Gjest 09d99...5c4 Skrevet i går, 14:18 Del Skrevet i går, 14:18 Jeg leier hos et par som har snødreser. Jeg forstår at mannen begynner tidlig på jobb og ikke har tid og ork til å stå opp gry tidlig for å frese. Men jeg reagerer på at kona er hjemme på dagen og lar meg måke selv med skoffe. Jeg har aldri sett henne bruke snøfreseren? Er det så vanskelig å bruke en snøfreser? Hadde jeg eid hus sammen med noen og jeg selv satt hjemme hele dagen så hadde jo jeg lært meg å bruke snøfreseren selv sånn at mannen min kunne komme hjem å slappe av etter jobb i stedet for å la han gjøre det og la leietakeren måke med skuffe og få vondt i ryggen. Jeg vurderer selv å kjøpe meg elektrisk snøfreser eller skuffe. Jeg fant ut idag at det dinnes og det er ikke dyrt. Under 2000 kr. Jeg tenker at det uansett er en onbese siden jeg tar jo den med meg videre når jeg flytter et annet sted. Ellers bare selger jeg den hvis det blir borettslag neste gang hvor jeg slipper å måke selv. De som går på bensin koster jo 30 000 og oppover. Er det noen som har testet elektrisk her før? Funker de bra? Anonymous poster hash: 09d99...5c4 Lenke til kommentar
Gjest 09d99...5c4 Skrevet i går, 14:20 Del Skrevet i går, 14:20 Investering* Anonymous poster hash: 09d99...5c4 Lenke til kommentar
HF- Skrevet i går, 14:37 Del Skrevet i går, 14:37 Kan ikkje du få bruke husverten sin snøfreser? 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet i går, 14:38 Del Skrevet i går, 14:38 (endret) 20 minutes ago, Guest 09d99...5c4 said: Er det noen som har testet elektrisk her før? Funker de bra? Kjøpte en Ryobi-sak ifjor, kosta litt mer enn 2000kr, men atskillig mindre enn 30.000. Husker ikke modellnummeret, men tror det var den her. Bruker 2x 36v batterier, har flere hastigheter, er omtrent lydløs og jeg blei veldig positivt overasska over hvor godt den tok. Har en diger gårdsplass og har enda ikke kjørt den tom for strøm. Skjønner ikke helt hva spørsmålet ditt har med hverken kvinner eller juss å gjøre da men... Endret i går, 14:39 av Wheeljack Lenke til kommentar
Gjest 09d99...5c4 Skrevet i går, 14:42 Del Skrevet i går, 14:42 HF- skrev (3 minutter siden): Kan ikkje du få bruke husverten sin snøfreser? Kan jo spørre. Men prinsippet her er at det er utleiers ansvar å rydde snø egentlig. Jeg hjelper de med mye annet også. Men det er ikke det at jeg ikke gidder selv men synes bare det er litt rart og dessuten må jeg måke meg helt opp for å eben hente snøfreseren i garssjen dems siden jeg bor i sokkel. Jeg snør fort inne didrn vinduene mine er på bakkeplan Anonymous poster hash: 09d99...5c4 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet i går, 14:51 Del Skrevet i går, 14:51 Flyttet fra Juss. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Tilbakemeldinger tas på PM. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet i går, 14:55 Del Skrevet i går, 14:55 Tittelen på innlegget er langt unna problemstillingen om det er utleiers ansvar å fjerne snø. Hva er det egentlig du forsøker å få svar på? 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 23:09 Del Skrevet i går, 23:09 Spørsmålet ditt i overskriften "hvorfor kan ikke kvinnelige husverter rydde snø" blir et feil utgangspunkt. Kvinnelige husverter kan fint måke snø, det er bare akkurat din kvinnelige husvert som ikke gjør dette. Gjest 09d99...5c4 skrev (8 timer siden): Er det så vanskelig å bruke en snøfreser? Det vet jeg ikke, har aldri prøvd en selv, jeg bruker manuell muskelkraft til å måke. Stedet jeg bodde på tidligere så pleide jeg også å gjøre dette for min mannlige nabo. Men det er kanskje forskjell på hvor man bor også. Noen steder har mye snø i løpet av vinteren, andre har mindre. Vi har iallefall ikke behov for en snøfreser bare for de få dagene i året det er nødvendig å måke. Gjest 09d99...5c4 skrev (8 timer siden): Hadde jeg eid hus sammen med noen og jeg selv satt hjemme hele dagen så hadde jo jeg lært meg å bruke snøfreseren selv sånn at mannen min kunne komme hjem å slappe av etter jobb i stedet for å la han gjøre det og la leietakeren måke med skuffe og få vondt i ryggen. Jeg ville også ordnet dette hvis jeg hadde vært hjemme, men noen har mer en mer tradisjonell kjønnsrollefordeling da, hvor primadonnaen sitter på rassen og lar mannen gjøre utearbeidet. Gjest 09d99...5c4 skrev (8 timer siden): Er det noen som har testet elektrisk her før? Funker de bra? Dette kan jeg dessverre ikke svare på, jfr det som er nevnt ovenfor, at vi ikke har en snøfreser i det hele tatt, og aldri har tatt i bruk en. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 23:19 Del Skrevet i går, 23:19 Det er vel ikke husverten oppgave å rydde snø der du bor? Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 23:23 Del Skrevet i går, 23:23 (endret) Tussi skrev (4 minutter siden): Det er vel ikke husverten oppgave å rydde snø der du bor? Utgangspunktet i husleieloven er at det er utleier som skal måke. Men dette kan man avtale seg bort fra i leiekontrakten. Hvem plikter å måke bort snøen og sørge for at det blir strødd? Endret i går, 23:24 av leticia link 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 23:25 Del Skrevet i går, 23:25 leticia skrev (Akkurat nå): Utgangspunktet i husleieloven er at det er utleier som skal måke. Men dette kan man avtale seg bort fra i leiekontrakten. Ok, det visste jeg ikke, jeg synes det er naturlig at jeg måker snø der jeg bor... Men da tok jeg feil 😊 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 23:28 Del Skrevet i går, 23:28 Tussi skrev (1 minutt siden): Ok, det visste jeg ikke, jeg synes det er naturlig at jeg måker snø der jeg bor... Men da tok jeg feil 😊 Ja, jeg syns også det er naturlig, spesielt hvis huseier ikke bor i samme huset som deg selv. Men da er det bare å få det med i kontrakten at det er leietaker som skal ordne dette. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Kjøp snøskuffe, bra trim. 👍🙂 1 Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Gjest 09d99...5c4 skrev (9 timer siden): Jeg leier hos et par som har snødreser. Jeg forstår at mannen begynner tidlig på jobb og ikke har tid og ork til å stå opp gry tidlig for å frese. Men jeg reagerer på at kona er hjemme på dagen og lar meg måke selv med skoffe. Jeg har aldri sett henne bruke snøfreseren? Er det så vanskelig å bruke en snøfreser? Anonymous poster hash: 09d99...5c4 Høres tafatt ut, ja. Jeg kjenner da mange kvinner som både måker og freser snø, og de jobber gjerne i tillegg, så er nok unntaket heller enn regelen du har møtt på. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 50 minutes ago, leticia said: Spørsmålet ditt i overskriften "hvorfor kan ikke kvinnelige husverter rydde snø" blir et feil utgangspunkt. Kvinnelige husverter kan fint måke snø, det er bare akkurat din kvinnelige husvert som ikke gjør dette. Det vet jeg ikke, har aldri prøvd en selv, jeg bruker manuell muskelkraft til å måke. Stedet jeg bodde på tidligere så pleide jeg også å gjøre dette for min mannlige nabo. Men det er kanskje forskjell på hvor man bor også. Noen steder har mye snø i løpet av vinteren, andre har mindre. Vi har iallefall ikke behov for en snøfreser bare for de få dagene i året det er nødvendig å måke. Jeg ville også ordnet dette hvis jeg hadde vært hjemme, men noen har mer en mer tradisjonell kjønnsrollefordeling da, hvor primadonnaen sitter på rassen og lar mannen gjøre utearbeidet. Dette kan jeg dessverre ikke svare på, jfr det som er nevnt ovenfor, at vi ikke har en snøfreser i det hele tatt, og aldri har tatt i bruk en. Nja, nettavisen kan melde at primadonnaen visstnok blir småkåt av å sjå mannen måke snø, så kanskje difor hu ikkje vil bruke snøfreser... Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Maabren skrev (9 timer siden): Nja, nettavisen kan melde at primadonnaen visstnok blir småkåt av å sjå mannen måke snø, så kanskje difor hu ikkje vil bruke snøfreser... Jamen da så. Da ville det være dårljg gjort av TS å kjøpe seg en egen snøfreser og ta fra henne denne gleden 😛 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Damene måker når mannen er bortreist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå