sheggypeggy Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Hei, Er det noen uskrevne regler på hvor mye bend man kan ha i pex rør? Er det vedlagte bildet ok bend? Hadde en rørlegger som byttet en pakning i den ene koblingen, men han skrudde bare det pex røret fast til veggen(med det hvite plast-festet). Litt banalt spørsmål men har det noe å si hvor man skrur festet som "holder" røret fast inntil veggen? Har sett i flere tilfeller at man skrur metall/plast festet rett under koblingen på pex røret mens jeg festet de to metallfestene litt lenger ned på pex røret... Tenker det kanskje er en ''best practice'' for at man eventuelt ungår rotasjon på blandebatteri-slangen om man uhensiktsmessig kommer borti med søppelbøtte som går inn og ut av skapet etc.. Eller så har det ikke noe å si...? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Jeg er helt sikker på at det til og med finnes skrevne regler. 😉 Jeg kjenner selv ikke til reglene, men tror ingen bend på bilde er for skarpt. Men jeg hadde IKKE brukt det 'skarpe' hullbånd i metall direkte over selve PEX-røret, men heller fester rund de blå k-rørene lenger nede. Da må du sikkert midlertidig løsne den hvite avløpsslangen for å få k-rørene nærmere veggen. Eller - sikkert enklere - jeg hadde polstret hullbåndet med en bit hageslange eller flere lag med teip. Endret 1 time siden av trikola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå