Gjest c0048...5ed Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Jeg har sagt opp sin min pga at arbeidsforholdet gikk utover min mentale helse. Jeg sa opp avtalen og fikk sykemelding fra legen ut oppsigelsestiden. Ble kalt inn på teppet hvor aebelsdfober skulle besteide sykemeldingen min og mente jeg kunne gått i dialog med den jeg var i konflikt med i stedet for å ta halen mellom bena og sykemelde meg. Men det har vært dlere grunner enn bare konflikt med ny leder men det var denne situasjonen med ny leder som fikk begeret til å renne over så jeg ikke holdt ut mer for jeg hsdde planer om å vente med å si opp til jeg fikk ny jobb siden jeg søker etter ny jobb. Men jeg har dptt sykepenger fram til nå fra jobben de første 16 dager også fra Nav etterpå. Men nav sier at jeg har fått avslag på søknad om dagpenger eller friskmelding for arbeidsformidling pga noe arbeidsgiver ikke har godkjent. Hva skal jeg gjøre hvis ikke det blir godkjent? Skal jeg da få sykepenger helt til jeg finner ny jobb? Eller må jeg gå rettens vei? Man er jo egen ikke reel jobbsøker som sykemeldt heller så det blir jo veldig feil. Nav sier jeg kan søke om sosialstønad men da må jeg bruke opp slle dpsrpwnfene mine og selge bilen og tvn min og andre ting som har en verdi. Jeg er lite interessert i det diden jeg sparer til bolig. Nav forventer at man må bo på gata og ikke eie nåla i veggen for å få sosialstønad. Jeg kan liksom ikke troppe opp på kontoret til sjefen og kjefte heller.. det tørr jeg ikke . Jeg har akkurat blitt medlem av LO. Kanskje de kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: c0048...5ed Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Er utrolig vanskelig når du oppretter nye tråder hver gang, i stedenfor bare å oppdatere de du har. Ja, ta kontakt med LO. Forklar situasjonen og be om hjelp. Siden du har drøyet det med å melde deg inn så lenge er det ikke sikkert du får særlig hjelp men forhåpentligvis ser de forbi dette. Prøv å få snakket med en av deres advokater. Og for å korte ned tiden du får med denne personen(som ikke er evig) bør du skrive ett sammendrag med alle viktige punkter, korrekturles det også evt bruk AI til å skrive om teksten. Fokuser på de viktige tingene og kort ned så mye som mulig, AI kan hjelpe deg her også. 2 Lenke til kommentar
Gjest c0048...5ed Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Salvesen. skrev (2 minutter siden): Er utrolig vanskelig når du oppretter nye tråder hver gang, i stedenfor bare å oppdatere de du har. Ja, ta kontakt med LO. Forklar situasjonen og be om hjelp. Siden du har drøyet det med å melde deg inn så lenge er det ikke sikkert du får særlig hjelp men forhåpentligvis ser de forbi dette. Prøv å få snakket med en av deres advokater. Og for å korte ned tiden du får med denne personen(som ikke er evig) bør du skrive ett sammendrag med alle viktige punkter, korrekturles det også evt bruk AI til å skrive om teksten. Fokuser på de viktige tingene og kort ned så mye som mulig, AI kan hjelpe deg her også. Er fordi jeg opplever at ingen svarer hvis jeg skriver på samme tråd. Da blir det ofte bare oversett. Derfor enklere å lage nye desverre. Tusen takk for gode råd ❤️☺️ Anonymous poster hash: c0048...5ed Lenke til kommentar
rozon Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar On 1/10/2025 at 1:49 PM, Guest c0048...5ed said: Jeg har sagt opp sin min pga at arbeidsforholdet gikk utover min mentale helse. Jeg sa opp avtalen og fikk sykemelding fra legen ut oppsigelsestiden. Ble kalt inn på teppet hvor aebelsdfober skulle besteide sykemeldingen min og mente jeg kunne gått i dialog med den jeg var i konflikt med i stedet for å ta halen mellom bena og sykemelde meg. Men det har vært dlere grunner enn bare konflikt med ny leder men det var denne situasjonen med ny leder som fikk begeret til å renne over så jeg ikke holdt ut mer for jeg hsdde planer om å vente med å si opp til jeg fikk ny jobb siden jeg søker etter ny jobb. Du er jo en voksen person, som bestemmer selv. Du har jo valgt den veien her som fører til dårligst resultat for deg selv, og som en myndig person er det innenfor din frihet å velge. On 1/10/2025 at 1:49 PM, Guest c0048...5ed said: Men jeg har dptt sykepenger fram til nå fra jobben de første 16 dager også fra Nav etterpå. Men nav sier at jeg har fått avslag på søknad om dagpenger eller friskmelding for arbeidsformidling pga noe arbeidsgiver ikke har godkjent Antar NAV betalte sykepenger, så arbeidsgiver bestred ikke sykemeldingen? Er det unntak fra karens på dagpenger du har fått avslag på? On 1/10/2025 at 1:49 PM, Guest c0048...5ed said: Hva skal jeg gjøre hvis ikke det blir godkjent? Skal jeg da få sykepenger helt til jeg finner ny jobb? Eller må jeg gå rettens vei? Man er jo egen ikke reel jobbsøker som sykemeldt heller så det blir jo veldig feil. Du sier jo NAV har gitt avslag, så da ble det ikke godkjent. Hvis du er sykemeldt og har rett til sykepenger, så får du sykepenger når du er sykemeldt enten du jobber eller du er på dagpenger - også i tilfeller der du ikke enda har fått dagpenger såvidt jeg forstår. I følge NAV er du ikke en reel jobbsøker når du er sykemeldt, og derfor stopper dagpenger. Forstår ikke hva du skal gå rettens vei med? On 1/10/2025 at 1:49 PM, Guest c0048...5ed said: Nav sier jeg kan søke om sosialstønad men da må jeg bruke opp slle dpsrpwnfene mine og selge bilen og tvn min og andre ting som har en verdi. Jeg er lite interessert i det diden jeg sparer til bolig. Hvis du har oppsparte midler eller annen formue så skal den brukes før sosialstønad kan gis. Sosialstønad er sikkerhetsnettet i velferden vår, og ikke noe løsning. Er rimelig sikker på at NAV ikke forventer du skal selge TVen din, men sparepenger forventer de du bruker. Usikker på BSU, siden de er delvis låste og vil ha stor konsekvens å bryte avtale. On 1/10/2025 at 1:49 PM, Guest c0048...5ed said: Jeg kan liksom ikke troppe opp på kontoret til sjefen og kjefte heller.. det tørr jeg ikke . Du har jo sagt opp, så da har du ikke noe sjef. Kjefting har sjelden noe effekt på sjefer. On 1/10/2025 at 1:49 PM, Guest c0048...5ed said: Jeg har akkurat blitt medlem av LO. Kanskje de kan hjelpe meg? Fagforening hadde vært mer til hjelp mens du faktisk var ansatt. I den situasjonen du har valgt å være i, så har du egentlig fjernet mange muligheter. On 1/10/2025 at 2:02 PM, Guest c0048...5ed said: Er fordi jeg opplever at ingen svarer hvis jeg skriver på samme tråd. Det er ganske vanskelig å svare når du sprer informasjonen utover flere anonyme innlegg. Bruk brukeren din, og hold samme sak i samme tråd. Da får du best hjelp. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå