clarc007 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Lage et program som pinger endel skandinaviske, europeiske og ellers rundt i verden, for så å poste resultatet på webben. Akuratt slik som 3dmarks resultatene kan bli postet på web. Noen som har tenkt tanken? Hadde vært artig å fått det til. Da kunne man se hvor i landet personen befinner seg, hva linje personen har, hvor lav latency personen får til f.eks. en norsk spilleserver ++ MEGET ATTRAKTIVT PROGRAM med andre ord! Håper noen kan utvikle et slikt program i nærmeste fremtid. Det hadde vært nyttig til alle som setter pris på online gaming. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Lage et program som pinger endel skandinaviske, europeiske og ellers rundt i verden, for så å poste resultatet på webben. Akuratt slik som 3dmarks resultatene kan bli postet på web. Noen som har tenkt tanken? Hadde vært artig å fått det til. Da kunne man se hvor i landet personen befinner seg, hva linje personen har, hvor lav latency personen får til f.eks. en norsk spilleserver ++ MEGET ATTRAKTIVT PROGRAM med andre ord! Håper noen kan utvikle et slikt program i nærmeste fremtid. Det hadde vært nyttig til alle som setter pris på online gaming. Tja, jeg laget noe slik en gang med tanke på noe helt annet, men kanskje jeg kan finne fram koden for å endre den.... Gi meg ip'n til noen gameservere så skal jeg se om jeg får prøvd i løpet av helgen. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ok, er snart klar med en liten beta test :-) Må bare finne en måte å sørge for sikker uploading til webserveren min.... vet ikke helt om jeg vil ha 10000 brukere på webserveren :-| Klarer ikke å mappe ip til isp for jeg har ingen liste som viser dette. Derfor bør det gjerne gjøres slikt at du skriver inn isp og lokasjon selv? Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 kult! altså ja.. skal vi se. Skal finne noen IP adresser just a sec! Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Norske servere du kan teste. www.hellfragger.com www.catch.no Om du vil jeg skal lage en fullstendig liste med mange servere, så si ifra. Jeg kan gjerne hjelpe deg med dette! Kommer til å bli sinnsykt populært program om du får det til. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Norske servere du kan teste. www.hellfragger.com www.catch.no Om du vil jeg skal lage en fullstendig liste med mange servere, så si ifra. Jeg kan gjerne hjelpe deg med dette! Kommer til å bli sinnsykt populært program om du får det til. Er litt usikker på hvordan det er best å registrere dataene? Hva trenger vi å ha med, beste og verste ping? `(hvor lenge skal jeg pinge?) skal vi lage en slik: Hellfragger.com gir best ping fra følgende steder/isp'r: stavanger Telenor 210ms Oslo 495ms Stavanger NGT 219ms Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Hadde vært utrolig bra. Det er du som er geniet! :-) Kan jo lage en alfa/betaversjon først, så kan jeg teste den, dermed evt. komme med videre tips. Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Alt er opp til din programerer fantasi. Vedder på at hvis du klarer å lage A, så skal vi hjelpe deg med å lage B osv. Bra hvis du kunne laget en alfa versjon.. helt enkel. Bare for å teste litt. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Alt er opp til din programerer fantasi. Vedder på at hvis du klarer å lage A, så skal vi hjelpe deg med å lage B osv. Bra hvis du kunne laget en alfa versjon.. helt enkel. Bare for å teste litt. Skal se om jeg får tid å stikke innom jobben og hente en windows compilator, har det bare som en linux fil nå, i tillegg er koden råtten... regner ikke med at jeg kommer opp med noe bedre innen helgen, men hvem vet? Natten er enda ung. Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Du rokker! Skulle blitt artig om faktisk et slikt program hadde blitt utviklet av deg. Stå på. Jeg gleder meg enormt til å prøve det. Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Post URL til hvor jeg kan laste ned prøveversjon når den er klar. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Seriøst gutta, dette er lett å lage. Kan personelig, hvis ønskelig, lage et program, hvor du leser inn en fil med IP adresser, finne ut pingen til den enkelte serveren. Lær dere å bruk en PC til andre ting enn spill... Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Ja, skulle tro det ikke var så vanskelig. Håper et slikt program blir laget. VIRKELIG VirkeliG! Det kunne blitt like bra som 3dmarks. Kunne hete Netmarks ellernoe. Stå på dere som programerer. Vil gjerne se et slikt program! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Okki...da har jeg laget et ping program. Hvis noen er interessert i teste, og har et sted jeg kan legge det ut, så bare si fra, så skal jeg maile det til dere. Edit: Denne versjonen bare pinger, sier ikke noe om hvor du er osv. Bare å komme med forslag til eventuelle forbedringer, så skal vi se hva jeg gidder å gjøre. Endret 17. januar 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Bra. Send det til [email protected] Det er iaff en begynnelse! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) da var det sendt... Edit: dvs...tror det er no galt med emailaddressen du oppga....kom vaffal ikke fram Edit2: dvs...bare jeg skriver emailaddressen korrekt, så kommer den jo fram Endret 17. januar 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
clarc007 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Fikk den.. men den ville ikke starte. Mangler noen *.dll filer . Bah bah bah! Håper ikke jeg må installere noe shit for at det skal funke. Dette er ikke min pc, kan bare laste ned minimalt her. Men seiøst, om du får til dette programmet riktig, så kan du lage MYE penger på det! Ville vært fint å vite om f.eks. naboen sin ADSL linje egnet seg bedre til gaming enn min osv. Alt dette kunne blitt løst med et program som dette. Iom at det er flere 1000000000 (millioner) mennesker som spiller, så vil nok programmet få en stor popularitet.. har ikke sett eller hørt om noe lignende programmer. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Du må nok installere .NET Framework. Bare kjør windows update, så tipper jeg du skal få de dll-filene du trenger. Hadde vært fint om du kunne testet det Lenke til kommentar
bassen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Er ikke dette bare en litt utvidet versjon av den allerede populære gaming-softwaren All Seeing Eye? Men hadde jo vært kult med mulighet for posting av pingresultater i sammenligninges øyemed. Bra initiativ. Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Genial idee igrunn, savner et program som kan poste resultate slik at folk kan se hvordan de forskjellige ips pinger, her er et par servere utafor norge som er dedikerte spilleservere. Viktig å ikke bare ha norske iper, ettersom du aldri spiller på norske servere når du gamer på et høyere nivå. Ikke helt sikker på om alle serverne fortsatt er oppe. Austria ClanZone: 80.78.226.12 Germany NGZ: 213.202.204.193 K-Play: 81.3.59.132 United kingdom Multiplay: 212.42.10.139 Netherlands Groningen: 145.37.208.71 TMservers: 213.239.133.125 Norway Telenor : 193.213.112.71 Sweden Sunet: 130.243.8.18 Finland Leikkipuisto: 62.236.157.245 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå