Boris Yeltsin Skrevet i går, 09:07 Del Skrevet i går, 09:07 Hei, Jeg har laget meg en timeliste, hvor jeg fører mine egne timer. Jeg har følgende kolonner: Dato, Start, Slutt, Tid, Tid +/- og Kommentar. Jeg jobber 50%, min totale arbeidstid pr dag er 3 timer og 45 minutt (jobber i kommunen). Tid +/- er 0 om jeg jobber 3:45 timer. Men går i minus når jeg jobber mindre enn 3:45 og går i pluss om jeg jobber med enn 3:45. Jeg skulle gjerne hatt det slik at verdien som kommer i Tid +/- kolonnen gir rødt tall om jeg jobber mindre enn 3:45 den dagen, eller grønt tall om jeg jobber mer enn 3:45 den dagen, og bare være uformatert (sort) ved ingen endring. Formlene jeg bruker på Tid er feks =C2-B2. Og på Tid +/- bruker jeg =D2-H1 (H1 til H365 er bare 03:45:00 som jeg har skjult). Er det noen Excel-guruer der ute som kan hjelpe meg? På forhånd takk! (Ikke tenk på totalen, har hentet overtid fra 2024) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet i går, 09:16 Del Skrevet i går, 09:16 Jeg ville sett på betinget formatering, og tror det skal være ganske enkelt å få til der. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet i går, 14:24 Del Skrevet i går, 14:24 (endret) Enig med @ilpostino, bruk Betinget formatering. Jeg la til 2 regler for celle E2, kopier deretter formateringen til E2 til ønskede celler i kolonna vha "Kopier format"-knappen. (Excel 2021) Sitat (H1 til H365 er bare 03:45:00 som jeg har skjult). Tips: Du kan også bruke en absolutt cellereferanse i formelen i cella E2: `=D2-$H$1` Endret 10 timer siden av backtoback Excel 2021 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden Takker @backtoback og @ilpostino! Dette hjalp utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå