Gå til innhold

Jobb med bestemt tid, slutte før tiden?

Gjest 784c5...4d6

Anbefalte innlegg

Gjest 784c5...4d6

Hei. Jeg skal flytte i april, senest i juni. Pga forskjellige omstendigheter har jeg ikke klart å skaffe meg jobb etter endte studier i august og flytter derfor nærmere storbyen. 

Jeg ser nå at to lokale bedrifter søker etter vikarer til å fylle en stilling til noen som er gått ut i mammapermisjon. Stillingen er til november 2025. Hva skjer om jeg takker ja til en slik stilling, men får en jobb i byen og flytter og slutter før kontrakten går ut? Jeg tror oppsigelsestiden er 1 måned. 

Jeg må nå søke sosialhjelp, og vil selvsagt heller jobbe, men syntes også det er kjipt å etterlate en bedrift i en slik situasjon som jeg vet om på forhånd. Men tenker jeg for mye over det? 

Anonymous poster hash: 784c5...4d6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du? Ikke for å være spydig/frekk, men du har kanskje ikke all verdens yrkeserfaring? 

Jeg syns du tenker for mye over ting, ja. Det blir uansett veldig sjelden slik man planlegger - og her har du laget et senario som i grunn er ganske usannsynlig, eller vel, det er jo sannsynlig. Men det er også 10+ lignende senarioer. 

Dersom du jobber i en vikarstilling og får tilbud om fast stilling. Er det helt naturlig at både davrende (vikarplassen) arbeidsgiver og fremtidig, tilpasser situasjonen - slik at du får starte på et tidspunkt som passer alle parter. 

Det er også helt naturlig at dersom man er i en vikarstilling, at man har lyst på noe fast. Og det er noe de fleste arbeidsgivere har forståelse for. Det er også noe du kan nevne ved et eventuelt jobbintervju.

Men hvem vet, kanskje du trives i vikarjobben og får tilbud om fast jobb der. Det høres mer realistisk ut. 

Tenk på en ting om gangen - og det er å finne deg en jobb. Alt av eventuelle senarioer om ditt og datt - er bare overtenkning. 

Også er det jo voldsomt lenge til august..... Hvorfor stresser du med dette nå? Det er ikke mange jobber utlyst med start-tid i august. Snittet på tiden det tar å finne en ny jobb, er vel noe slikt som 6 til 12 uker (aner ikke, nå synser jeg bare). Men det er mer realistisk å begynne å se etter jobb rundt april og mai - i mitt hode. 

Lenke til kommentar

Det vil være heilt avhengig av kva som er avtalt.
Dersom du har avtalt 1 måneds oppseiingstid så er både du og arbeidsgivar bunden til den avtalen. Det medfører at du plikter å jobbe ut oppseiingstida og arbeidsgivar plikter å tilby deg arbeid ut heile oppseiingstida.

Dersom du stikker av før tida så vil du kunne pådra deg eit erstatningsansvar for den kostnaden som arbeidsgivar får med dette. I praksis er det ikkje nødvendigvis at det medfører særleg med praktiske konsekvensar. Om det er andre tilsette som kan gjere jobben du eigentleg skulle ha gjort så går kostnaden opp i opp ettersom din lønn då går til ein annan arbeidstakar i staden for, eventuell erstatning vil i så tilfelle avgrense seg til lønnsdifferansen mellom din lønn og den lønna som vikaren skal ha. I ei stilling som det er relativt lett å finne vikar til så er det ikkje ein gong sikkert at arbeidsgiar har ein kostnad som du må erstatte.
Kostnaden ved å lyse ut stillinga på nytt vil ikkje arbeidsgivar kunne kreve av deg då dette er kostnader som arbeidsgivar uansett ville hatt om du hadde sagt opp og jobba ut oppseiingstida på vanleg måte.
Og sjølv om det skulle foreligge grunnlag for eit erstatningskrav så er det heller ikkje gitt at arbeidsgivar er villig til å bruke tid på å kreve inn pengane frå deg, særleg når det er snakk om relativt små summer.

Største praktiske konsekvensen er kanskje at du ikkje har rett på arbeidsattest om du har fantegått frå jobben, og du vil i vert fall ikkje ha ein god referanse å bruke ved neste jobbskifte.

Det må også nevnast at det er veldig vanleg at arbeidstakaren og arbeidsgivaren inngår ein ny avtale dersom ein av partane vil avslutte arbeidsforholdet med umiddelbar virkning. Då kan ein bli einige om at du slutter å møte på jobb og at arbeidsgivar sluttar å betale lønn frå same dato. Ofte er dette ei fornuftig løysing for begge partar, sjefen er vanlegvis ikkje spesielt interessert i å tviholde på ein tilsett som ikkje vil være der og som kanskje er meir til hinder enn til nytte, og i alle fall når det ikkje er kritisk at du må være på jobb ut oppseiingstida.

Kor sannsynleg er det eigentleg at du må flytte og starte i ny jobb med mindre enn ein måneds varsel?
Sjølv om du får jobbtilbud ein annan stad så er det ikkje slik at du må starte dagen etter. Kva som skal være fyrste arbeidsdag er noko som ein avtalar i samband med forhandlingane før du skriver under arbeidsavtalen. Arbeidsgivar treng ofte også litt tid for å kunne ta deg imot, og du treng heilt sikkert også litt tid på å få skaffa deg bustad slik at du kan flytte.
Realistisk sett så vil det være heilt uproblematisk å seie opp den jobben du har og jobbe ut oppseiingstida, og då løyser heile problemet seg.
Det einaste du må passe på er at dersom du planlegg å bytte jobb innan kort tid så bør du ikkje akseptere ei for lang oppseiingstid som f.eks. på 3 månedar.
Det er også aktuelt å inngå avtale om prøvetid slik at du har berre 14 dagars oppseiingstid.

Det du bør vurdere er kor open du vil være med arbeidsgivaren. Du har eigentleg to alternativ:
1. Være ærleg med arbeidsgivar. Då er det gode sjansar for at du får gjort ein avtale slik at det er uproblematisk om du flytter til sommaren sjølv om du slutter før vikariatet går ut.

2. Holde korta tett til brystet. Det gir best sjangs for at du får jobben om du ikkje signaliserer at du kanskje ikkje kjem til å fullføre vikariatet, men det er vil også gi større utfordringar og dårleg stemning om du plutseleg stikker av for å ta ein anna jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...