Gå til innhold

Samsung Galaxy S25 tråden

Anbefalte innlegg

obygda skrev (På 23.2.2025 den 10.02):

ok - takk for svar. Jeg har ikke problem via 5G nettet til Telenor, men kun via lokalt wifi. Det er altså Wifi som den oppfører seg elendig. Har Wifi 6 AX nett - ikke wifi 7.

Har du forsøkt å bruke hotspot på telefonen for å se om andre enheter også blir raskere på mobilnettet?

Jeg har nemlig opplevd at når jeg bruker hotspot på en treg mobillinje så går det likevel raskere enn når jeg bruker fiberlinjen. Leverandøren skylder på at det er slik "hjemmesentralen" er satt opp og at det ligger begrensninger i denne selv om speedtestene viser noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (8 minutter siden):

Har du forsøkt å bruke hotspot på telefonen for å se om andre enheter også blir raskere på mobilnettet?

Jeg har nemlig opplevd at når jeg bruker hotspot på en treg mobillinje så går det likevel raskere enn når jeg bruker fiberlinjen. Leverandøren skylder på at det er slik "hjemmesentralen" er satt opp og at det ligger begrensninger i denne selv om speedtestene viser noe annet.

Tror det ligger en misforståelse her. Telefonen er treg mhp DNS oppslag. Altså når jeg slår inn adressen på mobilens nettleser så stopper det opp en liten stund før den faktisk laster siden. Speedtest fungerer supert - så det er ikke der. Jeg har forsøkt å skru av "privat DNS" da jeg mistenkte at den brukte noe slikt først..Nå har jeg en vag følelse at det er noe annet...det virker nemlig som den slår opp noe annet først..før den bruker ruteren og DNS jeg der har satt opp. Jeg har 2 egne DNS servere (technitiumdns) satt opp hjemme som jeg bruker. Mao det er noe samsung gjør her mhp oppslag - og den liker ikke min DNS server tydeligvis...Det er snodig fordi ALL annen trafikk går vesentlig raskere via denne løsningen - også andre telefoner som Samsung S21,S23 og fruens mobil osv......Jeg mistenker derfor at det er noe her S24 har som de andre telefonene ikke har - hva søren det er vet jeg ikke - men det KAN jo være noe AI greier (at den prøver å slå opp mot en server technitiumdns ikke vil den skal slå opp på......). Har ikke sjekket loggene - men jeg sitter med en følelse av at det er noe AI som vil "snakke hjem" og at min DNS server ikke liker dette så veldig godt......

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, ProphetSe7en said:

Noen andre som har gode tilbud? Ønsker 25 256 GB.

Er vel supertilbud hos Power nå 

Får ikke bedre tilbud enn den de har på Elkjøp nå. 

Føler med de som kjøpte den til fullpris feks noen dager siden, nå får man plutselig en til med gratis 😮

Endret av VinceK
Lenke til kommentar
VinceK skrev (4 timer siden):

Får ikke bedre tilbud enn den de har på Elkjøp nå. 

Føler med de som kjøpte den til fullpris feks noen dager siden, nå får man plutselig en til med gratis 😮

Men jeg trenger ikke en ekstra telefon, og finn vil jo svømme over av S25 128 GB fremover 

Finner ikke tilbudet hos Elkjøp når jeg er inne på S25

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (31 minutter siden):

Men jeg trenger ikke en ekstra telefon, og finn vil jo svømme over av S25 128 GB fremover 

Finner ikke tilbudet hos Elkjøp når jeg er inne på S25

Når du legger til en telefon i handlekurven og går videre til betaling så dukker det opp en gratis S25.

Endret av Paxville
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...