Cascada81 Skrevet i går, 17:17 Del Skrevet i går, 17:17 Dassen skrev (På 7.1.2025 den 22.39): Han er for gammel og har ikke nok makt over egen befolkning om han så skulle ønske å bli en ny Hitler. Weimarrepublikken var et helt annet utgangspunkt enn hva USA anno 2025 er. Man er aldri for gammel for å starte et dynasti. Trump har større oppslutning blant velgerne enn Hitler hadde gjennom nazi-partiet. 2 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet i går, 17:20 Forfatter Del Skrevet i går, 17:20 Jeg frykter at Trump går under radaren til han plutselig går til fysisk angrep på et annet land 3 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet i går, 18:03 Del Skrevet i går, 18:03 Hver eneste gang noen sier "ingenting skjedde under hans forrige periode", så er et av mine første instinkter å nevne Roe VS Wade, men jeg føler alltid i bakhue at vedkommede ikke anerkjenner det som noe alvorlig, og sikkert har den rasistiske hundefløyta "overlate det til hver enkel delstat" klar. Og/eller hvis det var en oppfinnelse som het forcedbirther-detektor, hadde den sannsynligvis laget en skikkelig høy pipelyd. Og det går ikke an å bortforklare det med at det skjedde under Bidens periode. Trump selv sa klart og tydelig "I did it". Og kvinner har føkkings dødd som følge av det. Som han selv sa, "I did it". Man har også hans behandling av Covid 19 som resulterte i flere døde som kunne ha vært forhindret (det burde ha blitt skrevet en egen bok om hvordan Covid-perioden radikaliserte altfor mange til å bli høyreekstreme søppelknullere. Og alt på grunn av masker!!!) Under opptøyer, så får han spesialstyrker til å kaste tilfeldig forbipasserende inn i umarkerte varebiler. Koslig type. Han innførte forbud for transpersoner i å tjenestegjøre i hæren. Det stemmer, amerikanske konservative har blitt avlet til å hate transpersoner til det nivået at de ikke engang får lov til å dø for sitt land!!! 6 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 18:13 Del Skrevet i går, 18:13 Trump kommer aldri til å annektere Canada, da blir Huset demokratisk forever Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 19:46 Del Skrevet i går, 19:46 Tussi skrev (1 time siden): Trump kommer aldri til å annektere Canada, da blir Huset demokratisk forever For å være helt ærlig - jeg tror ikke Trump tenker slik. Han er gammel og er nok mer opptatt av ettermæle og sine egne illusjoner - litt som Putin vil han vel bare bygge noe stort som andre kan beundre for ettertiden. Historien viser vel at slike gale mennesker kommer til makten fra tid til annen og river ned det generasjoner før dem har bygget i forsøk på å styrke sitt eget ego. Jeg håper han eldes fort og mister forstanden i raskt tempo før han klarer å ødelegge verden. 3 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) obygda skrev (24 minutter siden): For å være helt ærlig - jeg tror ikke Trump tenker slik. Han er gammel og er nok mer opptatt av ettermæle og sine egne illusjoner - litt som Putin vil han vel bare bygge noe stort som andre kan beundre for ettertiden. Historien viser vel at slike gale mennesker kommer til makten fra tid til annen og river ned det generasjoner før dem har bygget i forsøk på å styrke sitt eget ego. Jeg håper han eldes fort og mister forstanden i raskt tempo før han klarer å ødelegge verden. Mister forstanden? Det maa vaere lenge siden, han gjorde det. Og halve befolkningen med. Endret 23 timer siden av Karltorbj 3 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Trump er en entertainer og vet å dra oppmerksomhet. Min oppfatning er at han er handlekraftig, en dag gjør han noe og neste dag troller han media med å si noe underlig. Under hans forrige 4 år preget han nesten hver eneste dag med en forside i aviser. Som amerikansk president sitter han på sinte våpen og enorme militære ressurser. Er han neste Hitler. Neppe. Når Hitler startet sin faenskap var det ikke en faktisk samlet verden og heller ikke massekommunikasjon annet enn radio. I dag har "alle" tilgang til Internett og verden er mer samlet enn før i historien. Har Trump tilgang til sinte våpen, vil hans militære utføre instrukser som kan sette verden til et helvete, tvilsomt. Trump leverer sirkus og der er han verdensledende. Forunder meg ikke om han etter å ha lest aviser seg i speilet og sier "I'm the best". Bare at denne tråden eksisterer et argument. Ikke mange dagene igjen til han regjerer forsider. Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Alfred_A skrev (2 minutter siden): Trump er en entertainer og vet å dra oppmerksomhet. Min oppfatning er at han er handlekraftig, en dag gjør han noe og neste dag troller han media med å si noe underlig. Under hans forrige 4 år preget han nesten hver eneste dag med en forside i aviser. Som amerikansk president sitter han på sinte våpen og enorme militære ressurser. Er han neste Hitler. Neppe. Når Hitler startet sin faenskap var det ikke en faktisk samlet verden og heller ikke massekommunikasjon annet enn radio. I dag har "alle" tilgang til Internett og verden er mer samlet enn før i historien. Har Trump tilgang til sinte våpen, vil hans militære utføre instrukser som kan sette verden til et helvete, tvilsomt. Trump leverer sirkus og der er han verdensledende. Forunder meg ikke om han etter å ha lest aviser seg i speilet og sier "I'm the best". Bare at denne tråden eksisterer et argument. Ikke mange dagene igjen til han regjerer forsider. Gruer meg til alt styret med Trump, verden blir ikke bedre av at han igjen blir president. Synes synd på Amerikanere 3 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Taylor skrev (9 minutter siden): Gruer meg til alt styret med Trump, verden blir ikke bedre av at han igjen blir president. Synes synd på Amerikanere Verden og kloden, trengte ikke dette naa. 2 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Kajac skrev (17 timer siden): Nei, i helt i starten av de første fire årene hadde han noenlunde normale folk rundt seg. Men han begynte jo nesten umiddelbart å bytte ut folk med mer MAGA-vennlige. Selv med alle utskiftingene så blir det mye verre nå, selv den erkekonservative John Bolton var jo fremdeles en konservativ som mente trump var gal, sånn blir det ikke nå, alle er like gale, disse to periodene kan ikke sammenlignes engang. Kajac skrev (17 timer siden): Det er mye i denne verden å bekymre oss for, men Trump bør komme ganske langt ned på listen. Skal vi først se etter en ny Hitler, så trenger vi ikke å gå lenger enn over grensen i nord... Putin er mye farligere enn Trump. Det store spørsmålet er hvorfor russland har hjulpet trump så mye med valget, har de noe på ham ? Det eneste som gjør putin farligere er at han er diktator, trump er dummere og langt mer uberegnelig. Vi får bare håpe at USA greier å holde på sitt demokrati, det kan ryke. Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden skaftetryne32 skrev (21 minutter siden): Selv med alle utskiftingene så blir det mye verre nå, selv den erkekonservative John Bolton var jo fremdeles en konservativ som mente trump var gal, sånn blir det ikke nå, alle er like gale, disse to periodene kan ikke sammenlignes engang. Først skulle det bli krise når han ble valgt, så skulle det bli krise hver eneste gang han byttet ut folk og nå er det krise når han på ny kommer inn. Ganske sammenlignbart i mine øyne. (Og ganske udramatisk) Bolton anser jeg ikke som akkurat som nøytral kilde ettersom han har alt å vinne på å svartmale mtp boken han har gitt ut. Som sagt, man trenger ikke å like Trump, men den der "nå dør vi alle mann" moten begynner å bli gammel nå. Har jo tross alt vært sånn siden 2016. Er ironisk at den demokratiske siden som alltid snakker så mye om likeverd og samhold er så full av hat. Gjelder bare å hate "riktig" person(er) og/eller side. 🙂 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Skal vi se... diktatorer i Russland, Kina, Nord-Korea, Tyrkia og alle -stan landene (i praksis), Iran, etc... Kanskje han rett og slett finner ut at han vil "joine" diktator-klubben. Mye hyggeligere å være med i klubben enn å føle seg utenfor 🙂 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden Cyrio skrev (1 minutt siden): Først skulle det bli krise når han ble valgt, så skulle det bli krise hver eneste gang han byttet ut folk og nå er det krise når han på ny kommer inn. Ganske sammenlignbart i mine øyne. (Og ganske udramatisk) Bolton anser jeg ikke som akkurat som nøytral kilde ettersom han har alt å vinne på å svartmale mtp boken han har gitt ut. Som sagt, man trenger ikke å like Trump, men den der "nå dør vi alle mann" moten begynner å bli gammel nå. Har jo tross alt vært sånn siden 2016. Er ironisk at den demokratiske siden som alltid snakker så mye om likeverd og samhold er så full av hat. Gjelder bare å hate "riktig" person(er) og/eller side. 🙂 Det er ikke hat mot Trump eller mot høyresiden, men en frykt for hvilke helvete de kan finne på. Høyresiden i USA har ingen politikk, kun skattelettelse for de rike. Og trump viser tegn til stormansgalskap og narsissisme. Ikke bra for verden med slike ledere 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Han er for inkompetent til å bli en ny Hitler. Jeg er på ingen måte bekymret. 2 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Cyrio skrev (2 minutter siden): Som sagt, man trenger ikke å like Trump, men den der "nå dør vi alle mann" moten begynner å bli gammel nå. Har jo tross alt vært sånn siden 2016. Jeg har aldri sagt noe sånt så det blir jo uansett en stråmann, men det burde jo være ganske åpenbart at fyren ikke på noe som helst vis er kompetent, og så har vi rævslikking av diverse diktatur og ikke minst en valgkamp som er bygd på og tråkke på minoriteter, virker det kjent ? En får håpe demokratiet holder, men det er definitivt under press fra trumps antidemokratiske krefter. Cyrio skrev (6 minutter siden): Er ironisk at den demokratiske siden som alltid snakker så mye om likeverd og samhold er så full av hat. Gjelder bare å hate "riktig" person(er) og/eller side. 🙂 Jeg har ingen anelse om hva du snakker om, jeg er ikke demokrat, og det er ikke hat og kritisere en politiker for å være regelrett dum, rasist, populist, demagog osv, det er ganske standard når det faktisk er ståa. 2 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Er mer opptatt av hva Elon Musk bedriver i Europa, kan se ut som tanken er og svekke Europa på alle måter slik at de ikke er i stand til og utgjøre noen større utfordring for USA på sikt. Alternativ B er at han er en russisk påvirkningsagent i og med dette er samme målet som Putin har, svake stater som kan manipuleres og skape splid. Lenke til kommentar
Gammel Gubbe Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Obama frykter ikke Hitler Endret 7 timer siden av Gammel Gubbe 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Taylor skrev (På 7.1.2025 den 21.44): Kan Trump bli en ny Hitler? Nei. Hitler avtjente tross alt militærtjenste under første verdenskrig. Trump er en sutrende simulant ute av stand til å takle motstand og ulempe. 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Orion666 skrev (45 minutter siden): Nei. Hitler avtjente tross alt militærtjenste under første verdenskrig. Trump er en sutrende simulant ute av stand til å takle motstand og ulempe. Jeg kan ennå ikke tro at amerikanerne valgte inn en "fortunate son" som president. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (9 minutter siden): Jeg kan ennå ikke tro at amerikanerne valgte inn en "fortunate son" som president. John F. Kennedy, Bush Sr, Bush Jr…… Edit: Både Kennedy og Bush Sr hadde krigserfaring, Kennedy ble endog skadet. Endret 6 timer siden av Orion666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå