Gå til innhold

Samsung Galaxy S25 tråden

Anbefalte innlegg

torbjornhb skrev (11 timer siden):

Veldig merkelig. S25 Ultra har vel et dampkammer som er 40% større enn forrige modell, samt et spesialtilpasset varmegrensesnitt materiale som skal sørge for å fordele varmen utover et større område.

Jeg har ikke brukt telefonen til noen heftige spill enda, men av alt jeg har brukt den til, så er den ikke i nærheten av å bli varm. Kan forsøke meg på lengre filming i 4k og 8k å se hvor godt den klarer den.

Ser ut til å ha vært feil med den telefonen, han her fikk et langt bedre resultat:

Endret av freedomseeker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte fra Samsung i forrige uke. Står: "Du kommer til å få instruksjoner om opphenting via email fra 29/01/2025", men har fortsatt ikke hørt noe. Litt skuffende da andre her har fått sendingsinfo.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 27.1.2025 den 23.50):

Beste tilbud på S25 med abonnement? Beste jeg finner er 6490 med Telenor uten avtaletid.

Har ikke innbyttetelefon, ørepropper og slikt er ikke av interesse.

Hvem selger S25 til 6490 med Telenor?

Lenke til kommentar
edge skrev (20 timer siden):

Hvor lang tid bruker Samsung vanligvis på å sende nylanseringer? Realistisk å ha telefon i hånda innen fredag? 

Mine kommer i morgen. Sendt onsdag. Gikk raskt denne gangen. 

Er nok sikkert noen som får den i dag om de bor sentralt 🙂

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Ruben1987 skrev (4 timer siden):

Hvem selger S25 til 6490 med Telenor?

Det er hos Elkjøp med Telia eller Telenor. Om man velger Telenor står det ingen avtaletid, men antar det samme gjelder for Telia, ser ingenting om binding. Men jeg endte opp med å bestille hos Samsung likevel, 7490 kroner med sim2025-kode og abonnement. Da fikk jeg også Buds3 Pro gratis og 256GB lagringskapasitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fant jo ut greia med "sim2025" koden , den gjelder for når man egentlig skal kjøpe s25 med abonnement

Men når jeg adder Chili til en s25 ordre så går prisen ned med 2k adder jeg koden så går den ned med 2k til så som vanlig sikkert en feil med siden til Samsung :thumbs:

https://www.samsung.com/no/plans/chilimobil/already-customer/

for har en s25 kurven nå

12290 -800kr for dobbel lagring delen 

-2000 for chilli 179kr abonnement

adder "sim2025" koden -2000 til

så da nedi 7490 for en s25 256gb med gratis buds3pro 

Tok en trade in på s22u min (-5500) under 2k greit bytte for 3år gammel tlf :cool:

48a0cfd5aa59768c8b95abe150e6a979.png

842f7791cfd81ac5282230ba1110fe4c.png

d6ec61c9480db075499eca98159ad512.png

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (På 29.1.2025 den 12.44):

Veldig merkelig. S25 Ultra har vel et dampkammer som er 40% større enn forrige modell, samt et spesialtilpasset varmegrensesnitt materiale som skal sørge for å fordele varmen utover et større område.

Jeg har ikke brukt telefonen til noen heftige spill enda, men av alt jeg har brukt den til, så er den ikke i nærheten av å bli varm. Kan forsøke meg på lengre filming i 4k og 8k å se hvor godt den klarer den.

Hva er dommen så langt? Oneplus eller s25u om man skal gå på en smell? :) Ser litt an Xiaomi sin ryktede lansering om en måneds tid også..

Lenke til kommentar
minim skrev (10 timer siden):

Hva er dommen så langt? Oneplus eller s25u om man skal gå på en smell? :) Ser litt an Xiaomi sin ryktede lansering om en måneds tid også..

Det er to vanvittig gode telefoner begge to. OnePlus er en telefon som er enklere å betjene med en hånd, byr på topp egenskaper over hele linja, men mangler det unike telelinsen på S25 Ultra.

S25 Ultra er et monster. Ytelsen, batteritiden, skjerm, høyttalere, og ikke minst kameraet. Telelinsen er enda bedre enn i fjor. Samme linsen, men kombinert med kraftigere prosessor og bedre algoritmer så blir det enda mindre støy i bildet.

OnePlus har fordelen av mye raskere lading, og ikke minst Wet Touch teknologi på skjermen. Det siste betyr sikkert ikke mye for majoriteten, men å kunne bruke skjermen når den er våt et ganske praktisk om man er mye ute.

Det er nesten så man må velge ut i fra hvilke egenskaper som er viktigst. Jeg ville beholdt S25 Ultra på grunn av kameraet, og jeg synes den oppleves hakket raskere og mer solid. Det er rett og slett et heftig verktøy. Personlig brukte jeg kun S24 Ultra under hele jobbreise til Paris under OL i fjor. Noen av bildene og videoen er helt sprøtt gode, og man kunne aldri gjettet at de ble tatt med en mobiltelefon.
Men det er likevel nesten så jeg ville anbefalt OnePlus 13 til de fleste jeg kjenner. For herregud, den prisen...

Og en ting; mange av AI funksjonene som presenteres for Samsung er tilgjengelig på en rekke Android modeller. OnePlus tilbyr også en "bilde upscaler" som øker kvaliteten på gamle bilder med dårlig oppløsning. Den er helt utrolig bra. La ved eksempler i testen jeg la ut om OnePlus.

Testet også flere av de såkalt "unike" Samsung funksjonene på selv den rimelige Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5g. Funket fjell. Det er Gemini som står bak det meste.

EDIT: Test ligger ute nå.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Killamano skrev (5 timer siden):

Takket være denne tråden blir det ny tlf i år, innbytte med min 2 år gamle S23+ og sim2025 ga meg 7500 i pris.

Når det gjelder innbytte, resetter dere til fabrikkinstillinger før dere sender den inn?

Gratulerer 🙂

Jeg bruker sikkerhetskopi fra en tidligere Android telefon. Fungerer alltid veldig bra. Ofte trengs det ikke å logge inn igjen i flere av kontoene og appene heller.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Har vært i flere butikker og testet forskjellige S25 og felles for dem alle er at skjermen får et blåskjær bare man så vidt vender på telefonen. Vet dette er et OLED-problem som mange telefoner har, men hadde forventet mer av toppmodellene til Samsung. Til og med min OnePlus 6T og gamle Pixel 1 har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (14 timer siden):

Gratulerer 🙂

Jeg bruker sikkerhetskopi fra en tidligere Android telefon. Fungerer alltid veldig bra. Ofte trengs det ikke å logge inn igjen i flere av kontoene og appene heller.

Skjønte ikke helt, jeg fikser jo tlf med smart switch før jeg sender inn den gamle, Samsung skrev at jeg skal logge ut av Google kontoen/samsung kontoen før jeg sender inn, men er det nok? Vanligvis har jeg solgt mine gamle telefoner på Finn.no og da har jeg fabrikkresatt. Så spørsmålet er om folk gjør det når de sender inn for innbytte også? Besvarer seg kanskje selv det her.

Lenke til kommentar
Killamano skrev (9 minutter siden):

Skjønte ikke helt, jeg fikser jo tlf med smart switch før jeg sender inn den gamle, Samsung skrev at jeg skal logge ut av Google kontoen/samsung kontoen før jeg sender inn, men er det nok? Vanligvis har jeg solgt mine gamle telefoner på Finn.no og da har jeg fabrikkresatt. Så spørsmålet er om folk gjør det når de sender inn for innbytte også? Besvarer seg kanskje selv det her.

Fabrikk reset så er alt borte.

Har jeg gjort på både iPhoner og Samsunger.

Endret av Paxville
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Killamano skrev (7 timer siden):

Det @Paxville skriver 🙂

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Samsung skal ha Schenker til å levere dette hjemme?

Jeg har fått sporing via posten, men det er Schenker som skal levere. Jeg kunne fått telefonen på Fredag om den hadde blitt levert på postkontoret, istedenfor er den planlagt levert hjemme hos meg på Mandag..... da er jeg på jobb, og da blir det vel enda en dag forsinkelse? Eller legger de den bare på trappa eller i postkassa?

Endret av Paxville
Lenke til kommentar
edge skrev (14 minutter siden):

Ser man nå kan velge hvilken batteriprosent man vil stoppe lading på. Er det fortsatt 80% som er optimalt, eller vil man få samme nytten med å sette den til 95%? 

Blir vel ikke helt sammenlignbart, men min iPhone 13 Pro har blitt ladet fullt opp nesten hver gang, samme med kona sin 13, og begge har etter over 3 år mistet 14-15% batterikapasitet.

Endret av Paxville
Lenke til kommentar
Paxville skrev (5 minutter siden):

Blir vel ikke helt sammenlignbart, men min iPhone 13 Pro har blitt ladet fullt opp nesten hver gang, samme med kona sin 13, og begge har etter over 3 år mistet 14-15% batterikapasitet.

Ja, på S22U så hadde jeg kun på at den skulle stoppe ved 100% og slippe den til 95%, og den ble merkbart verre etter en stund. 

Paxville skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor Samsung skal ha Schenker til å levere dette hjemme?

Jeg har fått sporing via posten, men det er Schenker som skal levere. Jeg kunne fått telefonen på Fredag om den hadde blitt levert på postkontoret, istedenfor er den planlagt levert hjemme hos meg på Mandag..... da er jeg på jobb, og da blir det vel enda en dag forsinkelse? Eller legger de den bare på trappa eller i postkassa?

Tror det er at Schenker frakter til Norge, også tar posten over. Min ble levert i Postens pakkeboks i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...