BRis00 Skrevet i går, 10:19 Del Skrevet i går, 10:19 Har over tid "utviklet" et eget treningsprogram av øvelser jeg er komfortabel med å gjøre. Treningsprogrammet består av at jeg på dag 1 trener overkropp og på dag 2 trener ben. Jeg kjører de fleste øvelsene med 8-12 reps x 2 set. Dag 1: - Militærpress - Sittende roing - Benkpress - Lat pulldown. - Magetrening på apparat. Dag 2: - Benpress - Tåhev (Bruker den legpress-maskinen) - Seated leg curl - Seated leg extension. Har dere tips til forbedringer? Er treningsprogrammet balansert nok? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet i går, 10:25 Del Skrevet i går, 10:25 Hva er målet med treningen? Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet i går, 10:30 Forfatter Del Skrevet i går, 10:30 Målet er bare å bli sterkere og bygge muskler, samt få bedre helse generelt. Utenom styrketrening går det litt i fotball, ski og sykkel. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet i går, 10:43 Del Skrevet i går, 10:43 ok, jeg har ikke så mange andre tips enn å egentlig definere målene og jobbe målrettet mot de . Slik jeg tolker deg, trener du styrke 2 ganger i uken og ønsker å bli generelt sterkere og da har du fått med de viktigste muskelgruppene i ditt opplegg, men jeg ville kanskje lagt inn markløft dersom det er en øvelse du kan gjøre. Baseøvelser er nok veien å gå! Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 10:50 Del Skrevet i går, 10:50 Med 2 treninger i uken ville jeg lagt noe mer baseøvelser F.eks bytte ut benpress og tåhev med markløft og knebøy. Men det er vesentlig tyngre øvelser. 1 Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet i går, 10:53 Forfatter Del Skrevet i går, 10:53 Når tiden strekker til kjører jeg dette programmet flere ganger i uken. Opp mot 4-5 ganger. Bør jeg fortsatt bytte øvelsene som dere anbefaler? Knebøy er en øvelse jeg klarer, men markløft er en øvelse jeg må trene på. Vet at det er særdeles viktig med rett teknikk på den øvelsen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden BRis00 skrev (2 timer siden): Når tiden strekker til kjører jeg dette programmet flere ganger i uken. Opp mot 4-5 ganger. Bør jeg fortsatt bytte øvelsene som dere anbefaler? Knebøy er en øvelse jeg klarer, men markløft er en øvelse jeg må trene på. Vet at det er særdeles viktig med rett teknikk på den øvelsen. Å trene en øvelse/muskelgruppe 2-3 ganger i uken er ideelt for muskelvekst, så det er bare bra med 4 dager. Ja jeg ville byttet ut med de 2 øvelsene så har du en ganske bra og balansert program. Markløft kan man begynne med mindre vekter. Ideelt burde du også ha minst 3 sets pr øvelse. Ellers går det mer på på hvilke øvelser pr dag, ben og overkropp kan fint mikses på samme dager. Når du kjører så mye overkropp på en dag og bruk av armer kan det fort senke effektivteten/overskuddet av øvelsene, hvis du trener hardt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå