Tastaturkriger Skrevet mandag kl 17:08 Del Skrevet mandag kl 17:08 I 2025 er det ikke kontroversielt lenger å påpeke at mennesker fra MENA og da spesielt unge mennesker, er sterkt overrepresentert på vinningskriminalitet og voldskriminalitetsstatistikken. Vi vet lite om hvorfor det er slik. Vi har rett og slett ikke peiling. Vi vet ikke om det er vi som får ut det verste av dem, eller om det er deres ballast, deres foreldre, deres kultur og religion som ikke passer inn. Personlig, så tror jeg ikke at problemet er trangboddhet eller at det er dårlig økonomi. Jeg tror problemet er utenforskap, og at kombinasjonen brun hudfarge, fremmedkulturelle foreldre, kritiske holdninger til deres kulturelle bakgrunn i befolkningen, dårlig økonomi, dårligere resultater på skole, dårlige framtidsutsikter, skaper en dem-mot-oss situasjon. Fram til nå, så har ikke problemet gått over av å dysse ned statistikk. Er ikke overbevist om at det er nok om man slutter å være kritisk til religion og da spesielt islam. Det hadde vært interessant med sammenliknende forskning fra andre land, som kan ta høyde for variabelen Norge og hvordan samfunnet vårt påvirker dem. Hva tror du? Er du enig med Grønn Ungdom lederen at det kun er snakk om økonomi, eller er det bare en kynisk politisk strategi av en sleip og manipulerende ung politiker som vil opp og fram? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet mandag kl 17:19 Del Skrevet mandag kl 17:19 Fattigdom og traumer er nok en stor bidragsyter, for ikke å snakke om rasismen som øker i takt med problemene. 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Tastaturkriger skrev (På 6.1.2025 den 18.08): I 2025 er det ikke kontroversielt lenger å påpeke at mennesker fra MENA og da spesielt unge mennesker, er sterkt overrepresentert på vinningskriminalitet og voldskriminalitetsstatistikken. Vi vet lite om hvorfor det er slik. Vi har rett og slett ikke peiling. Vi vet ikke om det er vi som får ut det verste av dem, eller om det er deres ballast, deres foreldre, deres kultur og religion som ikke passer inn. Personlig, så tror jeg ikke at problemet er trangboddhet eller at det er dårlig økonomi. Jeg tror problemet er utenforskap, og at kombinasjonen brun hudfarge, fremmedkulturelle foreldre, kritiske holdninger til deres kulturelle bakgrunn i befolkningen, dårlig økonomi, dårligere resultater på skole, dårlige framtidsutsikter, skaper en dem-mot-oss situasjon. Fram til nå, så har ikke problemet gått over av å dysse ned statistikk. Er ikke overbevist om at det er nok om man slutter å være kritisk til religion og da spesielt islam. Det hadde vært interessant med sammenliknende forskning fra andre land, som kan ta høyde for variabelen Norge og hvordan samfunnet vårt påvirker dem. Hva tror du? Er du enig med Grønn Ungdom lederen at det kun er snakk om økonomi, eller er det bare en kynisk politisk strategi av en sleip og manipulerende ung politiker som vil opp og fram? Det er nok mange ulike årsaker, men hudfargen er ikke akkurat relevant vil jeg tro 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Fordi fattigdom og sosiale problemer går hånd i hånd. Det er allmennkunnskap, men som dessverre alt for få vet om fordi, vi lever i et samfunn hvor folk bare ser på overskrifter. Og er kun interessert i lettvinte svar. 3 Lenke til kommentar
Gammel Gubbe Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kultur og verdikollisjon, selvfølgelig. Religion >>> familie >>> klan >>> kompisgjengen >>> demokrati. Når religion, ære, familie og gjengen står over demokratiet, så havner man lettere i opposisjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå