Gå til innhold

Starte eget konsulentfirma på si, eller er det bortkastet tid og krefter?

Gjest 6832e...be9

Anbefalte innlegg

Gjest 6832e...be9

Starte eget konsulentfirma på si, eller er det bortkastet tid og krefter?

Jeg er utdannet siviløkonom fra NHH og har 10+ års erfaring fra finans innen bank og shipping, dette i tillegg til ulike styreverv og frivillige verv innen idrett. Gjennom jobb og verv ser jeg at mange organisasjoner sliter med å presentere sine produkt på en god måte, dette kan for eksempel være opp mot sponsorer, offentlige etater når det søkes om midler, eller banker i forbindelse med finansiering. Dette er noe jeg har lang erfaring med, også når det kommer til dokumentasjonen i etterkant.

Motivasjonen min er i utgangspunktet ikke økonomisk. Jeg tror dette kunne vært gøy å prøve, men jeg er redd jeg kaster bort tiden min. De selskapene jeg jobber med til daglig bruker gjerne millioner av kroner på advokater, banker og konsulenter – der er betalingsviljen for slike tjenester stor, men jeg er veldig usikker på om det er et marked for dette hos mindre aktører. I utgangspunktet tenker jeg mindre selskap, som kanskje ikke har en erfaren CFO, idrettsklubber eller andre mindre organisasjoner som er gode på drift, men mindre flinke til å lage gode oversikter/presentasjoner fra kontantstrømmer, prognoser etc.

Kort oppsummert, tror dere at det er et marked for dette? Eller kaster jeg bare bort dyrebar fritid. Som nevnt, dette er ikke noe jeg planlegger å gjøre store penger på, men som noe «gøy» på si.

Anonymous poster hash: 6832e...be9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kaster vekk tida di eller ikkje kjem jo heilt ann på korleis du verdsetter tida di. Om du ikkje har stor økonomisk interesse i dette så rekner eg med at motivasjonen tenderer meir mot hobby eller frivillig arbeid? (Sjølv om du har tenkt å ta såpass betalt at du ikkje taper penger).