Boris Yeltsin Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Hei, Jeg har laget meg en timeliste, hvor jeg fører mine egne timer. Jeg har følgende kolonner: Dato, Start, Slutt, Tid, Tid +/- og Kommentar. Jeg jobber 50%, min totale arbeidstid pr dag er 3 timer og 45 minutt (jobber i kommunen). Tid +/- er 0 om jeg jobber 3:45 timer. Men går i minus når jeg jobber mindre enn 3:45 og går i pluss om jeg jobber med enn 3:45. Jeg skulle gjerne hatt det slik at verdien som kommer i Tid +/- kolonnen gir rødt tall om jeg jobber mindre enn 3:45 den dagen, eller grønt tall om jeg jobber mer enn 3:45 den dagen, og bare være uformatert (sort) ved ingen endring. Formlene jeg bruker på Tid er feks =C2-B2. Og på Tid +/- bruker jeg =D2-H1 (H1 til H365 er bare 03:45:00 som jeg har skjult). Er det noen Excel-guruer der ute som kan hjelpe meg? På forhånd takk! (Ikke tenk på totalen, har hentet overtid fra 2024) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Jeg ville sett på betinget formatering, og tror det skal være ganske enkelt å få til der. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar (endret) Enig med @ilpostino, bruk Betinget formatering. Jeg la til 2 regler for celle E2, kopier deretter formateringen til E2 til ønskede celler i kolonna vha "Kopier format"-knappen. (Excel 2021) Sitat (H1 til H365 er bare 03:45:00 som jeg har skjult). Tips: Du kan også bruke en absolutt cellereferanse i formelen i cella E2: `=D2-$H$1` Endret tirsdag kl 10:41 av backtoback Excel 2021 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet tirsdag kl 07:17 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 07:17 Takker @backtoback og @ilpostino! Dette hjalp utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå