Superparanoid Skrevet i går, 07:09 Del Skrevet i går, 07:09 Har fått henvendelse fra en person som bor i et annet land, og som hevder hun ønsker å kjøpe noen bilder av meg. Hun virker for så vidt seriøs, ettersom vi har meldt litt til og fra, og hun svarer på spørsmålene mine, og linket til de bildene hun ønsker å kjøpe. Men etter siste melding blir jeg skeptisk. Hun skriver følgende: "I’m willing to purchase each of this works for $5000 as NFT". Nå forstår jeg for så vidt ikke hva som menes med "NFT", men prisen hun er villig til å betale for hvert bilde høres ikke helt sannsynlig ut, gjør det vel? Bildene det er snakk om er noen fuglebilder, men ikke de mest spektakulære bildene jeg har, men helt ok artsbilder. Men la oss si at dette ikke er reellt. Har jeg noe å tape? Det er ikke jeg som skal betale noe... Og hvordan gjør man det praktisk? Jeg kan godt selge bildene i mer høyoppløste filer, men jeg gir ikke fra meg rawfilene. Hvordan skal jeg ta betalt? Jeg er en person, ikke bedrift... Takk for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet i går, 11:39 Del Skrevet i går, 11:39 Svindel. Målet til svindleren er sannsynligvis å få deg til å besøke en nettside der du må logge inn med bankid flere ganger. Innloggingene med bankid vil "feile" fordi den er falsk. Svindleren bruker det til å skaffe seg din bankid på sin mobil. Kan du da tenke deg hva som vil skje? 2 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Nettopp. Takk, skjønte at det var noe muffens, men visste ikke helt hvordan jeg kunne bli skadelidende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå