Snikpellik Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Tåkefyrste skrev (20 minutter siden): Sett at "faktasjekken" er korrekt da. BBC-journalister og Britiske myndigheter er ca. like troverdige som Russiske myndigheter pr. dags dato. Da høres det ut som du må kalibrere litt. Sitat Musk bør sensureres fordi teknisk sett så har de stemt nei til en nasjonal granskning og ikke en granskning generelt? Spar meg for dette tullet. Hadde noen i myndighetene tatt ansvar så hadde de kastet alt de har inn i etterforskningen av dette, men av en eller annen grunn så er det viktigere å deflektere mot slemme "far right" og Musk enn å prøve å gi ofrene rettferdighet. Hvor skrev jeg at Musk bør sensureres? Jeg mener hverken Musk eller noen andre bør sensureres. Kritikken mot Musk i denne saken går på at han sprer falske nyheter om den, som for eksempel at Labour mener at dette ikke bør etterforskes. Noe som åpenbart ikke er sant. Det er vel absolutt ingen som mener denne saken ikke bør etterforskes eller at ofrene ikke skal gis rettferdighet. Uenighetene, som mye av denne desinformasjonen er konstruert fra, dreier seg om man bør nedsette en ny nasjonal kommisjon eller ikke. Det ble nylig avsluttet et slikt arbeid som pågikk i 7 år, så Labour mener det er mer hensiktsmessig med lokale etterforskninger. Derfor kommer de trolig til å stemme mot en ny kommisjon. Mens toryene, som har hatt regjeringsmakten i 14 år inntil i fjor sommer, trolig kommer til å stemme for. Ellers er de to partiene i egentlig stor grad enige - selv om amerikanske oligarker, Tommy Robinsoner og First Price-Goebbelser på X prøver å koke suppe. Sitat Utrolig at dette er et tema i en sak der tusenvis av barn har blitt systematisk voldtatt over mange år. Dere er mer opptatt av hvordan fokuset på dette har kommet frem enn at det faktisk har kommet frem. Falske nyheter og løgner hjelper ikke ofrene i en sånn sak - det er snarere stikk motsatt. Falske nyheter og konspirasjonsteorier som står tvil under pågående etterforskninger, og ødelegger tillit er ikke bra. Sitat Mitt spørsmål til dere er da: Om dere fikk velge, hadde man sensurert alle som snakket om pakistanske grooming gjenger, eller er det totalt sett positivt at dette kommer frem i sosiale medier? Hvorfor skulle noen sensurere det..? Har noen ytret et sånt ønske? Endret 11 timer siden av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 1 hour ago, Snikpellik said: Hvorfor skulle noen sensurere det..? Har noen ytret et sånt ønske? Ja folk ønsker at han skal straffes for å spre løgner og desinformasjon når han teknisk sett ikke har løyet. Labour stemte mot en etterforskning, det er ingen som har spesifisert om det er nasjonalt eller lokalt. Når resultatet er at han har fått et mye større fokus på en grusom skandale så er det i bunn og grunn en god sak, men likevel så vil folk være foruten dette. Og så det er sagt, både "hate speech" (hva det enn innebærer siden ingen kan definere det), desinformasjon og løgner er ytringsfrihet. Grensen bør som alltid gå ved oppfordring til ulovligheter og vold. 1 Lenke til kommentar
Eirikraude Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jeg mener vi burde sensurere alle ytringer. Stillhet er sterkt undervurdert. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Eirikraude skrev (17 minutter siden): Jeg mener vi burde sensurere alle ytringer. Stillhet er sterkt undervurdert. Kanskje vi skulle fjerne alle dårlige og negative nyheter en periode... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå