DJViking Skrevet tirsdag kl 11:14 Del Skrevet tirsdag kl 11:14 torbjornhb skrev (20 timer siden): Tja. Det er ikke mye negativt å si om HyperOS 2.0. Det som kanskje er en deal breaker for noen, er at du ikke kan bruke tredjeparts launcher på telefonen. Det var mulig inntil 2.0-versjonen som ble lansert nå, men per i dag er det klink umulig. Ellers så er det en vanlig Android-telefon ja. Bygd på Android 15. Kjøpte nylig Galaxy S25 Ultra etter å ha skrevet test av den, og nå ender jeg opp med å kjøpe Xiaomi 15 Ultra. For øvrig jeg som har skrevet testen... Linket bevisst ikke til den. Men bare spør om du har spørsmål. Har gjennomtrålet den telefonen den siste måneden🙂 Men kan man bruke Google sine tjenester på den Xiaomi Ultra? Google Play, Photos, Mail, Maps, etc. Forslag: Opprett en Xiaomi Ultra 15 tråd så slipper vi å være offtopic her. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet tirsdag kl 11:28 Del Skrevet tirsdag kl 11:28 DJViking skrev (13 minutter siden): Men kan man bruke Google sine tjenester på den Xiaomi Ultra? Google Play, Photos, Mail, Maps, etc. Forslag: Opprett en Xiaomi Ultra 15 tråd så slipper vi å være offtopic her. Jepp. Helt vanlig Android 15. Kun et skal på samme måte som OneUI. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet tirsdag kl 11:30 Del Skrevet tirsdag kl 11:30 torbjornhb skrev (Akkurat nå): Jepp. Helt vanlig Android 15. Kun et skal på samme måte som OneUI. Jeg har brukt Nova Launcher i mange år nå, på både Huawei og Samsung. Tror ikke jeg vil gå over til noen som ikke støtter annen launcher. Hadde Samsung gjort det samme med sitt OneUI så hadde jeg droppet Samsung også. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet tirsdag kl 11:47 Del Skrevet tirsdag kl 11:47 DJViking skrev (11 minutter siden): Jeg har brukt Nova Launcher i mange år nå, på både Huawei og Samsung. Tror ikke jeg vil gå over til noen som ikke støtter annen launcher. Hadde Samsung gjort det samme med sitt OneUI så hadde jeg droppet Samsung også. Skjønner godt hva du mener, og jeg har vært av samme oppfatning selv. Men etter en måned med Xiaomi 15 Ultra så har jeg blitt vant til nytt UI, og det fungerer veldig bra. For øvrig har jeg veldig mye godt å si om Samsung Galaxy S25 Ultra også. Det som faktisk overrasker, er hvor raskt den lader. Ja, den r begrenset til 45W kablet lading, men jeg har av og til lurt på om den lader raskere, for det går virkelig unna. Bildene er mer realistiske og mindre prosessert enn på S23 Ultra. Mer naturlige farger. Vekten er også merkbart lavere. Selv om noen her er av en annen oppfatning... Den ene fordelen Samsung har over Xiaomi, er at bildene ikke blir så prosessert på maks zoom at bildene får nye elementer i deg. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet tirsdag kl 12:04 Del Skrevet tirsdag kl 12:04 (endret) Er det Samsung du sier som gjør mye prosessering på bildene den tar? Eller Xiaomi som prosesserer mye? Jeg er ikke veldig mye for at SW skal prosessere bildene den tar. Da foretrekker jeg god/bedre foto-HW. Endret tirsdag kl 12:05 av DJViking Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet tirsdag kl 12:52 Del Skrevet tirsdag kl 12:52 DJViking skrev (47 minutter siden): Er det Samsung du sier som gjør mye prosessering på bildene den tar? Eller Xiaomi som prosesserer mye? Jeg er ikke veldig mye for at SW skal prosessere bildene den tar. Da foretrekker jeg god/bedre foto-HW. Bildene tatt med Xiaomi har tradisjonelt vært kraftig prosessert, men ikke på 15 Ultra. Det eneste punktet der prosesseringen kommer til syne er ved maksimal zoom. Du ser det godt i det ene eksempelet under "Telekamera". Der zoomer jeg inn maks på en måke, og bildet ser helt fint ut inntil du oppdager at beina er to metallstenger. Er ansett eksempel er der bokstavene på en båt blir byttet ut med diffuse kinesiske bokstaver. Dette har jeg aldri opplevd på Samsung, men den kan heller ikke zoome like mye. Men dersom jeg kun skulle hatt en av disse, så ville jeg nok valgt Galaxy S25 Ultra. Liker godt OneUI, og hvordan Samsung integrerer med andre duppedingser. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet tirsdag kl 14:13 Del Skrevet tirsdag kl 14:13 Har fått smart cover fra Kina, men linken til app som var med var til en app som ikke var på Google Play.. fikk sikkerhetsvarsel så den installerer jeg ikke. Noen med tips om en trygg måte å få smartcover til å fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå