Teacher35 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hei. Jeg har lett opp og ned gjennom Internett, men klarer ikke å finne et entydig svar. Med mastergrad + PPU, som kvalifiserer til "lektor med tilleggsutdanning", har man krav på lønn som lektor med tilleggsutdanning hvis man jobber i 4.klasse? Utdanningen gjør meg formelt kvalifisert til å jobbe fra 5.klasse og oppover, men jeg tolker hovedtariffavtalen slik at lønn IKKE bestemmes av hvilke trinn/fag man underviser på, men av formalkompetanse. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Det er bare å google så finner du tabellene. Det er en for KS området og en annen for Oslo. Klassetrinn har ingenting å si, men du kan få mer enn tabellen sier da det er et minimum. https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/tariffavtaler/ks/lonnstabell-ks/ Lenke til kommentar
Teacher35 Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Ja jeg er fullt klar over hva tabellen sier, men arbeidsgiver (kommunen) hevder at siden utdanningen min kvalifiserer for lærerstillinger fra 5. trinn og oppover skal jeg ikke ha lønn etter tariff siden jeg jobber på 4.trinn. Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Teacher35 skrev (21 minutter siden): Ja jeg er fullt klar over hva tabellen sier, men arbeidsgiver (kommunen) hevder at siden utdanningen min kvalifiserer for lærerstillinger fra 5. trinn og oppover skal jeg ikke ha lønn etter tariff siden jeg jobber på 4.trinn. Du kan være lektor og jobbe på hvilket som helst trinn. Alle som tar grunnskolelærerutdanning i det ordinære løpet i dag tar master og skal følgelig ligge på tarifflønn for lektorer (se for eksempel https://www.nord.no/studier/grunnskolelaererutdanning-master-1-7-master). Har du master og PPU kvalifiserer du til lektorutdanning med tilleggsutdanning. Lenke til kommentar
Teacher35 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Men jeg fullførte utdanningen i 2017, før de nye grunnskole masterene ble implementert. Jeg har mastergrad i Statsvitenskap + PPU. Er konklusjonen fortsatt den samme? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Teacher35 skrev (9 minutter siden): Men jeg fullførte utdanningen i 2017, før de nye grunnskole masterene ble implementert. Jeg har mastergrad i Statsvitenskap + PPU. Er konklusjonen fortsatt den samme? Ja, en lektor med tilegg er en lektor med tilegg, uansett i hvilket trinn man underviser. Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Teacher35 skrev (12 minutter siden): Men jeg fullførte utdanningen i 2017, før de nye grunnskole masterene ble implementert. Jeg har mastergrad i Statsvitenskap + PPU. Er konklusjonen fortsatt den samme? Ja. Se også https://www.norsklektorlag.no/info/dette-skal-du-tjene-som-lektor/ . Du skal ha lektorlønn hvis du har master og jobber som lærer. Selv uten PPU/lektortittel, skal du, med master, ha lektorlønn så lenge du jobber med undervisning og har master. Pass på det med erfaring: All arbeidsansiennitet skal regnes med, også den som ikke går på undervisningserfaring. Redigering: Sistnevnte gjelder hvis du er nyansatt som lærer. Endret 3 timer siden av Cascada81 1 Lenke til kommentar
Teacher35 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Dette viste jeg ikke. Vil dette gjelde uansett hvilken master man har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå