv. 

Interessant vinkling (som du faktisk kan ha mye rett i).

Lenke til kommentar

Dama trenger en reality check når hun er misunnelig på naboen og ønsker økonomisk romslighet til ferier, middager til 1500 kr osv.

Som sagt, å gi henne opp er en av mulighetene. Sannsynligvis den mest realistiske. En annen er å gi henne flere realitets sjekker så hun skjønner hva hennes tafatthet koster dere og barna. Hva de får glipp av på grunn av henne. Gjør som Luksusfellen. Sett opp hypotetiske tusenlapper på en tavle. Sett de på de postene dere ønsker å realisere. Så ser hun hva familien går glipp av på grunn av henne. Samle hypotetiske opplevelser dere kunne hatt, måned for måned..

Hvor lenge kan du holde ut med status quo eller gjentatte realitetssjekker og voksenopplæring i å skape seg et godt liv?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
2 hours ago, OC-Freak said:

Ser mye ut som ett "deg" problem. Jeg syns dette jaget etter lønn, prestisje og status er helt på bærtur i dagens samfunn.

Så leng man er i jobb så bør ikke fokuset være på lønn og status, men mer om man synd det er greit i den jobben man har.

Ellers må dere bare bli enige om at dere ikke passer sammen da dere har ulike mål og meninger.

Enig i dette. Det virker som om folk tror at barnehager eller andre yrker som ikke are bra nok for TS bemanner seg selv. Altså, noen må gjøre de jobbene, og de er like viktige som alle andre vanlige jobber. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (Akkurat nå):

Enig i dette. Det virker som om folk tror at barnehager eller andre yrker som ikke are bra nok for TS bemanner seg selv. Altså, noen må gjøre de jobbene, og de er like viktige som alle andre vanlige jobber. 

Vil egentlig påstå at de er en av de viktigste jobbene en kan ha. Har enorm respekt for de som tar vare på min datter store deler av uken. 

Tragisk at de er så underbetalt og "glemt" av samfunnet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 4a373...684 skrev (3 timer siden):

Noen som har gode tips til denne saken?

Det virker som om du ikke respekterer samboeren din og langt mindre elsker henne.

Kanskje ta konsekvensen av at du lever i et dødt forhold med en person du ikke liker og respekterer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (1 time siden):

Tror dette må være topp 10 innsiktsfulle ting jeg har lest på diskusjon.no :D

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (53 minutter siden):

Vil egentlig påstå at de er en av de viktigste jobbene en kan ha. Har enorm respekt for de som tar vare på min datter store deler av uken. 

Tragisk at de er så underbetalt og "glemt" av samfunnet.

De er vel såpass viktige at man kanskje ikke burde fått en slik jobb når man som TS's samboer ikke har utdanning til å jobbe med det?

Det er mange som blir plassert i barnehager som del av jobbtrening via NaV f.eks... - det burde ikke være slik. 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så forbaska viktig å ha mål her i livet?

Om du og dama ikke er på bølglengde så får du vel stikke fingeren i jorda og ta konsekvensen av det.

Jeg ville heller spurt meg selv om hva som gjør deg og henne lykkelig - er det dette karrierremålet - eller er det andre faktorer som egentlig betyr mer......

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, leticia said:

De er vel såpass viktige at man kanskje ikke burde fått en slik jobb når man som TS's samboer ikke har utdanning til å jobbe med det?

Det er mange som blir plassert i barnehager som del av jobbtrening via NaV f.eks... - det burde ikke være slik. 

Lære på jobben, er det noe som heter. Og som fungerer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...