Ryuuou Skrevet 10. januar Forfatter Del Skrevet 10. januar 10 hours ago, tingo said: Det som er "morsomt" med lspci -k output er jo at ethernet-kontrolleren vises 05:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation Device 3102 (rev 04) Subsystem: CLEVO/KAPOK Computer Device 3701 mens Wifi ikke gjør det. Det kan jo hende at maskinen er såpass ny at Wifi ikke er koblet via PCI (Express), men det er fremdeles uvanlig. Hvilken modell er dette? Bare ba dem å ta vekk wi fi ikke noe rart. Prøvde nyeste ubuntu cinnamon ocular og den funket med lyd,display og internet. Trolig noe der ja. Dette er fortsatt veldig ufleksibelt syns jeg. Prøvde å installere win 11 og det gikk jo ikke. Sist gang var det ikke noen drivere der men nå er den nvme kommunikasjons feilen fikset. Så klart etter jeg prøver å installerer treffer jeg en annen snag. Kan ikke installere. Kan ikke gå videre i installasjonen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar (endret) For Ubuntu variantene så er det 24.04 som er nyeste LTS versjonen. Der er også en 24.10 variant som ikke er LTS. Om du bruker en av disse så vil jeg tro de har ny nok Kernel (jeg vet ikke hvor grensen går). For Linux Mint er nyeste versjon 22 "Wilma" som kom i juli 2024. Den er bygget på Ubuntu 24.04 LTS. Jeg vil egentlig ikke anbefale å oppgradere Kernel utover det som kommer automatisk med oppdateringer. På LTS versjonene er der et opplegg for å bytte Kernel. Endret 10. januar av Svein M Lenke til kommentar
Radiosilence Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Det finnes jo utrolig mange ulike GUI/desktops du kan prøve hvis du ikke liker nye Cinnamon så godt. Kde og Gnome er de mest populære og du kan endre på uteendet med forskjellige extensions. Så har du Budgie, Xfce, Mate, LXQT m.m. Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet 10. januar Forfatter Del Skrevet 10. januar (endret) 31 minutes ago, Radiosilence said: Det finnes jo utrolig mange ulike GUI/desktops du kan prøve hvis du ikke liker nye Cinnamon så godt. Kde og Gnome er de mest populære og du kan endre på uteendet med forskjellige extensions. Så har du Budgie, Xfce, Mate, LXQT m.m. Kubuntu er kanskje en mulighet ja. Så lenge den nye ikke ser helt teit ut. De breeze gtk temaene er stilige. Mythbuntu funker kanskje også. Sist jeg var det så det helt nøytralt ut. Endret 10. januar av Ryuuou Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar (endret) Jeg bruker Kubuntu 24.10 nå og det nok litt forbedringer. Skal sies at jeg stort sett bare bruker nettleser og LibreOffice. Men det er 24.04 LTS som anbefales av ekspertene. Endret 10. januar av Svein M Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Ryuuou skrev (15 minutter siden): Mythbuntu funker kanskje også. Nei. Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet 10. januar Forfatter Del Skrevet 10. januar 8 hours ago, Svein M said: Jeg bruker Kubuntu 24.10 nå og det nok litt forbedringer. Skal sies at jeg stort sett bare bruker nettleser og LibreOffice. Men det er 24.04 LTS som anbefales av ekspertene. Ja,Kubuntu bruker siste så det skal fungere. 7 hours ago, mobile999 said: Nei. Sjekket det. Ser ut til at prosjektet ikke er oppdatert lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå