Gå til innhold

Brann i Los Angeles

Anbefalte innlegg

Dikedis skrev (7 timer siden):

... og til alt dette har dere null og niks og si?? Det ante meg at taushet ville bli "responsen". 

Her er noen illustrative grafer jeg fant ved å søke på "interglacials" og f.eks. "last 800,000 years".

Takk for at du viser oss hvorfor dagens globale oppvarming er så farlig. 

Kurver du viser til dokumenter at jordas klima har i lang tid (tiden kalt pleistocen) variert innenfor et rimelig stabilt klimaregime med regelmessige vandringer ut og inn av isteder hvor ytterpunktene er istidenes maksimum kulde og mellomistidens varme klima. Dette er den naturlige klimavariasjonen de siste 2,58 millioner år, og dermed det klimaregime dagens arter på jordkloden (inkludert oss) er tilpasset via evolusjonen til å leve i.  

Dagens globale oppvarming starter i en mellomistid - det varme ytterpunktet i den naturlige klimavariasjonen i pleistocen. Det alene burde få enhver øyeblikkelig bort fra troen på at det som skjer nå er en naturlig klimaendring. Det er også derfor det er grunn til å frykte hva konsekvensne vil bli fordi det som skjer nå er alt annet enn hva naturen har fått til på flere mllioner år. Dagens globale oppvarming er i ferd med å endre jordas klima ut av det området det fra naturens side har ligget innenfor i 2,58 millioner år. Det skremmer meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...