FullColor Skrevet mandag kl 17:56 Del Skrevet mandag kl 17:56 (endret) Har en HP laptop med knekt skjerm, så den er bare svart. Hva kan gjøres, eller hva er smartest ? Kan Jeg lett bestille en ny skjerm og koble til en erstatning ? PC'en er vel ikke skrap pågrunn av dette ? Kom jeg til å tenke, jeg har en annen skjerm som ble fjernet fra en annen eldre laptop av ukjent type og merke, jeg legger ved bilder. Kan den brukes til noe på relativt lettvindt måte ? med bare den ene kabelen som henger løst på den ? (som dere kan se på bildet) Fra siden av kan man se skjermen bøyd, som gjorde at den sluttet å fungere. Bilder av den løse skjermen med løs kabel hengende: Endret mandag kl 17:58 av FullColor Ekstra info. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet mandag kl 18:08 Del Skrevet mandag kl 18:08 https://partsurfer.hp.com/ finn fram til delen og google ca pris om du er bekvem med å bytte selv. Ellers hør med HP support hva bytte ca vil komme på. Alder på PC har mye med om det vil lønne seg eller ei. Deler til eldre laptop er dyrere enn nye osv... Skyldes det uhell kan det være du har en innboforsikring som dekker "uflaks" (gjerne toppnivå innboforsikring) Lenke til kommentar
toralfb Skrevet mandag kl 18:10 Del Skrevet mandag kl 18:10 Tilkobling av intern skjerm på bærbare PCer er ikke like standardisert som eksterne skjermer. Å bytte skjerm er gjennomførbart, men forutsetter panel av riktig type, med riktig tilkobling. I teorien kan det lages en overgang, men praksis vil det være komplisert. Test PCen om PCen fungerer med en ekstern skjerm før noe mer gjøres. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå