Mrlarsen1 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Hei! Vi skal kjøpe en Ford transit Connect L2 å kan ingenting om bil. bilen skal bygges om til en micro campervan. Hva utgjør forskjellen på 100 vs 120 hestekrefter? Verdt å betale for 120? bilen skal hovedsakelig stå i garasjen som bil nr to frem til man skal på tur, kjøpe noe eldre bil 2014-2017 eller nyere 2019-2021? Ønsker ikke å kjøpe bil som har gått mye mer en 100 000. Tanker rundt dette? Endret 19 timer siden av Mrlarsen1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Har selv en Transporter T3 fra 89, ombygd til micro campervan - på hele 70hk (sannsynligvis under 60 effektive ;p) - Men den går som hakka møkk opp det verste bakkene, uten problemer. Siden Ford Connect L2 er enda mindre enn min bil.... så tviler jeg sterkt på at 100 vs 120 har så mye å si. Prøv å fokuser på lette materialer og gode løsninger for innredning. Kjenner mange som har puttet alt for mange kilo i innredningen - det merker du fort. Så vil jeg sterkt anbefale deg å finne en god løsning for ventilering. (Mange borer hull i taket, og monterer vifte direkte i taket.) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Hvis det dreier seg om bensinmotor i Connect'en, er min klare anbefaling å ikke kjøpe. Ligg også unna Connect med 1,5 liter dieselmotor. Endret 1 time siden av mobile999 Lenke til kommentar
Penny Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 100 hk vs 120 hk utgjør i seg selv ikke all verdens forskjell, men det kan likevel være avgjørende forskjeller på motorene, så vi trenger mer spesifikk informasjon. Som eksempel kan nevnes Volkswagen Passat 2000-2003: Ikke store forskjellen i effekt på 130 og 150 hk diesel, men 130 var en dønn pålitelig (om enn bråkete) 4-sylindret sak, mens 150 var en skrekkelig upålitelig 6-sylindret sak. Lenke til kommentar
Mrlarsen1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden mobile999 skrev (15 timer siden): Hvis det dreier seg om bensinmotor i Connect'en, er min klare anbefaling å ikke kjøpe. Lugg også unna Connect med 1,5 liter dieselmotor. Hei! Takk for svar, skal se på en nå som er 1,5 dieselmotor. Hvorfor skal man ligge unna disse ? Ser nesten ALLE på Finn er 1,5 uavhengige 120 eller 100hk. Lenke til kommentar
Mrlarsen1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Milhouse85 skrev (16 timer siden): Har selv en Transporter T3 fra 89, ombygd til micro campervan - på hele 70hk (sannsynligvis under 60 effektive ;p) - Men den går som hakka møkk opp det verste bakkene, uten problemer. Siden Ford Connect L2 er enda mindre enn min bil.... så tviler jeg sterkt på at 100 vs 120 har så mye å si. Prøv å fokuser på lette materialer og gode løsninger for innredning. Kjenner mange som har puttet alt for mange kilo i innredningen - det merker du fort. Så vil jeg sterkt anbefale deg å finne en god løsning for ventilering. (Mange borer hull i taket, og monterer vifte direkte i taket.) Hei! Takk for svar ! Ventilering har vi skjønt at er viktig så her har jeg sett på mange løsninger! Blandt annet å borre hull i gulv å montere en 120mm pc vifte som går på usb. Deretter sette på rain guard på frontvinduene å kjøre en samme vifte løsning der som sender luft ut for å lage en "sleeper build" altså skjule at det ser ut som en camper. Da transit har en luke i veggen som gjør at man får luft frem og bak. Er det ikke godt nok tenker jeg vifte i taket. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 48 minutter siden Del Skrevet 48 minutter siden Her kan du slå opp bilen og se hvor mye det koster deg å få lov til å fjerne varebilveggen: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/regn-ut/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden (endret) Mrlarsen1 skrev (2 timer siden): Hvorfor skal man ligge unna disse ? Det ser ut som de har veldig dårlig kvalitet, bl.a. svært utsatt for rådebank og kamakselkjedebrudd (registerreima driver bare den ene kamakselen). Endret 4 minutter siden av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå