helvetefaen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Før det svartner for meg her. Nytt (brukt) nesten perfekt trebord + en kaffekanne som satt fast (med søl under) = Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Det kommer an på hvordan bordet er behandlet tidligere, om det er oljet eller lakkert. Er det oljet har du muligheter. Da kan du pusse forsiktig med fint sandpapir (f.eks. 320K) for å se hva som skjer. Får du vekk merket da kan du vurdere etterpå hva du vil gjøre videre. Hvis ingenting skjer med forsiktig håndslip (går du for dypt på et lite område vil det bli en liten bulk, så ikke vær for ivrig), eller bordet er lakkert, så er det bare å finne frem eksentersliperen og begynne å fjerne materiale jevnt over hele bordet frem til merket er borte og så behandle overflaten på nytt slik du ønsker. Endret 3 timer siden av PaladinNO Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Bordplaten er mest sannsynlig (garantert) finert, typisk under en millimeter tykt, og da skal det veldig lite til før man pusser gjennom dette laget = vondt verre 😕 Sjekk/hør eventuelt i Facebook-grupper som Møbelsnekker i Norge (Hobby og proff), mange tilsvarende spørsmål og gode forslag til løsninger der 😊 https://www.facebook.com/share/g/15Rf4ScsNb Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Trur eg ville prøvd meg med reparasjonsvoks https://www.obsbygg.no/gulv-og-tilbehor/gulvtilbehor/gulvlister/2335403 Det blir aldri perfekt, men får du fylt såret med matchande farge så blir det langt mindre synleg. Særleg om dette dreier seg om finer, noko som virker sannsynleg ettersom det er overflata på bordet som har forsvunnet med kaffekanna. Har dette skjedd ein gong så vil det heilt sikkert skje igjen, det blir veldig vanskeleg å bruke bordet som normalt om du heile tida skal være redd for slike sår, så då er det etter min meining betre å fylle inn med voks etterkvart som du får merker i bordet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 41 minutter siden Del Skrevet 41 minutter siden Kan ringfjerner være tingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå