Gå til innhold

USA sin invasjon av Grønland

Anbefalte innlegg

Tronhjem skrev (6 timer siden):

Jeg er derfor ikke i den minste tvil om Trump store drøm er å kopiere hva Putin gjorde i Russland ved å gjøre seg selv til allmektig diktator over USA. Nå ser det dessverre ut til at han har gode utsikter til å lykkes. Det hører med til bildet at denne "oppskriften" er i grove trekk den samme som Hitler, Putin, Erdogan og andre diktatorer har brukt til å kapre makten i samfunn som konstitusjonelt var demokratier. 

Lykkes Trump tror jeg dessverre at truslene mot Danmark er blodig alvor. Trumps USA kommer til å ta Grønland med makt såfremt de ikke får presset Danmark til et "frivillig salg" av øya.

Mange skyver dette fra seg, og sier til seg selv at det kan bare ikke skje. Men realiteten er at det mest sannsynlig skjer, hvis ikke flere våkner opp og tar det på alvor.
Dette ville ikke gått an på den tiden befolkningen fremdeles besto av mange nok som opplevde verdenskrigen. Det er nye generasjoner som lar seg hjernevaske, som gjør at sånt blir mulig igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (52 minutter siden):

Trump er opptatt av Grønland fordi en av fascist-milliardærene som hjalp ham til å vinne valget ønsker stedet for å kunne opprette sin egen fasciststat

Øh. Det tror jeg lite på.

Her har noen i så fall helt glemt å se på værmeldingen. Grønland er ikke plassen man drømmer om å slå seg ned som mangemilliardær.

Da er det vel langt enklere å etablere en slags fristat i Florida, hvor kun Trump's lover og regler blir gjeldende? 

Det hadde hvertfall jeg presset på for, dersom jeg var en fascistisk mangemilliardær, blottet for samvittighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De er nok kjempeklare på Grønland for at en nazist skal fortelle dem hva de skal synes og tenke.. I motsdetning til flertallet i USA har grønlenderne grei utdannelse, de ler nok like mye som det vi hadde gjort om Musk begynte å dukke opp på kaffe med Listhaug. Spiller de kortene sine riktig kan dette ende med Grønland mer selvstendig og med mer støtte fra både USA og Danmark. Danskene har mye å tape, de har ikke behandlet Grønlenderne som feks Norge har behandlet Island, det er eikke så mye hjertevarme mot Danmark på Grønland.

Sender Trump og tulleforsvarsministeren hans US marines til Grønland er NATO og USA's globale posisjon begge døde.

Appelsinmannen er for dum til å skjønne at de 800 militærbasene USA har rundt omkring i verden ikke er fordi de er så store og sterke, men fordi de har enn så lenge fortsatt venner og allierte som lar dem ha baser rundtomkring.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...