torbjornhb Skrevet torsdag kl 20:10 Del Skrevet torsdag kl 20:10 Potetflak er godt. skrev (21 minutter siden): Nyttig innstilling takk Vet du om man kan velge en annen lyd for gjentagende varsel? Ikke optimalt at gjentagende varsel lyd er den samme som hoved SMS lyden for da vet man ikke om varsel er en ny SMS eller påminnelse for gammel SMS ? Tror dessverre ikke det er mulig... Lenke til kommentar
minim Skrevet torsdag kl 21:17 Del Skrevet torsdag kl 21:17 thomassit0 skrev (8 timer siden): Ja det er som magsafe på iphone, det er sterke magneter inne i dekselet. Om du fester noe på det så sitter det veldig godt fast. virker S-pen skikkelig med disse casene? Hadde et lommebok deksel til en annen ultra tidligere og den slo ut S-pen funksjon på deler av skjermen. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet i går, 13:45 Del Skrevet i går, 13:45 minim skrev (På 20.2.2025 den 22.17): virker S-pen skikkelig med disse casene? Hadde et lommebok deksel til en annen ultra tidligere og den slo ut S-pen funksjon på deler av skjermen. Det har fungert med min SGS23U på den case`en jeg linket til. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet i går, 13:50 Del Skrevet i går, 13:50 (endret) Har kopiert ALT ifra min gamle SGS23U til min nye SGS25U(med usb kabel), men det er ikke alt som kommer med. Og spesielt ifra FB Messenger. Der mangler det alt ifra 24 mai 2024 og frem til idag.... Dette selv om FB Messenger er oppdatert(drar ned og oppdaterer), restarter app og mobilen. Vil bare ikke få med alle meldingene. Er det på noen måter å få med seg alle siste meldinger? EDIT: Never mind, fant ut av det. Avinnstallerte, og innstallerte igjen så kom det med. Endret i går, 14:16 av ray001 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet i går, 15:37 Del Skrevet i går, 15:37 ray001 skrev (1 time siden): Har kopiert ALT ifra min gamle SGS23U til min nye SGS25U(med usb kabel), men det er ikke alt som kommer med. Og spesielt ifra FB Messenger. Der mangler det alt ifra 24 mai 2024 og frem til idag.... Dette selv om FB Messenger er oppdatert(drar ned og oppdaterer), restarter app og mobilen. Vil bare ikke få med alle meldingene. Er det på noen måter å få med seg alle siste meldinger? EDIT: Never mind, fant ut av det. Avinnstallerte, og innstallerte igjen så kom det med. Min messenger krevde 40 siffer kode for å låse opp krypterte meldinger. Jævla tull facebook har tredd nedover øra våre. Vil ikke ha det der, men får ikke deaktivert det. Koden kunne jeg finne på min iphonen 16 pro som jeg hadde nullstilt og bytta S25U med.. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet i går, 16:40 Del Skrevet i går, 16:40 minim skrev (1 time siden): Min messenger krevde 40 siffer kode for å låse opp krypterte meldinger. Jævla tull facebook har tredd nedover øra våre. Vil ikke ha det der, men får ikke deaktivert det. Koden kunne jeg finne på min iphonen 16 pro som jeg hadde nullstilt og bytta S25U med.. Jeg slapp og legge inn noen koder jeg da 🙂 Lenke til kommentar
minim Skrevet i går, 17:52 Del Skrevet i går, 17:52 ray001 skrev (1 time siden): Jeg slapp og legge inn noen koder jeg da 🙂 Men du hadde gjerne den gamle og fikk de med over. Jeg opprettet fra scratch. Var samme greia med Google kontoen siden den nektet å la meg sende kode på sms siden jeg hadde en tryggere måte å låse opp på i iphonen 16 YouTube appen.. Måtte ta nød unlock og vente 6 timer. Er snart blitt så sikkert at det ikke er brukende Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) minim skrev (11 timer siden): Men du hadde gjerne den gamle og fikk de med over. Jeg opprettet fra scratch. Var samme greia med Google kontoen siden den nektet å la meg sende kode på sms siden jeg hadde en tryggere måte å låse opp på i iphonen 16 YouTube appen.. Måtte ta nød unlock og vente 6 timer. Er snart blitt så sikkert at det ikke er brukende Det problemet du beskriver er håpløst. Jeg jobber delvis med å teste telefoner. Har sikkert ti ulike modeller liggende, og diverse kode sendes jo helt random til ulike modeller. Kjempe moro hver gang man skal logge inn i en på en ny nettside eller app 🙄 Endret 16 timer siden av torbjornhb Lenke til kommentar
minim Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden torbjornhb skrev (4 timer siden): Det problemet du beskriver er håpløst. Jeg jobber delvis med å teste telefoner. Har sikkert ti ulike modeller liggende, og diverse kode sendes jo helt random til ulike modeller. Kjempe moro hver gang man skal logge inn i en på en ny nettside eller app 🙄 De har litt å gå på der. Som vanlig så gjør Apple det bra her også med å la oss velge å sende til sms ved behov. Jeg har ikke testet om Samsung har egen løsning som virker bedre. Har vel egentlig bare samlet alt av samsung apps i en "samsung crap" mappe og ikke tatt i bruk noen av de. Er det noen som er verdt å se på eller er det som vanlig bare crapware? Lenke til kommentar
obygda Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Opplever dere S25 som bedre enn S23,S24? Jeg har hatt S23 og har nå S24 - og S24 oppleves vesentlig tregere enn S23 mhp nettsufring. Har googlet meg grønn og blå og skrudd alle mulig instillinger, men opplever fortsatt at S24 tenker veldig/får nykker når den skal slå opp en nettside. Jeg har skrudd av den lokale/private DNS håndteringen på mobilen da jeg mistenkte at det var synderen - men nei. Har egen DNS server hjemme som brukes når jeg surfer via wifi, og dette fungerer rett og slett elendig med S24 vs S23 til stooooor frustrasjon. Så er S25 bedre her? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden obygda skrev (Akkurat nå): Opplever dere S25 som bedre enn S23,S24? Jeg har hatt S23 og har nå S24 - og S24 oppleves vesentlig tregere enn S23 mhp nettsufring. Har googlet meg grønn og blå og skrudd alle mulig instillinger, men opplever fortsatt at S24 tenker veldig/får nykker når den skal slå opp en nettside. Jeg har skrudd av den lokale/private DNS håndteringen på mobilen da jeg mistenkte at det var synderen - men nei. Har egen DNS server hjemme som brukes når jeg surfer via wifi, og dette fungerer rett og slett elendig med S24 vs S23 til stooooor frustrasjon. Så er S25 bedre her? Aldri hatt problemer med noen av disse telefonene, men S25 et i hvert fall lynrask. Av og til syntes jeg nesten telefonen er "for" rask, for den åpner jo apper nettsider før jeg nesten har rukket å tenke ferdig ☺️ Lenke til kommentar
obygda Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden torbjornhb skrev (6 minutter siden): Aldri hatt problemer med noen av disse telefonene, men S25 et i hvert fall lynrask. Av og til syntes jeg nesten telefonen er "for" rask, for den åpner jo apper nettsider før jeg nesten har rukket å tenke ferdig ☺️ ok - takk for svar. Jeg har ikke problem via 5G nettet til Telenor, men kun via lokalt wifi. Det er altså Wifi som den oppfører seg elendig. Har Wifi 6 AX nett - ikke wifi 7. 1 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden minim skrev (På 20.2.2025 den 22.17): virker S-pen skikkelig med disse casene? Hadde et lommebok deksel til en annen ultra tidligere og den slo ut S-pen funksjon på deler av skjermen. Merker ingen forskjell her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Jeg måtte bite i det sure eplet og hoppe fra S21 Ultra til S25 Ultra. Firmapolicy ga kun mulighet for Iphone eller Samsung S-serie. Hoppet over S23 Ultra og S24 Ultra da jeg syntes de var for dårlige. S25 er jeg ikke helt entusiastisk for heller, men mobilen min begynte virkelig bli gammel. S25 Ultra skal være ca. 10 g letter, men kjennes tyngere ut. Er standard vekt oppgitt uten spisepinne eller er det bare mer kantete design som får den til å kjennes tyngere? Ba om å overføre data fra den gamle mobilen ved oppsett... det tar ca. 3 timer! Endret 9 timer siden av robertaas Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden obygda skrev (6 timer siden): ok - takk for svar. Jeg har ikke problem via 5G nettet til Telenor, men kun via lokalt wifi. Det er altså Wifi som den oppfører seg elendig. Har Wifi 6 AX nett - ikke wifi 7. Mye mulig du har feil på wifi nettverket ditt da? Har du mesh nettverk? Merke på router(e)? Jeg slet og med nettverket mitt, men her var det at mesh nettverket ikke kom til over alt i 3dje etg. Så løsningen var å strekke opp en kabel, og en ekstra Router i mesh nettverk. Så er det sånn noenlunde bra igjen. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden ray001 skrev (6 minutter siden): Mye mulig du har feil på wifi nettverket ditt da? Har du mesh nettverk? Merke på router(e)? Jeg slet og med nettverket mitt, men her var det at mesh nettverket ikke kom til over alt i 3dje etg. Så løsningen var å strekke opp en kabel, og en ekstra Router i mesh nettverk. Så er det sånn noenlunde bra igjen. Har satt opp et nett med flere AP (ethernet til hver node). Det er KUN S24 som har slitt..ikke S23. Er veldig skuffet over dette. Om S25 skulle ha noen lignende utfordringer aner jeg ikke,men er litt lei av Samsung etter denne S24 bommerten. Ser flere har opplevd lignende og avventer S25 litt til for å være sikker på at dette er tilfelle for S25. AI biten har null interesse her..så ikke så giret på S25 om nye av det andre er lik S24.. Synes Samsung har blitt litt "bloatet" og full av tullete tips og software som bare irriterer..100% ren Android og høy ytelse er veien å gå... Er S25 slik som S24 at den dytter på med "tips"? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Det er ingenting kommersielt tilgjengelig fra en større produsent som heter "ren android", Pixel er definitivt ikke det, de fjerner seg lenger og lenger for hver lansering, for å tilby noe "unikt". Hvis du tenker på tips i varselspanelet, kan Tips appen avinstalleres og de fleste andre varsler slås av. Hvis du tenker på de øverst i innstillingene, så opptrer de skjeldent hvis en avviser dem er min erfaring. Forøvrig ikke hørt om noen utfordringer knyttet til wifi og S24, kanskje du bør ta din enhet til service? Endret 5 timer siden av mandela Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Prøver å få til å åpne låsskjerm med 4-siffret pin uten å klikke "OK" slik man kan på S21 Ultra. Det er nå en begrensning på at man må bruke 6 siffer for dette. Det har vært workaround med å sette pin til 6 siffer, fjerne OK og så endre det til 4, men Samsung har nå fjernet dette. Utrolig at Samsung bruker ressurser på å gjøre brukeropplevelsen dårligere. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18 minutter siden Del Skrevet 18 minutter siden Noe ser ut til å ha blitt bedret. Bilde tatt under vanskelige lysforhold med S21 Ultra og S25 Ultra. Trenger kanskje ikke si hva som er hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå