dan83 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Hvordan skal jeg tyde det som står i gult( se utklipp), skal den boksen under(suspend bitlocker drive encryption) være huket på(slik som på utklippet) eller av? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Bitlocker bør midlertidig slås av (suspend) dvs haken på. Årsaken er å unngå bitlocker krever kode tastes inn manuelt pga bios endres. Det kan tolkes av bitlocker som pc har blitt "modifisert" eller SSD flyttet til annen pc for å gå forbi krypteringen. Har opplevd det noen ganger. Enkelt å løse så lenge som en har tilgang på koden. Mangler koden må Windows installeres på nytt og data går tapt. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 39 minutter siden Forfatter Del Skrevet 39 minutter siden toralfb skrev (9 timer siden): Bitlocker bør midlertidig slås av (suspend) dvs haken på. Årsaken er å unngå bitlocker krever kode tastes inn manuelt pga bios endres. Det kan tolkes av bitlocker som pc har blitt "modifisert" eller SSD flyttet til annen pc for å gå forbi krypteringen. Har opplevd det noen ganger. Enkelt å løse så lenge som en har tilgang på koden. Mangler koden må Windows installeres på nytt og data går tapt. Ok, men hvordan kan jeg sjekke om dette er en BIOS jeg allerede har oppdatert? Greie er at på "dell update" så står det at enheten er oppdatert, men hvis jeg går inn på dell sine nettsider og skriver inne service tag på laptopen, så kommer denne oppdateringen opp som en "kritisk oppdatering"!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå