Orion666 Skrevet torsdag kl 22:30 Del Skrevet torsdag kl 22:30 Penny skrev (1 minutt siden): De to store endringene (med mange års mellomrom) som gjorde størst positivt utslag på hvor ofte jeg fikk pult: 1. Sluttet å være sutrete 2. Ble en interessant samtalepartner De to store endringene (i mine øyne) som derimot ikke gjorde merkbart utslag på hvor interessert damer var i meg: 3. Sluttet å være veltrent 4. Ble rik Det var ikke sånn at jeg trodde 1 og 2 ikke skulle ha effekt, men den store overraskelsen var at 3 og 4 ikke hadde det. Eller kanskje jeg bare har prøvd meg på "feil" damer, som ikke vet å verdsette viktige ting som muskler og penger. Jeg tror deg virkelig. Interessant oppsummering! Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet torsdag kl 22:31 Del Skrevet torsdag kl 22:31 Jeg har vært sammen med kvinner som har ønsket å ligge naken i samme seng som meg. Ikke er jeg rik, og ikke er jeg spesielt pen heller. Merkelig 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet i går, 07:19 Del Skrevet i går, 07:19 9 hours ago, Selfuniverse said: Oi! Skulle gjerne hørt mer om den situasjonen! (tar frem notatblokken) Tror neppe det er mye læringspotensiale i det. ^^; 1 Lenke til kommentar
majer Skrevet i går, 07:31 Forfatter Del Skrevet i går, 07:31 Krig og fred skrev (8 timer siden): Jeg har vært sammen med kvinner som har ønsket å ligge naken i samme seng som meg. Ikke er jeg rik, og ikke er jeg spesielt pen heller. Merkelig Det har jeg og. Jeg har helt klart ligget med flere enn de fleste, men jeg har jobbet for det og. Det kommer aldri frierbrev i posten. Ikke er det noen som spør meg direkte om vi skal ha sex heller. Det er ingen ukjente som har spurt meg om vi skal ha trekant 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet i går, 07:42 Del Skrevet i går, 07:42 majer skrev (3 minutter siden): Det har jeg og. Jeg har helt klart ligget med flere enn de fleste, men jeg har jobbet for det og. Det kommer aldri frierbrev i posten. Ikke er det noen som spør meg direkte om vi skal ha sex heller. Det er ingen ukjente som har spurt meg om vi skal ha trekant Northug og Haaland har også jobbet ganske hardt, sannsynligvis hardere enn alle i denne tråden til sammen, for å kunne få disse frierbrevene eller alle spørsmålene om trekant. 1 Lenke til kommentar
majer Skrevet i går, 07:53 Forfatter Del Skrevet i går, 07:53 Baranladion skrev (10 minutter siden): Northug og Haaland har også jobbet ganske hardt, sannsynligvis hardere enn alle i denne tråden til sammen, for å kunne få disse frierbrevene eller alle spørsmålene om trekant. De gjør det de ønsker. Og det gjør de pga oppveksten. Tror du de to hadde jobbet hardere enn andre ansatte dersom de var barnehagelærere isteden? Lenke til kommentar
Gjest f9734...1af Skrevet i går, 08:48 Del Skrevet i går, 08:48 Tittel og første post henger ikke helt sammen i mine øyne. Det er selvsagt at det fortsatt er mye status som jages i verden, men siden status er forbeholdt mindre enn 10% av verden så sier det seg selv at 90% ikke vil få det, og de fleste vokser opp og skjønner at dette er realiteten, og derfor vil du kanskje ikke høre om det like mye heller. Det jeg personlig legger merke til er at folk i dag ikke vokser opp før de nærmer seg 30+, noen så sent som 40 også før de faktisk innser hva livet er der man er. Det at mennesker med status og penger blir foretrukket er jo ofte at kvinner skjønner at her kan de slippe billig unna livets harde veier. Jeg har til gode å møte en kvinne som ikke skjønner at så lenge hun sprer bena eller åpner munnen og trener nakken ( gitt muligheten selvsagt) for en rik mann så vil mange veier åpne seg og man slipper unna mye "slit" som alle andre må. Og blir det for mye, ja da er det bare å håpe at man har fått en ring på fingern så kan man smette unna med forhåpentligvis halvparten av alt. HELDIGVIS, har majoriteten slik jeg erfarer det ikke fått denne muligheten og ender da opp med et helt vanlig alminnelig liv som de fleste av oss vil erfare. Men man ser jo trender i vesten som tilsier at 1 mann kan fint ha mangfold av damer rundt seg pga inntekt og status og holde det sånn i lengre perioder. Selv har jeg en kollega med rik familie, de er milliardærer i norske kroner. Kollegaen hadde vel i overkant verdier på rundt 1Mrd, han har som regel 10-20 kvinner han "underholder" rundt om i verden i følge han selv. På reisene sine har han alltid med 2-3 stk og jeg vil se på de som prostituerte selvsagt, for det er slik de oppfører seg. De får bo i fine leiligheter han eier, reiser, gaver ++ Så lenge de gjør alt han vil. Sånn har han levd siden han var 16 år. Og han er i følge han selv, en liten fisk i "det" havet. Når det kommer til atleter og kjendiser så er jo det den typiske "glam effekten" som speiler størst. Selv om en skistjerne tjener 1-1.5Mnok i året, så er man ikke akkurat rik i Norge for tiden de bruker på det. Damene der drømmer vel ofte om kjendisstatus selv og håper noe smitter over ( andre ganger ikke) De ser det også i Norge, de kvinnelige partnerne vil helst være i spotlighten med mennene sine, men motsatt? Man ser ikke at mannfolka til disse damene står på rød løper i like stor grad. Jeg skjønner damene godt jeg altså, hadde jeg vært kvinne og hatt utseende med meg, og et samfunn som lærer deg at så lenge du er pen og populær, så kan du få hvem du vil, så hadde jeg nok gått for kremen selv. Det gir mening, men samtidig ikke.. Så ja. Anonymous poster hash: f9734...1af Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet i går, 13:01 Del Skrevet i går, 13:01 majer skrev (4 timer siden): De gjør det de ønsker. Og det gjør de pga oppveksten. Tror du de to hadde jobbet hardere enn andre ansatte dersom de var barnehagelærere isteden? For å bli verdens beste i noe, så er det ganske mye som må være på plass. Du må helst ha gode gener, talent, flaks, en sinnssyk innstilling til trening og kosthold, i tillegg til det må man legge ned ufattelig mange timer på det man ønsker å bli god i. Penger er ikke en nødvendighet, det er enormt mange i verdenstoppen i flere idretter som kommer fra elendige kår, men det kan bidra til å gjøre ting enklere, ihvertfall i idretter som typisk koster mye penger å drive med pga reising eller dyrt utstyr. Så selvom verdensstjerner "gjør det de ønsker", så ligger det ekstremt mye bak. I tillegg har de ofte veldig korte karrierer og nåløyet er i tillegg ekstremt trangt. Å sammenligne med barnehagelærer blir merkelig? Eller mener du at alle som jobber hardt burde få samme "goder"? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 95% her i livet er flaks, 5% er egeninnsats Penger er et symbol på at man er vellykket. Lest utafra samfunnet vi lever i - som er et perverst kapitalistisk & materialistisk helvete. Men; det er også her du finner 9 av 10 av oss. Og da blir du målt opp mot de verdier som dette samfunnet er bygget på, og det er det materialistiske. Selv om de fleste mest sannsynlig vil si at "Neeeeeeeei, jeg er ikke sånn!" - jo, det er du. Mest sannsynlig er du nettopp det. Norge er et likestilt samfunn, der det ikke er uvanlig at kvinner og menn tjener sånn omtrent likt. Der det er like vanlig for ei dame å eie bolig, som mann. Så denne eldgamle tankegangen om at menn er forsørgeren. Er ganske dø. Men jeg tror at ofte der kjønnsrollene er snutt; så er det enda "flaut" for menn å være under kvinnen. Så et stykke på vei har vi å gå. For eksempel; så pleier min kjæreste å betale når vi er ute å spiser sammen. Og servitøren, er ofte lent litt vel mot min side; der de kommer og skal ha betaling. Alltid litt morsomt å se reaksjonen når jeg sier: "Hun betaler". Husker da jeg var i Ukraina, med min daværende ukrainske kjæreste. Der var disse forskjellene helt ekstreme. Når vi var ute å spiste sammen, så ga hun meg kontanter - slik at jeg skulle få betale. Selv om det var hun som også betale der. Hvorfor? Fordi det hadde vært flaut for henne å betalt. For det er forventet at mannen skal betale. Punktum! Men; er man "brutt ut" av denne idiotiske verden. Så kan man like godt tjene på sjarm, intellektualitet, personlighet og verdier man måtte ha. Eller kulturelle verdier - eller utsende. Penger trumfer selvsagt alt. Men da er det vel ikke ekte kjærlighet. Er det? For alt kan jo kjøpes med penger. Men da er også "kjærligheten" kjøpt og betalt. Men for all del, dere rikinger der ute. Kan jo prøve seg på følgende sjekkereplikk: "Har du lyst å bli med hjem å se på kontoutskriftene mine?" 😜 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Milhouse85 skrev (4 timer siden): 95% her i livet er flaks, 5% er egeninnsats Ekstremt interessant utsagn, som jeg både kan være 95% uenig, men samtidig 95% forsvare. Enkelt forklart, så er jo bare det faktum å bli født her i Norge (flaks) at du sannsynligvis er innenfor å ha de bedre enn 95% av alle andre. Når det er sagt, syns jeg det er forkastelig å påstå at alle som "er noe i Norge" er det pga 5% egeninnsats... Å si noe sånt for meg nesten til å spy Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) 11 hours ago, Baranladion said: Ekstremt interessant utsagn, som jeg både kan være 95% uenig, men samtidig 95% forsvare. Enkelt forklart, så er jo bare det faktum å bli født her i Norge (flaks) at du sannsynligvis er innenfor å ha de bedre enn 95% av alle andre. Når det er sagt, syns jeg det er forkastelig å påstå at alle som "er noe i Norge" er det pga 5% egeninnsats... Å si noe sånt for meg nesten til å spy Det han sier er at av de som har maksimal innsats utgjør det kun 5% av det man trenger for å lykkes. For å snu det, av de som har maks innsats, trenger de fortsatt mye flaks for å "bli noe", hvis vi skal bruke det uttrykket. Vi kan ta Chess som eksempel. Gründeren - for anledningen anonymisert - kom fra telekombransjen på et veldig gunstig tidspunkt, så en forretningsmulighet basert på sin fagkunnskap og klarte bygge seg opp et svært suksessfult selskap, og kunne kassere inn en milliard når han solgte seg ut. Var dette skapt gjennom full innsats? Så absolutt. Men han var på rett tidspunkt på rett tidspunkt, og det var ikke så mange som allerede jobbet i telemonopolet og var klare til å bryte ut når telemonopolet falt. Det var riktig nok flere andre også som klarte å skape suksessbedrifter fra akkurat samme utgangspunkt. Lokalt her kan jeg nevne Catch. Og det var ikke sånn at disse teknologene var der de var fordi de trodde de skulle bli milliardærer når de tok jobb i Televerket. Tilbake til gründeren. Gjennom samme harde innsatsen klarte han å tape alle pengene på områder der han ikke hadde samme fagkunnskap. Han opprettet flere andre selskap, først med det samme han hadde gjort først, deretter forsøkte han igjen å finne rett plass på rett tidspunkt, men bommet gang på gang. Det var helt Ludo. Konkurs etter konkurs, og til og med fengselsstraff. Han skapte noe stort fordi han hadde flaks. Innsatsen alene tok ham istedet til fengsel. Ingen kan ta fra ham at han bygde opp Chess og at han ikke ville gjort det uten teft og innsats. Men det viser også at teft og innsats ikke alene er nok om man ikke samtidig har kontaktnettverk, ressurser, og er på rett plass til rett tid. I alle fall det siste vil jeg si, forenkla, er flaks. Og det er dersom man har luksusen til å prøve seg på egne ben. Man kan jobbe seg 100% ihjel for noen andre og likevel kun få indeksregulert lønn igjen for det. I fattige land må de ha mye høyere innsats bare for å overleve, og det er helt andre ting enn innsats som avgjør om man kan ha klassemigrasjon. Da hjelper det med kontaktnett, utseende, frekkhetens nådegade, evne til å sette ambisjoner over empati eller lojalitet, og mange andre faktorer som ikke har med innsats å gjøre. Det er likevel for enkelt å si at innsats er 5% og flaks er 95%, for teft og ambisjon er for meg noe annet enn innsats og må inn i likninga et sted. Men innsats alene gjør deg kanskje til en veldig overarbeidet rørlegger, eller noe. Hvis jeg skal dra dette tilbake til kvinner rundt menn med penger, så kan det være at disse blir sett på som bimboer. Men kanskje er det både ambisjoner, teft, innsats og forståelse om at man skal være på rett sted til rett sted for å kunne ha tilgang til ressurser og kontaktnett som gjør at de er der. Og da gjenstår det å ha flaks. Endret 4 timer siden av tommyb 1 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden @tommyb godt innlegg, jeg er enig i veldig mye av det du skriver. Mitt innlegg var egentlig myntet mer på sportsverdenen, der er flaks en mye mindre del av ligningen etter mitt syn. Når det kommer til arbeids, og finans så er flaks en større del. Mange tenker nok at man kan jobbe hardt i hvilken som helst jobb og bli noe, men sannheten er at når man jobber for "the man", vil man aldri klare å bygge seg opp en stor rikdom. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Orion666 skrev (På 9.1.2025 den 14.29): ….men penger har altså ingenting å si overfor de attraktive kvinnene som har egne ambisjoner, egne karrierer og egne penger. Men de kan nok fort legge vekt på andre ting enn penger hvis de selv har nok, fortsatt så er det så at menn ofte innehar posisjoner i samfunnet som gjør de attraktive og som kan gi nye muligheter for en partner på vei opp og frem. Endret 1 time siden av agvg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden @tommyb Når det kommer til Chess så var det ett klassisk eksempel på at man ikke greide og skille på flaks og dyktighet, han var ikke den første og lista er laaaang over de som falt for eget selvbilde og andres hyllest av geniet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden @Milhouse85 Kanskje ikke kontoutskriften, men hva med skal vi ta min nye Bugatti ned til havna og så tar vi en tur ut med båten min, kjøkkenet ombord har laget en flott middag til oss to? Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Vet ikke om dette er enda en tråd med en "splitt og hersk"-hensikt, men i tilfelle; ikke fall for det. Uansett, tilbring mer tid med kvinner IRL, ikke nødvendigvis for å hooke opp med de, men for å få teken og feelingen om hvordan man omgås de, og dermed få innsikt i hva de ønsker seg i en partner. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AtterEnBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke om dette er enda en tråd med en "splitt og hersk"-hensikt, men i tilfelle; ikke fall for det. Uansett, tilbring mer tid med kvinner IRL, ikke nødvendigvis for å hooke opp med de, men for å få teken og feelingen om hvordan man omgås de, og dermed få innsikt i hva de ønsker seg i en partner. Rart ingen arrangerer kurs i og føre seg generelt i sosiale lag, det og kunne oppføre seg er svært lønnsomt enten vi snakker sjekking eller andre arena der det og kunne føre seg gir deg store fordeler. I mange tilfeller er er det hvordan du oppfattes langt viktigere enn hva du kan for og si det slik. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden hocanee skrev (På 9.1.2025 den 16.52): Har en kamerat med skoleassistent lønn med kone og barn Fra 17.000 til 34.000 brutto per måned. Det var noe til variasjon... Det ene er godt under fattigdomsgrensa, det andre er helt greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå