Gå til innhold

Samsung Galaxy S25 tråden

Anbefalte innlegg

ray001 skrev (2 timer siden):

Finn ut hvilke tidet er dårlig ifra. Se på om du har innstallert en app, og avinstallere den. Sjanse at det kommer om det er appen som problemet 🫣

Evt om du har justert opp oppløsning på skjermen(kanskje en app som bruker det og har skrudd på?), evt høyere lysstyrke? 

Har ikke installert nye apper eller høyere oppløsning. Får problemer med batteri om to år på hver eneste telefon. Går desverre fort nedover fra 50 prosent 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaringer med bruken av Android Auto med S25?

Jeg har alltid hatt Android, men ved siste telefonbytte gikk jeg for mitt første Apple-produkt noensinne, nemlig en iPhone. Vurderer å bytte tilbake til Android ved neste korsvei, men Apple CarPlay-funksjonaliteten er i dag viktig for meg.

Leser på nettet om langvarige problemer med Android Auto på Galaxy-serien, så om det er tilfelle blir det nok ikke aktuelt likevel.

Lenke til kommentar

Det ble et MagBak Classic. Det kan sterk anbefalles, har hatt det på min gamle SGS23U. Selve dekselet har magnet, og mobilen kan henges opp alt hvor det er metall. Og har egen kort holder for opptil 9kort(jeg har vel hatt opptil 4 på min gamle SGS23U). Ikke det billigste, men mulig det beste (i min mobil verden)🙂

https://magbak.com/products/magbak-for-galaxy-s25-series?variant=42163713441873

• Liker 1
Lenke til kommentar
ray001 skrev (46 minutter siden):

Det ble et MagBak Classic. Det kan sterk anbefalles, har hatt det på min gamle SGS23U. Selve dekselet har magnet, og mobilen kan henges opp alt hvor det er metall. Og har egen kort holder for opptil 9kort(jeg har vel hatt opptil 4 på min gamle SGS23U). Ikke det billigste, men mulig det beste (i min mobil verden)🙂

https://magbak.com/products/magbak-for-galaxy-s25-series?variant=42163713441873

Den gjør jo telefonen nesten dobbelt så tykk? Er det virkelig verdt magnetene?

Lenke til kommentar
eivi91 skrev (9 timer siden):

Noen som har erfaringer med bruken av Android Auto med S25?

Jeg har alltid hatt Android, men ved siste telefonbytte gikk jeg for mitt første Apple-produkt noensinne, nemlig en iPhone. Vurderer å bytte tilbake til Android ved neste korsvei, men Apple CarPlay-funksjonaliteten er i dag viktig for meg.

Leser på nettet om langvarige problemer med Android Auto på Galaxy-serien, så om det er tilfelle blir det nok ikke aktuelt likevel.

Var ingen problemer med S24U. En ting jeg også har merket meg er at med S24U så virker gps navigeringen i bilen, men det gjør ikke iPhone 15 pro eller 16 pro. Bilen har varmetråder i frontruten og isolerte vinduer rund baut så mulig det er derfor gps virker dårlig. Samtidig rart at S24U virket helt uten problem. 

Lenke til kommentar
ray001 skrev (På 17.2.2025 den 19.49):

Ja mener Samsung har overlat til mobiloperatør ja. Og tror ikke det blir med det første i Norge ihvertfall 🫣🤔😬

Såvidt jeg skjønner vil dette fungere for alle mobiler som støtter 4G. En mer korrekt beskrivelse er at dette er noe Starlink har overlatt til mobiloperatørene, de ønsker altså ikke bli mobiloperator selv. T-Mobile er første ut og dette vil vi høre mye om i løpet av året.

Lenke til kommentar

Laveste pris i Norge antar jeg er på Samsung.no:

• S25 256gb med Buds3 Pro kr. 7.490,-
  • S25+ 512gb med Buds3 Pro kr. 10.490,-
  • S25 Ultra 512gb med Buds3 Pro kr. 13.990,-

Fremgangsmåte som ser ut til å gjelde ut neste uke:

1. Velg dobbel lagring gratis.
  2. Legg til Chili Mobil som gir 2.000 kr rabatt. Ingen binding, kan sies opp med en gang, må betale første mnd. (maks. 179 kr).
  3. Bruk kode sim2025 i kassen som gir 2.000 kr. ekstra rabatt og gratis Buds3 Pro
Endret av Ruben1987
  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (På 18.2.2025 den 18.46):

Den gjør jo telefonen nesten dobbelt så tykk? Er det virkelig verdt magnetene?

Hvis du vil ha et tynnere deksel med magsafe så finnes det mange alternativer. Jeg endte opp med å gå for et fra pitaka, dette: 
https://www.ipitaka.com/products/starpeak-phone-cases?variant=42451321061446 som virker veldig bra så langt. 

De har også en artig variant med 3 NFC knapper på siden som du kan sette opp til å trigge hva du vil på telefonen, hadde jeg fått med meg at det eksisterte så hadde jeg nok gått for det isteden: 
https://www.ipitaka.com/products/pinbutton-phone-cases?variant=42500326031430

Lenke til kommentar
thomassit0 skrev (3 timer siden):

Hvis du vil ha et tynnere deksel med magsafe så finnes det mange alternativer. Jeg endte opp med å gå for et fra pitaka, dette: 
https://www.ipitaka.com/products/starpeak-phone-cases?variant=42451321061446 som virker veldig bra så langt. 

De har også en artig variant med 3 NFC knapper på siden som du kan sette opp til å trigge hva du vil på telefonen, hadde jeg fått med meg at det eksisterte så hadde jeg nok gått for det isteden: 
https://www.ipitaka.com/products/pinbutton-phone-cases?variant=42500326031430

Er selve dekselet magnetisk? Kan man henge mobilen opp på noe metall? Jeg tenker ikke bare på trådløs lading, men at man kan henge på kortholder. Og at jeg kan henge mobilen opp på ting som er av metall(pga selve dekselet har magnet).

Og har disse det, kjøper jeg dem ASAP 🙂

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Kun fått testa S25U litt men er så langt meget fornøyd.Eneste er at jeg trodde skjerm kvaliteten skulle vært enda bedre selv om jeg har valgt høyeste oppløsning.Testa noen forskjellige wallpaper på startskjermen men blir liksom ikke sånn super imponert over bilde kvaliteten.Batteri tiden virker topp ettersom jeg drev å tukla med innstillinger osv i flere timer og alikevel så ble batteritiden kun redusert med 4-5%

Lurer på om andre eiere lader til 100% eller satt til lavere …som anbefalt?

Hatt en gammel Samsung og alltid ladet til 100% uten at jeg har merket at

batteri ble noe vesentlig dårligere med årene?

Lenke til kommentar
Spill&Dill skrev (29 minutter siden):

Kun fått testa S25U litt men er så langt meget fornøyd.Eneste er at jeg trodde skjerm kvaliteten skulle vært enda bedre selv om jeg har valgt høyeste oppløsning.Testa noen forskjellige wallpaper på startskjermen men blir liksom ikke sånn super imponert over bilde kvaliteten.Batteri tiden virker topp ettersom jeg drev å tukla med innstillinger osv i flere timer og alikevel så ble batteritiden kun redusert med 4-5%

Lurer på om andre eiere lader til 100% eller satt til lavere …som anbefalt?

Hatt en gammel Samsung og alltid ladet til 100% uten at jeg har merket at

batteri ble noe vesentlig dårligere med årene?

Har ikke fått nye 25 enda, har 23U, og 95% av gangene jeg har ladet har jeg maks ladet til 80% på batteriet. Det tror jeg er lurest

Lenke til kommentar
ray001 skrev (4 timer siden):

Er selve dekselet magnetisk? Kan man henge mobilen opp på noe metall? Jeg tenker ikke bare på trådløs lading, men at man kan henge på kortholder. Og at jeg kan henge mobilen opp på ting som er av metall(pga selve dekselet har magnet).

Og har disse det, kjøper jeg dem ASAP 🙂

Ja det er som magsafe på iphone, det er sterke magneter inne i dekselet. Om du fester noe på det så sitter det veldig godt fast. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (På 18.2.2025 den 19.56):

Innstillinger - varsler - avanserte innstillinger - gjenta varsel -velg ønsket app og innstillinger 🙂

Nyttig innstilling takk  :)
Vet du om man kan velge en annen lyd for gjentagende varsel?
Ikke optimalt at gjentagende varsel lyd er den samme som hoved SMS lyden for da vet
man ikke om varsel er en ny SMS eller påminnelse for gammel SMS ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...