Gå til innhold

Hvordan går det med deg i snøværet? Fungerer infrastrukturen godt der du bor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fwj__ skrev (2 timer siden):

Her i min kommune i Trøndelag har de vært flinke å brøyte snø på natta, slik at fortau blir fremkomlig og veiene bredere, vært tettpakket på sidene. Visste ikke at de var så dynamisk at det kunne jobbes på natters tid, men mye mer effektivt å jobbe da uten folk og biler som er i veien.

Vanlig praksis å bli kalt ut på nattestid. De fleste private/kommuner/fylke/vegvesen har som standard at det skal være ferdig brøytet til 0600/0700. Men er det storm har det sikkert snødd igjen siden sist maskinen var forbi 😕 

Lenke til kommentar
aklla skrev (18 timer siden):

Hvordan går det i nord?

I mitt fylke, Troms, rapporteres det om to trafikkulykker inni hver sin tunnel, så man kan jo ikke akkurat skylde på været for disse.

Offisiell snømengde i Tromsø fredag var 75 cm og mandag 120 cm, så ca 45 cm i løpet av helga. Brøytekantene er generelt rundt 1,5 meter høye så det er dårlig sikt i de fleste kryss fra vanlig bil. Mandag slo det om til plussgrader og styrtregn så det var naturlig nok såpeglatt.

I distriktene meldes det om 12 veier som er stengt pga fare for snøskred, 2 vogntog som har fått sleng og trenger berging, en buss med støyproblemer pga løs kjetting i en tunnel, en buss som ikke kom seg opp en bratt bakke, og en bil som fikk sleng og bulket en annen. En søppelbil har også sklidd av veien.

Personlig har jeg måket snø i totalt 6 timer siden fredag men ikke møtt på andre trafikkale problemer enn å slite med å finne ledig parkering pga mange nedsnødde plasser. Må riktignok kjøre veldig forsiktig pga sikt og føre. Jeg har selvsagt piggdekk, ellers så hadde jeg nok latt bilen stå.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...