Gå til innhold

Noen som miner Bitcoin med fortjeneste?

Disco Stu

Anbefalte innlegg

Jeg har mulighet for å leie et lite kontor i et industriområde med gratis strøm. Vurderer å kjøpe en Antminer S21 pro til rundt 50K. I følge diverse kalkulatorer vil dette gi en profitt på mellom 4- og 5.000,- i mnd. 

Da går jeg i null etter 10-12 mnd. Vil det være verdt det? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Hvor mye strøm trekker den?

Hva er støynivået?

3531 watt og 75DB. Spørs om ikke det kan bli litt utfordringer med å trekke så mye watt visst det bare er vanlig 16 amp kurs. Man bør vel ikke overskride mer enn 80% av hva en kurs maksimalt kan belastes.

Lenke til kommentar

Kan ikkje tenke meg at du finn andre investeringar der ei eingongskostnad på 50k gir deg ei årleg avkastning på 48-60k etter at husleiga er betalt. Det er jo ei auking på 100%.

Neste år kan du investere profitten i ei maskin til, og då har du to maskiner som står og miner eit overskot på 100-120k i året, som igjen gir deg råd til å investere i to maskiner til, osv, osv.

Spørsmålet er jo berre om det verkeleg er så enkelt?
Er straumen heilt gratis? Er du sikker på at det ikkje er eit einaste vilkår om vanleg bruk eller på anna måte regulert at det er forutsatt vanleg kontordrift og ikkje at du kan bruke kontoret til energiintensiv industri?
Og sjølv om det ikkje står noko særskilt i leigeavtalen om straumbruken, er du sikker på at din plan om å tene pengar på utleigars rekning ikkje er å rekne som så illojalt mot avtaleparten din at avtalen kan hevast?

I tillegg så har du usikkerheita som er rundt bitcoin som verdi. Avtaler om å leige kontorlokaler bruker ofte å være tidsbestemte for ei litt lengre periode, så det er også eit spørsmål om du har råd til å investere i både ein leigeavtale og ein miner. Du kan fortsatt tape nesten alt om spådommane om at bitcoins kjem til å kollapse faktisk slår til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sørg for at utleier vet hva du skal bruke lokalene til da så ikke et krav kommer å smeller i ettertid.

En kunde av meg driver med utleie til private og næring. Ofte med strøm inkludert eller på deling med andre leietagere.
Helt vanlig leiekontrakt mal fra forbrukerrådet som brukes.

Han fikk forrige sommer flere millioner fra en bedrift styrt av unge karer som hadde leid lokaler av han under diverse alias/selskap og hatt slike mining rigger i lokalene og strømavgiftene hadde jo blitt skjult relativt greit siden det var større gamle bygg det var snakk om. Og strømstøtte som fyrte opp under etc.

Dette var riktignok over flere år, men gutta gikk konkurs pga det og står fortsatt med skyldige krav som jeg bare kan forestille meg gnager godt og rettskostnader ++. 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Spørs om ikke det kan bli litt utfordringer med å trekke så mye watt visst det bare er vanlig 16 amp kurs. Man bør vel ikke overskride mer enn 80% av hva en kurs maksimalt kan belastes.

Ikke bare det, i følge DLE så brenner hus ned fordi varmvannsberederen er koblet til med vanlig stikkontakt. Dette er derfor ikke lenger lov i ny bygg. 2000W/ca 8,7A(?).

Å sitte å høre på en 75dB vifte på et lite kontor er helt jævlig.

Hvor varmt blir det på det lille kontoret med en varmovn på 3500W?

Lenke til kommentar
Disco Stu skrev (2 timer siden):

Jeg har mulighet for å leie et lite kontor i et industriområde med gratis strøm. Vurderer å kjøpe en Antminer S21 pro til rundt 50K. I følge diverse kalkulatorer vil dette gi en profitt på mellom 4- og 5.000,- i mnd. 

Da går jeg i null etter 10-12 mnd. Vil det være verdt det? 

Du har avklart med eier at dette er greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...