Gå til innhold

USA sin invasjon av Grønland

Anbefalte innlegg

Orion666 skrev (2 timer siden):

Jeg tror Musk må begynne å regne inn et tap av salg på grunn av sine politiske utspill. Fram til for fem år siden var Tesla teknisk og innovativt overlgene. Det er de ikke lenger. Det er veldig mye lettere å velge vekk Tesla i dag. 

Mangen kommer til aa velge vekk naa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Karltorbj skrev (9 minutter siden):

Mangen kommer til aa velge vekk naa.

Hva er det vi kjøper fra USA som vi ikke kan kjøpe andre steder ?
Pr i dag er det første rekke teknologi.
Hvis USA fortsetter å provosere, melder de seg også ut av handelen med denne verdensdelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (1 minutt siden):

Hvis USA fortsetter å provosere, melder de seg også ut av handelen med denne verdensdelen.

Jeg ser bare paa meg selv.

Vi er paa banen, med aa kjoepe ny bil naa.

Da kjoeper vi ikke en bil, vi blir kvalm av.

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Europa trenger USA mer enn USA trenger Europa, dessverre. 

Pr i dag gjelder dette bare forsvarssamarbeid.
En lite attraktiv forhandlingsposisjon som Europa har gått inn i med åpne øyne, omtrent som da EU gjorde seg avhengig av russisk gass.
Vi får håpe at globalistene i Brussel nå har lært at fri flyt og overnasjonalitet har sine baksider.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (2 minutter siden):

Jeg ser bare paa meg selv.

Vi er paa banen, med aa kjoepe ny bil naa.

Da kjoeper vi ikke en bil, vi blir kvalm av.

Jeg skal også bytte til nyere elbil i løpet av året.
Hvis Musk og Trump fortsetter å tråkke i salaten, blir ikke Tesla førstevalget.

Lenke til kommentar
agvg skrev (2 timer siden):

@Neptun1

Nåja, USA er jo en av få nasjoner som er nokså selvforsynt med det meste, og historisk er det jo ikke første gangen USA har gått i en slik retning når det kommer til og isolere seg, det er mer flaut at vi i Europa helt frivillig har plassert oss selv i en veldig svak posisjon, en posisjon hvor vi tok for gitt at USA alltid ville ta regningen for vår sikkerhet.

Vi har ikke bygget opp stor forsvarsindustri, hvor mange av disse avanserte amerikanske våpnene vi kjøper i lassevis kan vi 100% kontrollere? Eller er det slik at de ringer hjem for autorisasjon? Selv etter flere år med signaler fra USA er det vel bare Frankrike som snakker seriøst om og bygge ett sterk Europa.

Jeg er på ingen måte uenig i at nedrustningen i Europa er skammelig - og det nevner jeg jo også.
Vil også legge til den hatske retorikken i vestlige medier mot USA og Vesten, samt overbærenhet med sosialistiske diktatorer som sitter med fingeren på atomknappen.

Hvorfor skal amerikanere ofre seg for millitærnektere i Europa som har spyttet på dem i flere tiår - men som nå finner det opportunt å forvente deres beskyttelse er et rimelig spørsmål å stille?
Hvor mange av dagens unge har f.eks. vært i millitæret?
Partier som SV og Rødt har alltid har vært glade i Russland og Kina og vil sågar melde Norge ut av Nato.
Vel, ved første lille prøvelse fant SV-ere ut at det ikke var så lurt allikevel. Allikevel går sosialister rundt med hevet hode. Kvalmende.

Til tross for Europas feil, så må vi ikke glemme at alt i USA kommer fra Europa. 
Vi har meget tette bånd og må for all del ikke la Putin lykkes med å splitte oss.
Men helt klart, Europa må ta seg selv kraftig i nakken - og også kjøre full boikott av land som Kina og India som er Russlands allierte. Her syndes det over en lav sko, dessverre.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Jeg er på ingen måte uenig i at nedrustningen i Europa er skammelig - og det nevner jeg jo også.
Vil også legge til den hatske retorikken i vestlige medier mot USA og Vesten, samt overbærenhet med sosialistiske diktatorer som sitter med fingeren på atomknappen.

Hvorfor skal amerikanere ofre seg for millitærnektere i Europa som har spyttet på dem i flere tiår - men som nå finner det opportunt å forvente deres beskyttelse er et rimelig spørsmål å stille?
Hvor mange av dagens unge har f.eks. vært i millitæret?
Partier som SV og Venstre som alltid har vært glade i Russland og Kina og vil sågar melde Norge ut av Nato.
Vel, ved første lille prøvelse fant SV-ere ut at det ikke var så lurt allikevel. Allikevel går sosialister rundt med hevet hode. Kvalmende.

Til tross for Europas feil, så må vi ikke glemme at alt i USA kommer fra Europa. 
Vi har meget tette bånd og vi må for all del ikke la Putin lykkes med å splitte oss.
Men helt klart, Europa må ta seg selv kraftig i nakken - og også kjøre full boikott av land som Kina og India som er Russlands allierte. Her syndes det over en lav sko, dessverre.

Det er ikke mulig så lenge den idiot-generasjonen fra 60-tallet fremdeles styrer. Det er ufattelig naivt å se hvordan dette skjer. Se på politikere gom Scholz, Merkel og ytre venstre (som hatet USA inntil de fikk seg en vekker 24. februar 2022). 

Denne politikken og synet reflekterer mye enn bare forsvarspolitikk; man tør ikke å snakke om sensitive temaer som innvandring fordi man er redd for å bli kalt en rasist. 

Trump og Maga er søppel, men de skal ha for en ting; hvorfor skal amerikanere komme og ofre livet for en gjeng politikere som ikke bruker krefter på å PRØVE å gjøre et minimum for å beskytte seg selv? Hvorfor skal USA komme å redde stumpen til sånne so Lysbakken, Moxnes (som har et ideologisk hat mot USA)? 

Det er alt for mye å ta tak i. 

Forøvrig er det vel SV og Rødt og tildels MDG som har et hat ovenfor USA, ikke Venstre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (20 minutter siden):

Det har blitt advart mot og gjøre seg helt avhengig av amerikansk IT, vi i Europa har latt oss sabotere av de som mente at vi aldri behøvde ett alternativ til f.eks Microsoft sitt økosystem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke mulig så lenge den idiot-generasjonen fra 60-tallet fremdeles styrer. Det er ufattelig naivt å se hvordan dette skjer. Se på politikere gom Scholz, Merkel og ytre venstre (som hatet USA inntil de fikk seg en vekker 24. februar 2022). 

Denne politikken og synet reflekterer mye enn bare forsvarspolitikk; man tør ikke å snakke om sensitive temaer som innvandring fordi man er redd for å bli kalt en rasist. 

Trump og Maga er søppel, men de skal ha for en ting; hvorfor skal amerikanere komme og ofre livet for en gjeng politikere som ikke bruker krefter på å PRØVE å gjøre et minimum for å beskytte seg selv? Hvorfor skal USA komme å redde stumpen til sånne so Lysbakken, Moxnes (som har et ideologisk hat mot USA)? 

Det er alt for mye å ta tak i. 

Forøvrig er det vel SV og Rødt og tildels MDG som har et hat ovenfor USA, ikke Venstre. 

Helt enig i det du skriver.
Vet ikke hvorfor jeg skrev Venstre når jeg tenkte Rødt. Vel, det er rettet opp :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (21 timer siden):

Denne blir utenfor tråden men svarer allikevel. Alt arvet etter Sovjetunionen er eldgammelt og utdatert. Det som er viktig i dag er leveringsmetodene og jeg har svært vanskelig for å tro at den teknologien ikke med dagens systemer, ikke kan oppdages tidlig og stoppes. Kan ikke se virkeligheten at kjernefysiske våpen fra sovjets epoke kan ha en øyeblikkelig trussel, så sant de ikke pumper ut alt på engang. Uansett har elektronikk en levetid. Leveringsmetoden er viktig og med de ressursene Russland viser i Ukraina har de neppe den teknologien. Stealth er et moderne svar og der er Noregs egen Kongsberg Våpen sin Naval Strike Missile på plass.

Ukraina ville hatt kompetansen til å vedlikeholde og modernisere dette. Mener å ha lest at de fleste atomvåpenekspertene i Sovjetunionen var ukrainere. Det er også derfor Russland skal ha slitt med nettopp vedlikehold og modernisering av sine atomvåpen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, agvg said:

Er jo ikke så rart, innbyggerne kan jo bli ufattelig rike hvis de får tatt hånd om naturressurser de eier, de må først dumpe Danmark og bli selvstendige.

Og med alt det der vil nok USA hjelpe dem, mot at de får innpass i området.

Ellers er det flere innbyggere på Grünerløkka enn på Grønland.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...