LuxFerre Skrevet onsdag kl 13:23 Del Skrevet onsdag kl 13:23 Viaplay og TV 2 har nå fått fornyet kontrakt til å vise langrenn på TV frem til over 2030. Jeg er i ferd med å totalt miste interessen for langrenn på grunn av at mesteparten av den nå går på Viaplay betal TV og TV2 sine sendinger er så stappet med reklame at den ødelegger opplevelsen. Når langrenn ikke vises for et brett publikum vil sponsorer miste interessen for å sponse langrenn. Jeg tror nå langrenn i Norge vil med tiden miste interessen fra befolkningen på samme måte som skøyter. Er det andre her som føler det samme som meg eller har dere allerede mistet interessen for langrenn? Sponsorer forsvinner: - Dramatisk Viaplay, Tv | Nå må du betale for å se Therese Johaug og co. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet onsdag kl 13:32 Del Skrevet onsdag kl 13:32 Det er jo synd, men her tror jeg skisporten ødelegger for seg selv ved å sette prisen for høy for NRK. 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet onsdag kl 13:40 Del Skrevet onsdag kl 13:40 LuxFerre skrev (10 minutter siden): Er det andre her som føler det samme som meg eller har dere allerede mistet interessen for langrenn? Sponsorer forsvinner: - Dramatisk Viaplay, Tv | Nå må du betale for å se Therese Johaug og co. For min del ble interessen drept av Norges Skiforbund for flere år siden. Med sin overlegne økonomi knuste de i mange år det meste av internasjonal konkurranse. 4-dobbelt norsk rundt omkring. Å fjerne internasjonal interresse for sin idrett kunne ikke blitt gjort mer effektivt. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 13:45 Del Skrevet onsdag kl 13:45 Jeg ble født med 0 interesse for dette, så da vet dere det. 😁 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet onsdag kl 14:02 Del Skrevet onsdag kl 14:02 Jeg er helt enig med Ernst Lersveen her, og det er at dette er ikke Viaplay eller Tv2 sin feil i det hele tatt, men rett og slett forbundet som har tatt utrolig kortsiktige valg. Dette kan sammenlignes med mat: her har noen (les: dagens Skiforbund) spist opp nesten all maten og blitt bælfeit og jævlig, helt uten en tanke på barna som kommer etter som også gjerne også skulle hatt noe å spise for å kunne vokse opp... Når folk i 40-50 årene slutter å se på langrenn, så tar de heller ikke med barna og ser på det, og dermed så mister man interessen til neste generasjon. Vi ser det begynner å komme i fotballen også, der prisene nå er høyere enn det folk er villig til å betale, og dermed kommer de illegale tilbudene på banen, og mindre av totalen havner i lommene på rettighetshaverne. Dette kommer, på sikt, til å straffe seg også for spillere og klubber (selv om det nok fortsatt er langt frem, da betalingsvilligheten er langt større for fotball enn langrenn, sett i et verdensperspektiv). Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet onsdag kl 15:02 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 15:02 (endret) 1 hour ago, RookieNO said: Jeg er helt enig med Ernst Lersveen her, og det er at dette er ikke Viaplay eller Tv2 sin feil i det hele tatt, men rett og slett forbundet som har tatt utrolig kortsiktige valg. Dette kan sammenlignes med mat: her har noen (les: dagens Skiforbund) spist opp nesten all maten og blitt bælfeit og jævlig, helt uten en tanke på barna som kommer etter som også gjerne også skulle hatt noe å spise for å kunne vokse opp... Når folk i 40-50 årene slutter å se på langrenn, så tar de heller ikke med barna og ser på det, og dermed så mister man interessen til neste generasjon. Vi ser det begynner å komme i fotballen også, der prisene nå er høyere enn det folk er villig til å betale, og dermed kommer de illegale tilbudene på banen, og mindre av totalen havner i lommene på rettighetshaverne. Dette kommer, på sikt, til å straffe seg også for spillere og klubber (selv om det nok fortsatt er langt frem, da betalingsvilligheten er langt større for fotball enn langrenn, sett i et verdensperspektiv). Det er ikke Skiforbund som har solgt disse rettighetene til Viaplay og Tv2 men Infront. FIS har solgt langrenn til rettighetsselskapet Infront som selger de videre til TV-selskapene i de ulike landene. FIS and Infront enter historic FIS World Cup Centralised Media Rights Framework Agreement Selvsagt har Viaplay eller Tv2 også skyld i dette. Det var slik at Viaplay lovet å vise langrenn på åpen kanal TV3 men har brutt dette løfte mer og mer. Nå går tilnærmet all langeren de viser på betal TV kanalen Viaplay. Raser mot Viaplay: – Det kokte over TV2 har så mye reklame i langrenn at det er ødeleggende å se på. Kan dere fotball interesserte tenke hvordan de ville vært å ha flere reklamepauser mitt under en fotball omgang. Klagestorm mot TV 2 etter reklame-bonanza Endret onsdag kl 15:03 av LuxFerre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå