Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Snøfreser går sakte.

Anbefalte innlegg

Startet opp snøfreseren i dag, etter voldsom mye snø i går.  Det var som om gasspaken satt nesten fast.  fikk løsnet den, men etter å ha starten den så får jeg ikke opp turtallet ordentlig på motoren, hører ikke forandring av å forandre choken heller.  Kan det være gasspaken som hadde frosset fast, og selv om jeg har den opp på fullt etter å ha varmet opp motoren, så har noe løsnet?  Eller kan det være en annen årsak?  Jeg har switchet på choken, nøkelen er i, tilgang på drivstoff er vridd om, gasspaken gir bare futt til en tredjedel virker som..   Det er en Toro Power Max 1128

Endret av Jan1984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (52 minutter siden):

Gi gass direkte på forgasseren. Øker turtallet da så er det overføringa fra gasspaken eller selve spaken det er noe galt med.

Har skrudd opp og sjekket att det er noe galt med overføringa ja, forgasseren flytter seg ikke etter halveis draing mot fullt.  Spørs det bare åssen jeg fikser det..

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 timer siden):

Hvis du følger gassvaieren så skal du finne et feste rett før forgasseren. Det kan ha løsnet. Det er også et feste oppe ved spaken som kan være problemet, f.eks. vaieren hoppet av.

Er det noe som ser feil ut?

PXL_20250108_121150128.jpg

Lenke til kommentar

Nei jeg ser ikke noe galt ( vanskelig å se på bilder).

Den har kanskje ikke gassvaier, men en gasspak rett ved forgasseren med en mekanisme med stag?

Jeg tror du må bevege på spaken og forsøke å se hvorfor det stopper. Det er vel choke på samme spak. Da skal gass stoppe rett før choke aktiveres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...