Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor sies det fremdeles at kvinner ikke er ute etter menn med penger?

Anbefalte innlegg

Penger er åpenbart ikke det eneste, men hadde ikke Markus Rooth hatt en far med penger så hadde han heller ikke vunnet OL. Da hadde han heller ikke fått mange frierbrev.  Det samme ser vi med Klæbo og morfaren, Northug og faren, Ingebrigtsen og faren, Warholm og moren, Haaland og faren, Ruud og faren, Ødegaard og faren mm.

I programmet Der ingen skulle tru at nokon kunne bu fikk den ene deltakeren masse frierbrev. Han sa selv at han aldri hadde klart å beholde huset der oppe om det ikke var for penger sendt fra faren i England. Tanker?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri ein ulempe med pengar, men særleg i Norge der også kvinner kan ha ein arbeidskarriere så er ikkje pengar like viktig som det er i land der kvinner i praksis er avhengig av ein arbeidsfør mann for å kunne ha råd til å stifte familie innafor nokonlunde trygge økonomiske rammer.

For å bli skikkeleg god i idrett så er det også ein veldig stor fordel å kome frå ei pengesterk familie. Både reint praktisk fordi det medfører at du kan fokusere 100% på treninga utan å bruke tid på ein deltidsjobb for å tene til livets opphald. Men også indirekte ved at risikoen dersom du ikkje lykkes i å bli proff er mindre ettersom du då har familiepengar å lande på. Kjem du frå fattigare vilkår og har droppa å ta utdanning for å satse på idretten så får du det tungt økonomisk om du må gi opp på håpet om ei idrettskarriere, og står tilbake som 35 åring utan vitenemål eller relevant arbeidserfaring, og att på til så er du ein heilt ukjent person som heller ikkje har ei kjendisrolle å flyte på ettersom du aldri klarte å markere deg i idretten.

Dessutan, kvinner som sender friarbrev til toppidrettsutøvarar forstår nok ikkje kva dei begir seg ut på. Mange toppidrettsutøvarar bruker 12 timar om dagen på jobben sin, er mykje ute og reiser, og kjem til å flytte inn på gjesterommet eller hotell så fort du snufser litt ettersom sjølv ei vanleg forkjøling kan utgjere forskjellen mellom ei pallplassering og ein fjerdeplass. Skal ein stifte familie med ein aktiv toppidressutøvar så må ein være innstilt på at karrieren alltid prioriteres før familielivet.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest c11c2...d62

Det er en god del cuckholds som mener penger ikke er viktig. Personlig har jeg ok med penger - men har venner med svært mye penger. Og jeg ser hvordan bimbo damene flokker seg rundt dem. De kan gi dem en opplevelse vi «vanlige» folk ikke kan gi. Så jo, penger har mye å si, til og med i Norge. De sauene som mener noe annet har ikke sett / opplevd det. 

Anonymous poster hash: c11c2...d62

Lenke til kommentar
Gjest c11c2...d62 skrev (3 minutter siden):

Det er en god del cuckholds som mener penger ikke er viktig. Personlig har jeg ok med penger - men har venner med svært mye penger. Og jeg ser hvordan bimbo damene flokker seg rundt dem. De kan gi dem en opplevelse vi «vanlige» folk ikke kan gi. Så jo, penger har mye å si, til og med i Norge. De sauene som mener noe annet har ikke sett / opplevd det. 

….men penger har altså ingenting å si overfor de attraktive kvinnene som har egne ambisjoner, egne karrierer og egne penger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
majer skrev (7 timer siden):

Penger er åpenbart ikke det eneste, men hadde ikke Markus Rooth hatt en far med penger så hadde han heller ikke vunnet OL. Da hadde han heller ikke fått mange frierbrev.  Det samme ser vi med Klæbo og morfaren, Northug og faren, Ingebrigtsen og faren, Warholm og moren, Haaland og faren, Ruud og faren, Ødegaard og faren mm.

I programmet Der ingen skulle tru at nokon kunne bu fikk den ene deltakeren masse frierbrev. Han sa selv at han aldri hadde klart å beholde huset der oppe om det ikke var for penger sendt fra faren i England. Tanker?

Folk som sitter i fengsel får også frierbrev. Folk er forskjellige og tiltrekkes av forskjellige ting.

Jeg tror det handler mer om status enn penger det der du beskriver. At kvinner ser opp til ambiøse menn, særlig hvis de også  er ambiøse selv. Endel av disse toppidrettsutøverne er jo innmari flotte å se på også da, så utseende har nok også noe å si. Jeg må bare minne deg på at det er mange idretter å velge mellom også, med flotte utøvere som aldri går i pluss (kan leve av idretten sin) fordi det ikke er penger i akkurat den aktuelle idretten. 

Men hadde du gitt meg valget mellom en som har sunne idealer slik som en toppidrettsutøver, men som ikke kunne leve av idretten sin, og en tilfeldig riking, så hadde jeg valgt toppidrettsutøveren any day. (Hvis vi også ellers hadde passet sammen). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
hocanee skrev (2 minutter siden):

Lett å bli virkelighetsfjern dersom du leser for mye på sosiale medier.

Har du ikke kjæreste er ikke årsaken at du ikke er ingeniør 

Ja merkelig det der, hvis noen ikke får dame er det alltid kvinners feil 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ja i den vestlige verden er dette dessverre ett problem. 

I USA er det helt galskap, damene har ekstreme krav til inntekt, hus, bil, giftering osv.

Gjelder såklart ikke alle, men er nok økt forekomst i vesten. Oppleves iallefall slik.

Men det er bare å styre unna, finnes mange bra damer der ute med gode verdier også:)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det der med gifteringen i USA er litt spesielt, siden det er så veldig konkret. Kanskje det er fordi diamantringen teller som helseforsikring der. 

Det er lettere å ha det bra med seg selv hvis man har tilstrekkelig penger, og det er lettere å gi andre en god dag dersom man har tilstrekkelig med ressurser. Det er naturligvis ikke det eneste i verden, men det fjerner endel friksjon som ellers kan slite på et forhold både i innledende fase og på sikt. 

Forøvrig... Jeg er ikke helt sikker på definisjonen av "bimbo", men ser ikke at det hverken er en motsetning mellom å være bimbo, attraktiv kvinne, ha egne ambisjoner, egen karriere og egne penger. Jeg ser heller ikke at det er en motsetning mellom å ha ressurser og ambisjoner og å finne andre med ressurser attraktive. 

Og så, selv om vi foreløpig har holdt store biologiske faktorer og sosiale faktorer utenom, så vil enhver historie og ethvert individ være forskjellig. For å si det litt flåsete så er jeg gift fordi jeg tilbød en grandiosa (med ekstra ost og salami) på akkurat rett tidspunkt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
majer skrev (8 timer siden):

"Kvinner" er ikke en ensartet masse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest c11c2...d62 skrev (2 timer siden):

Hva har dette med "kvinner" som gruppe å gjøre? Klart det finnes kvinner som går etter penger. Men så finnes det også kvinner som ikke gjør det.

Greit at du er bitter på grunn av mangel på draget altså, men det blir for dumt å påstå at alle kvinner er som ditt lite representative utvalg.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Markiii said:

Hva har dette med "kvinner" som gruppe å gjøre? Klart det finnes kvinner som går etter penger. Men så finnes det også kvinner som ikke gjør det.

Greit at du er bitter på grunn av mangel på draget altså, men det blir for dumt å påstå at alle kvinner er som ditt lite representative utvalg.

Alltid enklere å finne noen å gi skyld på enn a jobbe med seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget her er bare at mange sier en ting og mener noe annet. Det har ingenting med bitterhet å gjøre, men å slutte med løgner. 

Jeg sier ikke at penger er nødvendig, eller at det må være snakk om millioner, men at penger øker sjansen for at man får det til, noe som igjen gir selvtillit. La oss for enkelhetens skyld si at Petter Northug vokste opp i et arbriderklassemljø vegg i vegg med Ali på Stovner. Da hadde han aldri gjort det bra i langrenn. Ikke sikkert han hadde hatt selvtillit heller. Selvtillit drar ofte damer og selvtilliten kommer av noe. Den utvikles, og utviklingen påvirkes av sosioøkonomiske forhold

For han i Der Ingen Skulle Tru... var det under 200 000 norske kroner som gjorde at han fikk haugevis av frierbrev. Det handler som sagt ikke alltid om de store summene 

Endret av majer
Rettelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 timer siden):

Ja i den vestlige verden er dette dessverre ett problem. 

I USA er det helt galskap, damene har ekstreme krav til inntekt, hus, bil, giftering osv.

Gjelder såklart ikke alle, men er nok økt forekomst i vesten. Oppleves iallefall slik.

Men det er bare å styre unna, finnes mange bra damer der ute med gode verdier også:)

Man må faktisk innse at i USA så er det viktigere for kvinner å bli forsørget enn det er i Norge. Problemet får man når man "importerer" holdningene derfra ved bruk av sosiale medier og folk tror at slik er norske kvinner også. (det kan også bidra til at norske kvinner får slike "griller" i hodet, men norske kvinner og amerikanske er ikke sammenlignbare, vi har helt forskjellige rettigheter og systemer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, Orion666 said:

Ta det med ro. Du må ikke vinne OL for å få pult. Det holder å være en OK fyr.

De to store endringene (med mange års mellomrom) som gjorde størst positivt utslag på hvor ofte jeg fikk pult: 

1. Sluttet å være sutrete

2. Ble en interessant samtalepartner 

De to store endringene (i mine øyne) som derimot ikke gjorde merkbart utslag på hvor interessert damer var i meg:

3. Sluttet å være veltrent

4. Ble rik 

Det var ikke sånn at jeg trodde 1 og 2 ikke skulle ha effekt, men den store overraskelsen var at 3 og 4 ikke hadde det. Eller kanskje jeg bare har prøvd meg på "feil" damer, som ikke vet å verdsette viktige ting som muskler og penger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...