Gå til innhold

Hvorfor er MENA-barn oftere voldelige ranere?

Anbefalte innlegg

Krig og fred skrev (1 time siden):

Jeg vokste opp med kriminelle chilenere. Du må slutte å være så navlebeskuende. Og rasistisk. 

Og jeg har jobbet sammen med Chilenere som ikke var kriminelle, tvert imot. Dei ville klara seg selv med arbeidsinntekter. No problemos.

Du må slutte å være så navlebeskuende. Og rasistisk. 

Endret av Jarmo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (8 minutter siden):

Tror poenget var at ingens personlige opplevelser kan si noe generelt om folk på bakgrunn av hvor de kommer fra.

Jeg har skjønt det men kunsten å legge ut budskap var helt feil. Totalt ubalansert utbrudd, derfor min reaksjon.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Jarmo said:

Jeg har skjønt det men kunsten å legge ut budskap var helt feil. Totalt ubalansert utbrudd, derfor min reaksjon.

Hvis jeg hadde sagt at alle chilenere var kriminelle fordi jeg kjente kriminelle chilenere da jeg vokste opp, så hadde det vært en fordomsfull og rasistisk ting å si. Det er det som var poenget. De sier sier at muslimer er kriminelle fordi de er muslimer, er fordomsfulle rasister. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, VifteKopp said:

Hvilke fordeler er det du tenker på?

Fordelene som gjør at folk velger å være kriminelle. Aner ikke hva dem er, jeg raner ikke folk, men dersom gevinsten av å være kriminell er større enn straffa for å være kriminell, så skjønner jeg godt at folk går den veien. Hvilke andre årsaker mener du det kan være til at folk ikke bryr seg om lover, regler, andre mennesker eller respekterer forskjellen på mitt og ditt?

Skal ikke mange månedene tilbake siden det var intervju med en sånn pøbelgjeng hvor dem forklarte at dem rana folk fordi dem ikke hadde råd til å klippe seg to ganger i måneden...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (18 minutter siden):

dersom gevinsten av å være kriminell er større enn straffa for å være kriminell, så skjønner jeg godt at folk går den veien

For mange gjelder vel det bare om man ikke blir tatt.

Wheeljack skrev (19 minutter siden):

Hvilke andre årsaker mener du det kan være til at folk ikke bryr seg om lover, regler, andre mennesker eller respekterer forskjellen på mitt og ditt?

At gevinsten er verdt risikoen.

Lenke til kommentar
7 hours ago, frohmage said:

Ja. Vil det ikke bli ekstremt dyrt å ansette kokker og annet personale for alle flyktninger som kommer, og blir det ikke like greit å gi dem penger tilsvarende kostnadene for dette om de ikke ønsker å bo å internat?

Kokker? Jeg sa de fikk mat, men de får faen meg lage maten selv. Ikke et hotell de skal på. Poteter og gulrøtter i åkeren utenfor. Vi skal ikke ødsle ut penger her.

18 minutes ago, frohmage said:

At gevinsten er verdt risikoen.

Så da må sannsynligheten opp og risikoen økes. Ergo dødsstraff som vil være den ultimate risikoen for et individ, dersom man begår drap.

Sånn ellers har jeg etter ettertanke også kommet til at etter straffen er fyllbyrdet så skal organer ved behov gå inn i organdonasjon ordningen. Har ikke helt roen på åssen dette skal gjennomføres, men jeg tror det vil bli veldig bra.

Endret av rozon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 time siden):

Hvis jeg hadde sagt at alle chilenere var kriminelle fordi jeg kjente kriminelle chilenere da jeg vokste opp, så hadde det vært en fordomsfull og rasistisk ting å si. Det er det som var poenget. De sier sier at muslimer er kriminelle fordi de er muslimer, er fordomsfulle rasister. 

Sitat

Jeg vokste opp med kriminelle chilenere

Sitat

fordi jeg kjente kriminelle chilenere da jeg vokste opp

Ro, ro, ro. 

Hadde noen her i forumet sagt at de vokste opp med kriminelle muslimer så hadde du fått hetta innen 10 sekunder.

Game over...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (3 timer siden):

Fordelene som gjør at folk velger å være kriminelle. Aner ikke hva dem er, jeg raner ikke folk, men dersom gevinsten av å være kriminell er større enn straffa for å være kriminell, så skjønner jeg godt at folk går den veien. Hvilke andre årsaker mener du det kan være til at folk ikke bryr seg om lover, regler, andre mennesker eller respekterer forskjellen på mitt og ditt?

Skal ikke mange månedene tilbake siden det var intervju med en sånn pøbelgjeng hvor dem forklarte at dem rana folk fordi dem ikke hadde råd til å klippe seg to ganger i måneden...

De aller fleste er ikke kriminelle, så det betyr vel at fordelene ved å være lovlydig utveier ulempene?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at en muslim som med glede lar seg integrere med hvite kristne(vantro) ikke er særlig i tråd med koranen.

Jeg er glad for at de muslimene jeg kjenner ikke aksepterer(gidder) å være totalt i koranens vold. Det er krigserklæringer mot(de andre),en etter en i den feite boka der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (1 time siden):

Hvis det hadde vært tilfellet, så hadde det ikke fantes ranere.

Men du sa at det var flere fordeler enn ulemper ved å rane. I følge den logikken burde alle være ranere. Jeg bare lurer på hvilke fordeler det er du snakker om. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, VifteKopp said:

Men du sa at det var flere fordeler enn ulemper ved å rane, enn å ikke rane. I følge den logikken burde alle være ranere. 

For dem som raner så er det større fordeler enn ulemper - siden dem raner.

Gi dem ulemper ved å gateterrorisere så kanskje dem slutter, men så lenge dem får lov å holde på med en liten "fy-fy, ikke gjøre sånt" så er det klart dem fortsetter.

Ref artikkelen jeg nevnte tidligere. Raner for å klippe seg to ganger i måneden.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (På 9.1.2025 den 18.29):

Laveste sosiale stoenad, etter du har tak over hue, er paa 7850 kr, her i Norge.

Fattigdom???

Etter vaare rammer, lavbemidlet kanskje, men hadde du fortalt det, til en som bor i et ressurssvakt land, i den tredje verden, saa hadde hen faatt sjokk.

Dette var vel noe lignende som satsene var for 12-15 år siden og. Vi har hatt en ganske høy prisvekst siden den gang.

Jeg hadde behov for hjelp fra nav den gang, jeg slet med psyken og var isolert fra omverdenen. Måtte søke om hjelp til husleie, strøm og livsopphold.

Husleie på 3200, strøm på ca 500. Livsoppholdssats etter at disse 2 var betalt skulle være 6-7 tusen kr.

Jeg fikk kanskje 5000 FØR husleie og strøm var betalt...

Poenget med å skrive dette er, at enkelte navkontorer slettes IKKE følger sitt eget regelverk, eller statens direktiver.

Man kan jo undres hvordan jeg fortsatt er her..

Så ja... Fattigdom... 🙂

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...