Toni.zet Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Jeg skal kjøpe en bil til faren min. og jeg vil sette meg selv som medeier? Spørsmålet mitt er at faren min har bankloner, så hvis han dør vil banken selge bilen? og hva med meg som medeier? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Om bilen har heftelser kan banken velge å selge den ja. Om du derimot er medlånetaker og medeier så får du muligheten til å fortsette å betale på lånet eller kjøpe ut bilen. 1 Lenke til kommentar
Toni.zet Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden bilen selv har ingen banklån, bare faren har egen banklån Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Toni.zet skrev (50 minutter siden): Jeg skal kjøpe en bil til faren min. og jeg vil sette meg selv som medeier? Spørsmålet mitt er at faren min har bankloner, så hvis han dør vil banken selge bilen? og hva med meg som medeier? Hvis din far dør, tilfaller hans andel av bilen dødsboet, og videre eierskap må avklares med den/de som disponerer dødsboet. Hvis din far har netto gjeld (mer gjeld enn formue), vil det ikke være lønnsomt å arve, og du risikerer å måtte kjøpe ut resten av bilen fra dødsboet for å beholde den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå