Mag ne Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Mest krevende bruk er noe videoredigering. Ellers vanlig nettbruk, ikke spill. Lav støy er prioritert. Jeg regner med å bruke skjerm og tastatur som jeg har til den stasjonære jeg har nå. Blir mest brukt på en plass, så den trenger ikke nødvendigvis å være laptop. Jeg har bygd den jeg har nå, men er ikke på noen måte oppdatert på sånt. Raskt valgt alternativ som eksempel, Lenovo IdeaPad Slim 5x Snap-8C/16/512/IPS 14" Copilot+ PC - Elkjøp | Elkjøp eller denne Asus Vivobook i5-12/16/512 15,6" bærbar PC - Elkjøp | Elkjøp Noen problemer med de/bedre løsning? Endret 11 timer siden av Mag ne Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Den Lenovo'en har en SnapDragon prosessor; ikke x86-kompatibel i det hele tatt. Detaljer: https://en.wikipedia.org/wiki/Oryon. Dersom programmene du skal kjøre finnes for arm64, så er det jo greit, hvis ikke er du nok litt tidlig ute. (Usikker på om Microsoft / Intel har teknologi som tilsvarer Apple sin Rosetta2). Minnet på den kan ikke oppgraderes. Vivobook'en er en tradisjonell x86-maskin, og minnet kan oppgraderes (men kun til 24 GB; det er kun en minneslot i den). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå