Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man reagere på dette?

Gjest b0266...c6e

Anbefalte innlegg

Gjest b0266...c6e

Hallo.

Jeg har pratet med ei hyggelig kvinne i over en måned (mest på snapchat), og jeg har gjort det veldig tydelig at jeg er intr i noe mer.
Vi har ikke snakket hver dag, men forholdvis ofte, og vi har hatt gode og artige/gøyale samtaler via DM. Hun vet godt at jeg liker hu, utifra det jeg har sett av bilder/videoer/samtaler, og hu har vist interesse tilbake. Blant annet 01. nyttårs dag da jeg sendte hu en hyggelig snap og skrev at jeg gledet meg til å bli bedre kjent i 2025 og se hvor dette kan gå. Hu responserte veldig positivt til denne teksten, og har aldri nevnt noe om at hun bare vil være venner.

Hu bor langt unna (men begge i Norge), og har derfor brukt litt tid på dette. Men nå på lørdag så spurte jeg hu ut på en date, to ulike datoer, da hu har barn iblant + bor langt unna, så må planlegges. Jeg sa at jeg selvfølgelig skal vippse hu for halvt flyturen (mulig jeg skulle spurt på en annen måte, eller tilbudt meg å dra til hu?). Hu sa at den ene datoen kunne kanskje funke siden hun hadde barnefri, men skulle komme tilbake til meg og svare iløpet av tirsdagen.

Vi har snakket om ghosting/forsvinning innen dating/talking stage, og hu har vært veldig klar på at hun ikke er sånn som ghoster osv. Så jeg regner med at hun svarer etterhvert, er tålmodig.

Men så til spørsmålet, hva kan man forvente i en sånn setting? Hu la ut en story der det kan se ut til at hun kanskje har møtt en mann nå veldig nylig, og derfor forventer jeg at hun ikke står for tingene hun har sagt til meg og interessen hun har vist. Har jeg rett til å være litt opprørt? Jeg kommer ikke til å kjefte på hu, jeg ønsker hu alt godt.

Mvh mr T

Anonymous poster hash: b0266...c6e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest b0266...c6e
flamethower1234 skrev (21 timer siden):

Og hvorfor skulle du betale halve flybilletten for hun? Oser desperasjon..

Var ikke meningen å virke desp, det er jeg ikke heller. Men jeg tilbudte meg å gjøre det, da vi hadde pratet en del om ting og hu hadde datet en fra østlandet ifjor og nevnte da at hun kjente på at det ble dyrt for hu å fly hit så ofte. Med andre ord så var det for å være hyggelig med hu. Men kanskje jeg ikke skulle gjort det. Nice guys finish last.. Må slutte med å være så snill hele tia kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e skrev (1 time siden):

Var ikke meningen å virke desp, det er jeg ikke heller. Men jeg tilbudte meg å gjøre det, da vi hadde pratet en del om ting og hu hadde datet en fra østlandet ifjor og nevnte da at hun kjente på at det ble dyrt for hu å fly hit så ofte. Med andre ord så var det for å være hyggelig med hu. Men kanskje jeg ikke skulle gjort det. Nice guys finish last.. Må slutte med å være så snill hele tia kanskje?

Dere har snakket sammen lenge og første date er ikke satt opp. Hun har nok møt en annen som du sier. Kutt all kontakt med hun. 

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e
flamethower1234 skrev (5 timer siden):

Dere har snakket sammen lenge og første date er ikke satt opp. Hun har nok møt en annen som du sier. Kutt all kontakt med hun. 

Skal bli, sjef 🫡😅

Min oppmerksomhet rettes andre steder. Hun har nok det ja, og det er nesten som at jeg kunne sense nøyktig når det skjedde. Dynamikken i samtalen vår endret seg drastisk etter forrige helg.

Velger å ikke slette hu på snap. Hu kommer sikkert til å sende no greier fra hverdagen etterhvert for å få litt attention fra meg igjen, men kommer ikke til å svare.

Tenker det er viktig å ikke «brenne broer» for lett. Hvem vet hva som kan skje i fremtiden

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e skrev (14 timer siden):

Skal bli, sjef 🫡😅

Min oppmerksomhet rettes andre steder. Hun har nok det ja, og det er nesten som at jeg kunne sense nøyktig når det skjedde. Dynamikken i samtalen vår endret seg drastisk etter forrige helg.

Velger å ikke slette hu på snap. Hu kommer sikkert til å sende no greier fra hverdagen etterhvert for å få litt attention fra meg igjen, men kommer ikke til å svare.

Tenker det er viktig å ikke «brenne broer» for lett. Hvem vet hva som kan skje i fremtiden

Flink! Ikke vær en jævla tøffel! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2c919...12d

1. Lang distanse = Nei takk uansett ( med mindre man planlegger å flytte nærme dit uansett)
2. Barn tidligere forhold = ehhh, grenseland.
3. Er det ikke altoppslukende i starten ( innenfor rimelighetens grenser) = hvorfor gidde da?

Er nok best å skaffe seg ryggrad, være ærlige fra start om hva man vil ha og søker, se om det matcher, if not så er det best å move on.  

Anonymous poster hash: 2c919...12d

Lenke til kommentar

Høres ut som du skremte henne med å snakke om date, betaling av flyreise osv.

Traff du henne på en datingapp / tjeneste, for så å flytte samtalen over på snapchat?

Noen kvinner er ute etter å booste sin egen selvtillit av å være på slike tjenester, og når det blir for seriøst så stikker dem av.

Du får vente og se om hun svarer, men hvis ikke så ikke ta det så tungt, og gå videre med noen andre. Iallefall ikke mas på henne om hun ikke virker interessert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et lite råd...
Når man snakker/chatter for lenge før man møtes. Så vil begge parter, på hver side av sin kant - bygge opp en "karakter" - basert på hva man leser, hvordan man tolker den kommunikasjonen. Jo lengre tid dette vedvarer; jo mer vil man danne seg et inntrykk av denne personen. Som svært ofte, ikke samsvarer med realiteten. Da blir det veldig vanskelig og omstille seg, eller "realitetsorientering seg selv" - selv om personen, ofte er helt utmerket, flott og alt det der. Men det går i konflikt med det bildet man på forhånd har satt seg. 

Når man chatter og skriver - er det også mye enklere å fremstille seg selv bedre enn det man er. Eller slik man ønsker å bli fremstilt. Dette; helt uten at man selv er klar over det. 

Får man kontakt med noen man liker, bør man derfor så kjapt det praktisk lar seg mulig - bare hoppe i det. Og møte vedkommende. Det trenger ikke være være noe voldsomt. En kaffekopp ute og 20-30 minutter er nok til at man vet om dette er noe man ønsker å fortsette med eller ikke.

Er det lang avstand.... så lag en hvit løgn. Si du har et ærend i den byen (eventuelt i nærheten) - og at du mer enn gjerne har lyst å ta en kopp kaffe med vedkommende. Er det noen du liker godt, er det en god investering å bare fly over for en dag. Noe de fleste av oss kan gjøre. Det trenger ikke være et voldsomt fyrverkeri bare fordi man bor i en annen plass. 

Det skal også godt gjøres å opprettholde engasjementet/lysten i det lange drag over en mobilskjerm. Forvent konkurranse (uavhengig om du er mann eller kvinne). Hvis man begynner å skrive type: "Hva hadde du til middag i dag da?" Da er løpet kjørt. 😜 

Men som flere nevner her inne....
Lang avstand, barn fra tidligere forhold. Du har ikke engang møtt henne....

nah, move on!

Og det flybillettegreiene - det blir bare å overtenke. Vi mennesker liker å se mønstre i ting, og det er den eneste logiske rasjonelle forklaringen du finner. Men fakta er at det er 100 andre like plausible årsaker. Barn tar mye tid, hun kan ha mistet interessen, eller hun er bare opptatt og har ikke tid til dating osv.... Det var kun for å få litt oppmerksomhet/spenning i en traus hverdag. Det var en svindler fra Nigeria. Hun fant plutselig ut at hu er lesbisk. Mobilen ble sperret fordi Kripos tok over SIM-kortet.... altså. Bare bruk fantasien. 😜

Neste gang. Gå "all in". Det er det eneste som fungerer....! Hver frempå & direkte. Damer liker menn som tar litt styring. ;)
Fredag ca  kl 19 kjører jeg tilfeldigvis forbi der du bor. Skal ikke ta en kaffe da? :) 
Du forteller mye med en slik melding. Du uskyldiggjør møte, fordi du bare "er på farten". Du gir et konkret tidspunkt, som du "vet" hun pleier å være ledig. Også er det viktig å ikke "hause opp" kaffedaten. Ved å si type "bare 3 dager igjen nå.... gleder meg!!!" - uff, kan få angst av mindre. 

Jaja, finnes aldri noe fasit på dette her. 

Man lærer av erfaring. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

Må ta deg litt på denne, damer er forskjellige, og mange damer liker å styre selv ;) 

Og noen menn liker å bli styrt. 😜 (Tror faktisk de fleste godt gifte menn blir "styrt" mer av kona si enn de vil innrømme). :p

Poenget mitt er at det er deilig å bli kontrollert litt, uavhengig av om man er mann eller kvinne. I en datingverden, viser det selvtillit og pågangsmot. Skrever "damer liker menn som tar styringen" fordi TS er mann. Kunne like gjerne skrevet "menn liker damer som tar styringen"..... om TS var ei dame. Men jaja. ^^ Tar den.

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e skrev (På 8.1.2025 den 14.12):

Har jeg rett til å være litt opprørt? Jeg kommer ikke til å kjefte på hu, jeg ønsker hu alt godt.

Jeg hadde selv vært opprørt/skuffet. Du sier du har snakket med henne lenge og det har gått så langt som at dere har diskutert å møtes til tross for avstand. Da synes jeg hun burde gi beskjed om at dette ikke blir noe av eller at hun har møtt en annen 8dersom det er tilfelle).

Som flere andre har nevnt så må du nå gå videre, med mindre hun skulle foreslå noe konkret. Du har kastet ballen til henne. Du kaster den ikke en gang til.

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Og noen menn liker å bli styrt. 😜 (Tror faktisk de fleste godt gifte menn blir "styrt" mer av kona si enn de vil innrømme). :p

Poenget mitt er at det er deilig å bli kontrollert litt, uavhengig av om man er mann eller kvinne. I en datingverden, viser det selvtillit og pågangsmot. Skrever "damer liker menn som tar styringen" fordi TS er mann. Kunne like gjerne skrevet "menn liker damer som tar styringen"..... om TS var ei dame. Men jaja. ^^ Tar den.

Jeg syns jo det er best at man deler på å styre jeg da (eller styrer sammen). 😛

Poenget mitt er  at det kan virke litt avskrekkende / frastøtende hvis man er for bestemt, slik som du beskrev som en positiv ting i ditt opprinnelige svar 😉

Jeg er helt uenig i din påstand at det er deilig å bli kontrollert litt. Det er endel av oss som faktisk er helt avhengig å selv ha kontroll 😄 Men da må man bare finne seg en som liker at noen andre har kontrollen,  så går det veldig fint. Det er iallefall ikke noe kjønnsrelatert dette, menn gjør sånn, kvinner sånn, som du også er inne på i det jeg siterer deg på.  😃

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e

Takk for gode svar folkens, blir litt for mye for meg å svare på, men setter pris på tilbakemeldingene!

Liten oppdatering: Etter nesten en uke med stillhet fra min side (noe som sikkert er uvant for henne), så fikk jeg faktisk en melding av denne dama idag tidlig. Ble litt overrasket over det hu skrev, var en lang melding der hun beklagde fraværenheten sin og forklarte at det er mye som skjer i livet hennes for tiden men "beklager hvis du føler deg oversett" osv. 

Vet ikke helt hva dette betyr? Betyr hvertfall at hun ikke har glemt meg og samtalene vi har hatt.

Jeg har ikke brent noen broer, er veldig imot det. Jeg svarte bare at det går helt fint, at hun ikke trenger å beklage noe siden vi ikke kjenner hverandre så godt ennå.

Hun virker som en veldig snill og omtenksom person, det liker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e

Skjønner meg fortsatt ikke helt på hu. Spurte hu om hun fortsatt er singel, det svarte hun ikke på (foreløpig).

Også sa hun at det ikke går så veldig bra med henne. Kanskje hun bare savnet oppmerksomheten min?

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e skrev (18 minutter siden):

Skjønner meg fortsatt ikke helt på hu. Spurte hu om hun fortsatt er singel, det svarte hun ikke på (foreløpig).

Også sa hun at det ikke går så veldig bra med henne. Kanskje hun bare savnet oppmerksomheten min?

Altså hvis du har latt det gå en uke uten å sende henne meldinger og hun bruker ei uke å svare deg så er dette bortkastet å bruke mer tid på. (Sorry, men sant).

Kanskje det er ei som har masse drama med eksen sin i forhold til samarbeidet for barna? At det er derfor hun ikke har det så bra?

Skygg unna...

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e skrev (På 9.1.2025 den 12.26):

hu hadde datet en fra østlandet ifjor og nevnte da at hun kjente på at det ble dyrt for hu å fly hit så ofte. Med andre ord så var det for å være hyggelig med hu. Men kanskje jeg ikke skulle gjort det. Nice guys finish last.. Må slutte med å være så snill hele tia kanskje?

Kan hende jeg har gått glipp av noe her. Men hvorfor kan ikke du fly over til henne? Det blir ikke rett at det er den ene som skal ta alle reisene og kostnadene med det ( noe som du har kompensert for ved å tilby å betale flybillett).

Det er aldri dumt å være snill. Bare man ikke er dumsnill...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 221c5...3eb
Gjest b0266...c6e skrev (På 8.1.2025 den 14.12):

Hallo.

Jeg har pratet med ei hyggelig kvinne i over en måned (mest på snapchat), og jeg har gjort det veldig tydelig at jeg er intr i noe mer.
Vi har ikke snakket hver dag, men forholdvis ofte, og vi har hatt gode og artige/gøyale samtaler via DM. Hun vet godt at jeg liker hu, utifra det jeg har sett av bilder/videoer/samtaler, og hu har vist interesse tilbake. Blant annet 01. nyttårs dag da jeg sendte hu en hyggelig snap og skrev at jeg gledet meg til å bli bedre kjent i 2025 og se hvor dette kan gå. Hu responserte veldig positivt til denne teksten, og har aldri nevnt noe om at hun bare vil være venner.

Hu bor langt unna (men begge i Norge), og har derfor brukt litt tid på dette. Men nå på lørdag så spurte jeg hu ut på en date, to ulike datoer, da hu har barn iblant + bor langt unna, så må planlegges. Jeg sa at jeg selvfølgelig skal vippse hu for halvt flyturen (mulig jeg skulle spurt på en annen måte, eller tilbudt meg å dra til hu?). Hu sa at den ene datoen kunne kanskje funke siden hun hadde barnefri, men skulle komme tilbake til meg og svare iløpet av tirsdagen.

Vi har snakket om ghosting/forsvinning innen dating/talking stage, og hu har vært veldig klar på at hun ikke er sånn som ghoster osv. Så jeg regner med at hun svarer etterhvert, er tålmodig.

Men så til spørsmålet, hva kan man forvente i en sånn setting? Hu la ut en story der det kan se ut til at hun kanskje har møtt en mann nå veldig nylig, og derfor forventer jeg at hun ikke står for tingene hun har sagt til meg og interessen hun har vist. Har jeg rett til å være litt opprørt? Jeg kommer ikke til å kjefte på hu, jeg ønsker hu alt godt.

Mvh mr T

Jeg er dame, jeg hadde nok dessverre ikke sett for meg noe seriøst i denne situasjonen,  pga avstand.  Hadde og fått litt panikk hvis en mann hadde tilbudt seg å betale for meg. 

Anonymous poster hash: 221c5...3eb

Lenke til kommentar
Gjest b0266...c6e
leticia skrev (10 timer siden):

Altså hvis du har latt det gå en uke uten å sende henne meldinger og hun bruker ei uke å svare deg så er dette bortkastet å bruke mer tid på. (Sorry, men sant).

Du misforstod, hun brukte ikke en uke på å svare på noe. Hun tok kontakt igjen etter nesten en uke og beklagde at hun var fraværende osv., det var ikke svar på noe spesielt.

Gjest 221c5...3eb skrev (7 timer siden):

Jeg er dame, jeg hadde nok dessverre ikke sett for meg noe seriøst i denne situasjonen,  pga avstand.  Hadde og fått litt panikk hvis en mann hadde tilbudt seg å betale for meg. 

Anonymous poster hash: 221c5...3eb

Hahah «panikk», bare fordi jeg tilbudte å vippse for halve turen? Why? xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...