Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fikse merke i trebord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvordan bordet er behandlet tidligere, om det er oljet eller lakkert.

Er det oljet har du muligheter. Da kan du pusse forsiktig med fint sandpapir (f.eks. 320K) for å se hva som skjer.
Får du vekk merket da kan du vurdere etterpå hva du vil gjøre videre.

Hvis ingenting skjer med forsiktig håndslip (går du for dypt på et lite område vil det bli en liten bulk, så ikke vær for ivrig), eller bordet er lakkert, så er det bare å finne frem eksentersliperen og begynne å fjerne materiale jevnt over hele bordet frem til merket er borte og så behandle overflaten på nytt slik du ønsker.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Trur eg ville prøvd meg med reparasjonsvoks https://www.obsbygg.no/gulv-og-tilbehor/gulvtilbehor/gulvlister/2335403

Det blir aldri perfekt, men får du fylt såret med matchande farge så blir det langt mindre synleg. Særleg om dette dreier seg om finer, noko som virker sannsynleg ettersom det er overflata på bordet som har forsvunnet med kaffekanna. 

Har dette skjedd ein gong så vil det heilt sikkert skje igjen, det blir veldig vanskeleg å bruke bordet som normalt om du heile tida skal være redd for slike sår, så då er det etter min meining betre å fylle inn med voks etterkvart som du får merker i bordet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...