Datafriken Skrevet fredag kl 19:15 Forfatter Del Skrevet fredag kl 19:15 Ser ut som disse "Samsung Mystery Box" fra Power (https://www.power.no/mobil-og-foto/mobiltelefon/samsung-mystery-box/p-3396030/) Kommer med S25u 256gb Lenke til kommentar
obygda Skrevet fredag kl 19:55 Del Skrevet fredag kl 19:55 Hva tenker dere om en telefon poppet full av AI - er det trygt med tanke på sikkerhet osv? Må si jeg begynner å bli litt skeptisk til dette. Lenke til kommentar
mandela Skrevet fredag kl 20:39 Del Skrevet fredag kl 20:39 (endret) Foreløpig må du slå på / kan slå av funksjonene som kommer fra Samsung, de resterende kan stort sett deaktiveres eller slås av (Google Gemini, Assistant). Språkfunksjonene til Samsung kan dessuten kjøres lokalt i stedet for i skyen (tilvalg i menyene). Endret lørdag kl 08:04 av mandela Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet fredag kl 20:41 Del Skrevet fredag kl 20:41 thomassit0 skrev (På 23.1.2025 den 8.16): Om noen her har tenkt å forhåndsbestille fra Samsung.no, bruk rabattkoden Samsung2025 så får du med buds 3 pro gratis og 1000kr avslag. Sim2025 gir 2000 kr og Buds 3 pro 2 Lenke til kommentar
mandela Skrevet lørdag kl 19:52 Del Skrevet lørdag kl 19:52 edge skrev (På 23.1.2025 den 12.14): Bestilte S25 i går med innbytte og koden fra epost. 5500 for S25 256gb med deksel, skjermbeskytter og buds 3 Pro, med innbytte i S22 ultra ble for fristende 😅 Går du fra den største til den minste telefonen? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet i går, 08:16 Del Skrevet i går, 08:16 Bestilte S25 Ultra 512GB. Etter innbytte av en gammel Oneplus 9 Pro så endte den på 11 550 kr inkludert Buds 3 Pro. Det er en fin pris. Mottar telefon til test i morgen, så det blir spennende å se hvordan årets modell leverer. 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Så tregt utviklingen går, 45 W lading på en telefon til 18k? Det er ca 30% av hva de raskeste får. Hadde S21 Ultra for noen år siden, her har jo tiden nesten stått stille ser det ut til, visse specs er jo dårligere enn for noen år siden? Litt raskere prosessor, men S21 var jo snappy nok den. https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-S21-Ultra,Samsung-Galaxy-S25-Ultra/phones/11510,12343 Endret 23 timer siden av DrAlban3000 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden DrAlban3000 skrev (6 minutter siden): Så tregt utviklingen går, 45 W lading på en telefon til 18k? Det er ca 30% av hva de raskeste får. Hadde S21 Ultra for noen år siden, her har jo tiden nesten stått stille ser det ut til, visse specs er jo dårligere enn for noen år siden? Litt raskere prosessor, men S21 var jo snappy nok den. https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-S21-Ultra,Samsung-Galaxy-S25-Ultra/phones/11510,12343 Spurte faktisk Samsung om dette nylig, også med tanke på at jeg akkurat hadde testet Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5G som støtter 120W lading, og koster 5990 kr. De hadde vel egentlig ikke noe godt svar annet enn at de mente den lader raskt nok. Dilemmaet er at forbrukernes krav øker i takt med utviklingen som igjen gradvis hever standarden. Jeg hadde ventet minimum 65W ladehastighet på S25 Ultra, men må nok se langt etter det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) DrAlban3000 skrev (1 time siden): Så tregt utviklingen går, 45 W lading på en telefon til 18k? Det er ca 30% av hva de raskeste får. Hadde S21 Ultra for noen år siden, her har jo tiden nesten stått stille ser det ut til, visse specs er jo dårligere enn for noen år siden? Litt raskere prosessor, men S21 var jo snappy nok den. S10 Lite hadde 45 W lading. Og 15W trådløs ladning som fremdeles er max for Samsung mens konkurrentene drar ifra. Tiden ser absolutt ut til å stå stille hos Samsung. Minnet begyner å bli fullt og batteriet blir raskere tomt på min S21 Ultra så det spørs om jeg klarer vente på S26 Ultra... og den kan bli en skuffelse den også. Jeg må antagelig se etter et annet merke enn Samsung. Endret 22 timer siden av robertaas Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) DrAlban3000 skrev (1 time siden): Så tregt utviklingen går, 45 W lading på en telefon til 18k? Det er ca 30% av hva de raskeste får. Når det gjelder ladehastighet, så er jeg helt sikker på at RnD i Samsung enkelt kan skru opp effekten, men det ligger en policy til grunn som dikterer at 25-45W fortsatt anses som den beste balansegangen mellom ulike hensyn. Se forøvrig: https://www.phonearena.com/news/samsung-galaxy-s22-ultra-plus-45w-charging-vs-25w-charging_id138976 Endret 22 timer siden av mandela 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden mandela skrev (4 minutter siden): Når det gjelder ladehastighet, så er jeg helt sikker på at RnD i Samsung kan enkelt skru opp effekten, men det ligger en policy til grunn som dikterer at 25-45W anses fortsatt som den beste balansegangen mellom ulike hensyn. Kan legge til at det var ikke langt unna det vi kom frem til ☺️ Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden robertaas skrev (10 minutter siden): S10 Lite hadde 45 W lading. Tiden ser absolutt ut til å stå stille hos Samsung. Minnet begyner å bli fullt og batteriet blir raskere tomt på min S21 Ultra så det spørs om jeg klarer vente på S26 Ultra... og den kan bli en skuffelse den også. Jeg må antagelig se etter et annet merke enn Samsung. Skal ikke komme med mange anbefalinger av andre modeller ettersom dette er en S25-tråd, men ta en kikk på OnePlus 13. For egen del skulle jeg gjerne sett raskere lading, men helt ærlig- 45W er raskt nok for 99 av 100 situasjoner. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden torbjornhb skrev (5 timer siden): For egen del skulle jeg gjerne sett raskere lading, men helt ærlig- 45W er raskt nok for 99 av 100 situasjoner Den trådløse laderen feiler ofte og har jeg glemt sjekke at den lader om kvelden så våkner jeg ofte med en telefon som varsler om lavt batteri. Og det skjer ca 1 gang i uken. Da hadde det vært fint å ha tilgjengelig rask ladning slik at det var mer batteri når jeg drar hjemmefra. Joda, har skiftet trådløs lader uten at det hjalp. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden robertaas skrev (1 time siden): Den trådløse laderen feiler ofte og har jeg glemt sjekke at den lader om kvelden så våkner jeg ofte med en telefon som varsler om lavt batteri. Og det skjer ca 1 gang i uken. Da hadde det vært fint å ha tilgjengelig rask ladning slik at det var mer batteri når jeg drar hjemmefra. Joda, har skiftet trådløs lader uten at det hjalp. Ser den. Men sjekk nevnte modell 🙂. Skrevet test av den, og ble virkelig imponert. 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Samsung Flex 24mnd, innbytte i S23 256GB og med SIM2025 rabattkode så endte dette på 85kr/mnd for en S25 256GB. Når man har betalt 85kr/mnd i 2år, er da telefonen nedbetalt til odel og eie, eller må man sende den inn igjen om man ikke ønsker en ny modell? Evt hva skjer eller hvor mye må man betale etter endte 24 måneder for å beholde telefonen? Endret 9 timer siden av Paxville Lenke til kommentar
minim Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden torbjornhb skrev (13 timer siden): Skal ikke komme med mange anbefalinger av andre modeller ettersom dette er en S25-tråd, men ta en kikk på OnePlus 13. For egen del skulle jeg gjerne sett raskere lading, men helt ærlig- 45W er raskt nok for 99 av 100 situasjoner. I Praksis er det vel ikke veldig mye som skiller 45w og 90w i ladetid til 100% heller pga at den lader saktere når den nærmer seg full og at de throttler lading om telefonen blir varm. Raskeste jeg har testet er Xiaomi med 120W og den var hendig for å raskt toppe opp før avreise, men kan ikke komme på et tilfelle hvor det hadde betydning. Våkner man til tom telefon å hiver en 45W lader på så har man nok batteri til å nå neste mulige ladepunkt om den får lade under morgenstellet ^^ Samsung og Apple er vel også veldig redde for en batteri skandale med kort levetid og høy feil rate. Slikt blir godt lagt merke til når de har såpass mange enheter i sving verden rundt. Det blir spennende å høre hva du synst om den når du får den til test. Jeg ga bort S24U til jentungen i starten av januar og prøver iPhone 16 pro om dagen, men som vanlig frister årets ultra selv om de ikke lar oss få så mye nytt hvert år. Dette med lite innovasjon er nå igjennom hele bransjen. Telefonene nå er såpass bra at man må nesten hoppe over 1-2 modeller for å få noe merkbart ut av et bytte. Da igjen er den største forskjellen at en går fra utslitt batteri til et nytt. 1 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden Paxville skrev (20 minutter siden): Samsung Flex 24mnd, innbytte i S23 256GB og med SIM2025 rabattkode så endte dette på 85kr/mnd for en S25 256GB. Når man har betalt 85kr/mnd i 2år, er da telefonen nedbetalt til odel og eie, eller må man sende den inn igjen om man ikke ønsker en ny modell? Evt hva skjer eller hvor mye må man betale etter endte 24 måneder for å beholde telefonen? Samsung Flex er bare bytte greier du kan ta kontakt med dem for og få et utkjøps tilbud. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden minim skrev (7 timer siden): I Praksis er det vel ikke veldig mye som skiller 45w og 90w i ladetid til 100% heller pga at den lader saktere når den nærmer seg full og at de throttler lading om telefonen blir varm. Raskeste jeg har testet er Xiaomi med 120W og den var hendig for å raskt toppe opp før avreise, men kan ikke komme på et tilfelle hvor det hadde betydning. Våkner man til tom telefon å hiver en 45W lader på så har man nok batteri til å nå neste mulige ladepunkt om den får lade under morgenstellet ^^ Samsung og Apple er vel også veldig redde for en batteri skandale med kort levetid og høy feil rate. Slikt blir godt lagt merke til når de har såpass mange enheter i sving verden rundt. Det blir spennende å høre hva du synst om den når du får den til test. Jeg ga bort S24U til jentungen i starten av januar og prøver iPhone 16 pro om dagen, men som vanlig frister årets ultra selv om de ikke lar oss få så mye nytt hvert år. Dette med lite innovasjon er nå igjennom hele bransjen. Telefonene nå er såpass bra at man må nesten hoppe over 1-2 modeller for å få noe merkbart ut av et bytte. Da igjen er den største forskjellen at en går fra utslitt batteri til et nytt. Ja må innrømme at 120w er veldig behagelig i enkelte situasjoner. Var i Praha under lanseringen av Redmi Note 14 Pro+ 5g forrige uke. 120w lading og fulladet batteri på 22 minutter. 5110 mAh. Ganske sprøtt at det er mulig, og det kommer jo godt med. Det jeg ser mest frem til å teste på nye S25 Ultra, er det nye designet (hvordan den føles i hånden), det nye ultravidvidvinkelkameraet (dette brukes jo også til makro), og så klart alle de nye AI funksjonene. Om det er noe annet jeg stusser over med Samsung, så er det at frontkameraet fremdeles stopper på 12MP. Virker som om Samsung har et ekstremt fokus på AI og programvare, og henger igjen litt på maskinvare. Får håpe den dukker opp i dag. Skulle egentlig vært her på fredag, og så ble den feilsendt i natt, så dette kan bli interessant ☺️ Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden minim skrev (7 timer siden): I Praksis er det vel ikke veldig mye som skiller 45w og 90w i ladetid til 100% heller pga at den lader saktere når den nærmer seg full og at de throttler lading om telefonen blir varm. Raskeste jeg har testet er Xiaomi med 120W og den var hendig for å raskt toppe opp før avreise, men kan ikke komme på et tilfelle hvor det hadde betydning. Dette med lite innovasjon er nå igjennom hele bransjen. Telefonene nå er såpass bra at man må nesten hoppe over 1-2 modeller for å få noe merkbart ut av et bytte. Da igjen er den største forskjellen at en går fra utslitt batteri til et nytt. Samsung S25 Ultra er en av de dyreste telefonene man kan kjøpe fra det jeg anser som et selskap som er verdensledende innen telefoni. At det ikke har noe å si i praksis er for meg ikke korrekt, det er ofte jeg er ute å farter og da er det flere små pitstop med lading, at S25 krever en time for 0-100 lading når 4-5 år gamle telefoner som kostet en brøkdel klarer det på 20 minutter er ekstremt. Hvor kjedelig er det ikke i en hektisk hverdag når man går bort til telefonen under lading og ser at man har ladet i 20 minutter og har økt 27%. Det forkorter levetiden på telefonen vesentlig når man vet at batterislitasje kan forekomme ganske tidlig for de som bruker telefonen mye i hverdagen. Bruker selv ikke Samsung idag, men er på utkikk etter ny telefon nå. Når jeg da ser at det nesten ikke har skjedd noe siden 2020 synes jeg det var litt rart. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 36 minutter siden Del Skrevet 36 minutter siden torbjornhb skrev (23 timer siden): Bestilte S25 Ultra 512GB. Etter innbytte av en gammel Oneplus 9 Pro så endte den på 11 550 kr inkludert Buds 3 Pro. Det er en fin pris. Mottar telefon til test i morgen, så det blir spennende å se hvordan årets modell leverer. Hvordan i alle dager klarte du å få over 6k for den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå