Gå til innhold

Jeg ser ikke fornuften i hva folk tenker om det norske samfunnet. Hvorfor ikke bare gi fra oss landet?

Anbefalte innlegg

På den ene siden har man tanken om at samfunnet er en eneste stor organisme. Det man gjør bør være for samfunnet sitt beste. Ut fra den tanken er det idiotisk å gi arv til egne barn, da undersøkelser viser at det reduserer landet sitt BNP når penger hindrer folk fra å bo der de vil, samt at det alltid vil eksistere mer talentfulle mennesker enn egne barn som burde forvaltet pengene 

På den andre siden har vi de som bryr seg mer om egen familie enn fremmede. De bryr seg eks mer om at leiligheten deres blir bombet eller egne barn drept, enn at det samme skjer med ti palestinere i Gaza. Det som er interessant med folk som tenker sånn er at de sjeldent tenker lenger enn til egne barnebarn, og de tenker heller ikke tilbake i tid til da flere av oss var i samme slekt. Jeg ser ikke det logiske i en slik tankerekke. Det hviler en slags religiøsitet over det. Mennesker som tenker sånn er overbeviste om at de tenker fornuftig og logisk.

Vi har en løsning som passer begge syn. Hva om vi bare forbyr folk i Norge å lage flere barn? Da vil andre på kloden få mulighet til å nyttiggjøre seg av det vi har i Norge, og vi slipper å gå inn i en merkelig sinnstilstand hvor vi henger oss opp i eget avkom 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt klar for aa underlegge meg Danmark og Holland jeg.

Saa kan de flytte opp hit, naar vannkanten, legger seg paa anklene deres.

Og ta lovene og reglene sine med seg.

Det hadde vaert deilig, snakker meg om bedring av livskvaliteten for mange.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
43 minutes ago, majer said:

Vi har en løsning som passer begge syn. Hva om vi bare forbyr folk i Norge å lage flere barn?

Da foreslår jeg at du står frem som den samfunnsengasjerte borgeren du er og oppsøker en klinikk som gjør nettopp de inngrep som drastisk reduserer sansynligheten for avkom senere i livet.

Kom gjerne tilbake å fortell om opplevelsen, kansje noen andre lar seg inspirere av ditt samfunnsengasjemang.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (52 minutter siden):

Hva om vi bare forbyr Majer å lage flere slike idiotiske tråder? 🤷‍♂️

Win-win ? 🥇

Har du noe fornuftig svar med logiske argumenter?

På sett og vis bekrefter du jo det jeg skrev

Endret av majer
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...