Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan NTE telecom endre leveringsvilkår midtveis under avtalen? Bedrift til Bedrift

tharshan

Anbefalte innlegg

Sommaren 2023 signerte eg en bedrift til bedrift bredbåndsavtale. Denne avtalen er bindendes i 5 år, med en månedlig kostnad på 1490,- + mva. Leveringsvilkåra som vart levert ut under signering er fra januar 2022. Under punkt 4 står det ingenting om at prisen kan endres gjennom avtale perioden.

Nå den 1.1. får eg en ny faktura der det har blitt lagt til 35,-. Når eg ringte til kundeservice fekk beskjed om at det er justert pris iforhold til konsumprisindeksen. I tillegg fekk eg sendt nye avtale vilkår som er gjeldende. I dei nye vilkårene står NTE meir eller mindre fritt til å endre prisene sine under hele bindingstiden.

Spørsmålet om dei kan endre vilkåra sine undervegs i bindingstida?

Bedrift_telekom_leveringsbetingelser_jan_2022.pdf Generelle_vilk_r_Telekom_Bedrift_oktober_2024.pdf

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo alminnelig avtalerett, og som @mobile99 sier, så kommer jo det an på hva som står i den opprinnelige avtalen. Står det at man kan endre avtalevilkårene, eller justere prisene, så kan man det. Står det ikke noe slikt i avtalen, så kan man ikke det. Derfor så blir det den første og opprinnelige avtalen som bestemmer det hele.

Dersom det ikke står noe i den opprinnelige avtalen som gir hjemmel for endring av vilkårene, og leverandøren allikevell gjennomfører en ensidig endring, så kan man godt se dette som en oppsigelse av den opprinnelige avtalen, fra leverandørens side, slik st man selv som kunde ikke lengre er bundet av avtalen, hvis man velger å se det slik.

Man kan velge å kreve tjenesten levert på de opprinnelige vilkår, eller man anse avtalen som avsluttet fra leverandørens side, og så finne en ny leverandr.  

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...