Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Norge på topplisten når det gjelder tarmkreft - hvorfor?

Trulss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Trulss said:

Er det slik at den norske maten ikke er så bra som vi skal ha det til som fører til at vi ligger på toppen av denne dystre statistikken?
Det er jo nærliggende og tro det er noe i maten eller drikkevarene som fører til dette.

Hvem mener du heller burde ligge øverst på denne listen?
(Hvis du lager en liste, så havner noen nederst og noen øverst. Det kommer man ikke utenom.)

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Det er snikkert og Twist at det er noen tilsetninger melk er heller ikke sunt lengre sier dem om metanhemmere har noen positiv innvirkning på folkehelsen vet jeg ikke 

Som har null og niks med topic å gjøre, siden prevalensen av endetarmskreft var høy lenge før vi begynte med metanhemmere.

Konspirasjonsteoriene rundt metanhemmere er basert på 100% pseudovitenskap og guilt by association. Det finnes ikke et eneste spor av bovaer overført til melk.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 minutter siden):

Som har null og niks med topic å gjøre, siden prevalensen av endetarmskreft var høy lenge før vi begynte med metanhemmere.

Konspirasjonsteoriene rundt metanhemmere er basert på 100% pseudovitenskap og guilt by association. Det finnes ikke et eneste spor av bovaer overført til melk.

Det har vel noe med ingrediensene og gjøre også vel ? 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (13 minutter siden):

Det har vel noe med ingrediensene og gjøre også vel ? 

Metanhemmere? Det tilsettes i foret og avgir ingen målbare verdier i melken. Av alle potensielle urenheter som kan oppstå i kumelk i målbar grad så ville jeg ikke bekymret meg for noe som ikke er målbart.

Hvor er appeal to nature hippiene når det kommer til radioaktive verdier i melk, eller kreftrisikoen som følger av e. coli infeksjonen de fikk av å drikke rå upasteurisert melk? But I digress...

Media elsker å fremstille dette som en påskekrim, men som jeg skrev i mitt første innlegg så kan det like godt bare være dårlig genetikk. Jeg tviler på at vi gjør noe eksepsjonelt kreftfremkallende her i Norge, men man kan aldri si noe helt sikkert.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...