ponas91 Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Jeg har en DELL 1907FP som jeg tror døde i kveld. Hørte plutselig en hisselyd som ble høyere og høyere, varte kanskje i 5 sekunder før skjermen ble svart. Når man er inne i skjerminnstillingene får man deaktivert og aktivert skjermen igjen, men da kommer den hisselyden igjen og bildet kommer kanskje bare i 3 sekunder før skjermen blir svart igjen. Hisselyden forsvinner når bildet blir svart. Man får dratt vinduer over på den og trykket på dem, f.eks. hvis jeg drar en Youtubefane over og trykker for å sette igang videoen og av/på-knappen på skjermen lyser som den skal. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Dette er en gammel monitor med CCFL-baklys så vidt jeg kan se. Tipper baklyset eller driverkretsene til baklyset har gått. 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar lett og teste om baklyset er gått; lys på skjermen med en lommelykt (evt. mobilen); hvis du kan se bilde på skjermen da, så er det baklyset som er gått. 1 Lenke til kommentar
ponas91 Skrevet 13. januar Forfatter Del Skrevet 13. januar @tingo @sedsberg Da er det nok ikke baklyset. Ser ingenting annet en svart intet når jeg lyser på den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Er nok en eller annen lokal strømforsyning. Hvis det ikke er baklyset kan det være til selve LCD-driverne. Logikken funker jo hvis den dukker opp som valg i Windows. Uansett så er dette en skjerm som ble lansert for 19 år siden så er ikke mye vits å legge noe arbeid eller penger i å fikse den. Disse CCFL-skjermene har uansett en fast levetid pga. baklyset. 1 Lenke til kommentar
ponas91 Skrevet 13. januar Forfatter Del Skrevet 13. januar @sedsberg du har rett mtp. alder. er nok til for å pensjonere den. Takk for hjelpa! @tingo Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Sikkert noen kondensatorer som har tatt kvelden. Om du er litt elektronisk anlagt kan du åpne den og se om du ser noen kondensatorer som buler eller lekker. 1 Lenke til kommentar
ponas91 Skrevet 13. januar Forfatter Del Skrevet 13. januar @Kajac om det er noe som må skiftes har jeg nok garantert ikke nok skills uansett, men takk for forslaget. Nå har jeg en unnskyldning for å gjøre om på PC-oppsettet mitt. Synd 19-tommeren var perfekt til å ha Tidal og epostklienten på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå