Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg trodde bibelen var skrevet av mennesker, så hvordan tolkes det til at "gud sa"? Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): Jeg trodde bibelen var skrevet av mennesker, så hvordan tolkes det til at "gud sa"? Selve den fysiske bibelen er skrevet ned av mennesker, det er rett. men selve læren kommer i fra Gud i følge kristendommen, det vil si at noen kan si at Bibelen er "inspirert av Gud" Men for dem som ikke tror at Gud eksiterer vil jo si at bibelen er bare menneskers tanker Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg er glad for at det ikke finnes noen mening med livet, for hvis det hadde vært det, så har jeg feilet 2 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (1 minutt siden): Jeg er glad for at det ikke finnes noen mening med livet, for hvis det hadde vært det, så har jeg feilet Kanskje livet har forskjellig mening for hvert menneske, da feiler man jo ikke, men opplever forskjellige utfordringer i livet. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Livet har mange meninger. Vi skal ha det godt, vi skal hjelpe andre, jeg vil at mitt liv skal gjøre at andre får det bedre. Og det er en forberedelse på.det neste livet. Etter døden. Jeg tror på at Gud ønsker vi skal leve med Han i dette livet, OG i det neste. 1 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 2 minutes ago, Taylor said: Kanskje livet har forskjellig mening for hvert menneske, da feiler man jo ikke, men opplever forskjellige utfordringer i livet. Absolutt. Det er den eneste virkelige friheten vi har her i livet. Endret 2 timer siden av Krig og fred virkelige* 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden PÃ¥inter skrev (5 minutter siden): Hvor står det? Det er vel det motsatte han sier! «Men han ville jo ikke at de skulle pule?» Seksualitet er jo saa skambelagt, @Markiii hentyder vel til, det beroemte eplet. Men vi kan betrygge oss med at foreldrene til Jesus, ikke holdt paa med slikt griseri. Josef laa og sov med armene fint opp paa dyna, mens den hellige aand fikset det med Maria.. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Karltorbj skrev (3 minutter siden): Josef laa og sov med armene fint opp paa dyna, mens den hellige aand fikset det med Maria.. The holy spirit, promoting infidelity anno -1 bc. 😉 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Selv om dere ikke tror på det Bibelen forteller, er det noe vists i å tråkke på den kristne lære? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Taylor skrev (1 minutt siden): Selv om dere ikke tror på det Bibelen forteller, er det noe vists i å tråkke på den kristne lære? Jeg påpeker jo kun det bibelen sier er sant. 🤷 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (1 minutt siden): Jeg påpeker jo kun det bibelen sier er sant. 🤷 På en jævlig sarkastisk måte Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Taylor skrev (2 minutter siden): Selv om dere ikke tror på det Bibelen forteller, er det noe vists i å tråkke på den kristne lære? Ja det er det, den kristne lære er til tider ganske skadelig å til tider direkte ondskapsfull, og det er verdt å påpeke, og det er definitivt vits i å tråkke den læren ned i dritten der den hører hjemme, men dette er temmelig OT, så la oss holde oss til emnet. 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 43 minutes ago, Duriello said: Hint, bok skrevet av Douglas Adams. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phrases_from_The_Hitchhiker's_Guide_to_the_Galaxy#_The_Answer_to_the_Ultimate_Question_of_Life,_the_Universe,_and_Everything_is_42 Ellers en god film som jeg anbefaler. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Alfred_A skrev (1 minutt siden): Ellers en god film som jeg anbefaler. Ikke så god som boka, men helt klart fornøyelig. 😁 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Ja det er det, den kristne lære er til tider ganske skadelig å til tider direkte ondskapsfull, og det er verdt å påpeke, og det er definitivt vits i å tråkke den læren ned i dritten der den hører hjemme, men dette er temmelig OT, så la oss holde oss til emnet. Religionene bekrefter vel det desperate behovet, etter aa finne meningen med livet. Endret 1 time siden av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Triologien i fem deler er bedre enn filmen. Det er den boka/bokserien som lærte meg å fly. Når man vet svaret er det spørsmålet som gjelder. Hint: Bob Dylan var inne på noe. Når det er sagt, vil jeg si at den grunnleggende meningen med livet er celledeling. Til og med etter vi har utviklet oss til en høyerestående art, skapt sivilisasjon, tatt utdanning og vokst på oss religiøse og politiske standpunkter så går oppførselen vår til syvende og sist tilbake til å jobbe for å tilrettelegge for videreføring av celledeling. Bibelen hadde det litt feil, men er samtidig inne på noe, der de begynte med ribbeinsdeling, men det er celledeling som gjelder. Endret 1 time siden av tommyb 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 16 minutes ago, Taylor said: Selv om dere ikke tror på det Bibelen forteller, er det noe vists i å tråkke på den kristne lære? Jesus selv sa at kristne måtte belage seg på å bli spottet, og at de skulle være glad for det. Matteus 5:11 Ja, salige er dere når de for min skyld håner og forfølger dere, lyver og snakker ondt om dere på alle vis. 12 Gled og fryd dere, for stor er lønnen dere har i himmelen. Slik forfulgte de også profetene før dere. Så kristne bør glede og fryde seg hver gang noen sier at det de tror på er primitiv og tilbakestående overtro. (Islam og Hinduismen er ikke fritatt) 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (22 minutter siden): Ja det er det, den kristne lære er til tider ganske skadelig å til tider direkte ondskapsfull, og det er verdt å påpeke, og det er definitivt vits i å tråkke den læren ned i dritten der den hører hjemme, men dette er temmelig OT, så la oss holde oss til emnet. Den er for de kristne, om du ikke tror på den, det er ok så klart, men ingen vist i å tråkke på andre Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Krig og fred skrev (11 minutter siden): Jesus selv sa at kristne måtte belage seg på å bli spottet, og at de skulle være glad for det. Matteus 5:11 Ja, salige er dere når de for min skyld håner og forfølger dere, lyver og snakker ondt om dere på alle vis. 12 Gled og fryd dere, for stor er lønnen dere har i himmelen. Slik forfulgte de også profetene før dere. Så kristne bør glede og fryde seg hver gang noen sier at det de tror på er primitiv og tilbakestående overtro. (Islam og Hinduismen er ikke fritatt) Tror nok de fleste kristne er vant til det ja, men det er fortsatt ikke en legetim grunn til å tråkke på dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå