Gå til innhold

Kom Inn!

KaffiLars4

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en hobby-programmerer som har holdt på med et prosjekt som heter "Kom Inn!"

Det er et godt og gratis verktøy for å bli kjent med nye folk i nabolaget sitt. Det går ut på at folk kan registrere seg som husvert for å invitere interesserte til å komme innom. Prosjektet er i utprøvingsfasen og er ikke komplett, men det er klart for å testes ut. Hjertelig velkommen til å prøve det.

https://kom-inn.no/kominn (2).php

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke bekymret for at dette kan misbrukes av kjeltringer ?

Jeg stoler mye mer på magefølelsen og erfaringen hvis jeg skal be noen inn.
Det er flere i nabolaget hvor det er uaktuelt å gå lenger enn et kort nikk og knapt nok det.

Lenke til kommentar

Artig ide. Minner litt om BeWelcome, WarmShowers, Couchsurfing, Welcometomygarden + +

Jeg tror du undervurderer kompleksiteten av å bygge en såpass avansert nettside. Dessuten; skal det ekstremt mye til før folk gidder å opprette profiler og registrere seg på eksterne nettsider
Spesielt i dagens nett-samfunn, der det meste skjer via egne grupper på sosiale medier og gjennom apper. 

Nordmenn er også veldig konservative på slikt. Og hva skal man egentlig gjøre, etter at man har "kommet inn"? 😜 Hva med verifisering? Sikkerhet? 

Jeg tror det er bedre å prøve å lage noen grupper på Facebook eller lignende, forsøke å innhente erfaringer derfra - og ta det videre mtp utvikling av nettsider eller eventuelt en app. Det er også pissedyrt å lage slike nettsider. Dersom alt skal gjøres skikkelig. Og hvordan skal du få tolk til å registrere seg?

Det finnes også en app/nettside tilsvarende det du ønsker å prøve på.... https://commuapp.fi/no/ - hvorfor er din tjeneste bedre enn denne? 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...