Gå til innhold

Det renner inn nye Switch 2-lekkasjer

Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (1 time siden):

Det er ikke Nintendo som bestemte at CD Project Red skulle lansere Witcher 3 på Switch, eller at de skulle sku opp (ikke ned) grafikken til FPS knelte.

Eneste man påstår egentlig er at det ikke er plass til lav-ytelseskonsoller fordi alle har høye forventninger til ytelse og grafikk.

Nei, det er ikke det eneste man kan påstå. Man kan også påstå at Nintendo burde laget en konsoll med bedre hardware så den bedre kunne kjørt spillene forbrukerne ønsker.

Det jeg prøver å si er at Switch 2 ikke kommer til å være en vifteovn til 10.000 kr som kan tilfredsstille de samme behovene som Playstation, Xbox og PC

Du overdriver så veldig. Det finnes en mellomting og det er det vi håper på fra Nintendo. Du er helt på viddene når du sammenligner med Playstation, Xbox og PC, og jeg tror nok heller ikke du mener det er det vi forventer. Det er det jo heller ikke noen av oss sier. Vi sammenligner med håndholdte konsoller som kom ut for flere år siden (steam deck, ROG Ally osv). Og vi håper Nintendo prøver å matche dem, slik at hvertfall dagens AAA-spill faktisk er mulig å kjøre i 720p med lave grafikk innstillinger. Jeg har kjøpt flere spill som jeg heller har emulert for å få tilfredsstillende framerate. Du skylder på utvikleren at de må lage dårligere grafikk, jeg mener det er et samspill her.

Når tredjepartsutviklere (omsider) prøver å trykke fotorealisme inn på en low end håndholdt konsoll så blir det selvsagt en skuffelse og unnskyldninger slik som "cinematisk 24 FPS

Poenget er at dette kunstige skillet er i ferd med å viskes bort pga lav oppløsning og skjermstørrelse på de håndholdte. Steam Deck blåste liv i det med å kunne spille de fleste nye spill med ålreit FPS (uten spesifikk utvikling til nøyaktig den hardwaren) på en håndholdt i 720p lav grafikkinnstilling. Hvis Nintendo hopper bukk over denne muligheten, som flere av oss fryktet, så tror jeg det er skadelig for oss forbrukere. Du likte å skylde på utviklerne, men jeg mener dette er et samspill. For å dra en ekstrem sammenligning, vi kunne ikke lansert gameboy i dag og bare skyldt på alle andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (16 minutter siden):

Nei, det er ikke det eneste man kan påstå. Man kan også påstå at Nintendo burde laget en konsoll med bedre hardware så den bedre kunne kjørt spillene forbrukerne ønsker.

Hvorfor skulle Nintendo plutselig bytte målgruppe fra barn/foreldre til å gå i fullskala konkurranse med Sony, Microsoft og de dusinvisene av Steam Decks? Det handler jo ikke bare om å velge en ytelse, men å inngå et kompromiss med ytelse, kost, segment og batterilevetid.

Jeg kan garantere deg at Switch 2 ikke vil ha imponerende ytelse og ikke vil være veldig dyr. Jeg kan også garantere at det blir mye syting om hvorfor Witcher IV og TES VI og GTA VI dupper under 30 FPS og ser betraktelig dårligere ut enn andre konsoller. Resten av oss er der for å spille Mario.

Sitat

Du overdriver så veldig. Det finnes en mellomting og det er det vi håper på fra Nintendo. Du er helt på viddene når du sammenligner med Playstation, Xbox og PC, og jeg tror nok heller ikke du mener det er det vi forventer. Det er det jo heller ikke noen av oss sier. Vi sammenligner med håndholdte konsoller som kom ut for flere år siden (steam deck, ROG Ally osv). Og vi håper Nintendo prøver å matche dem, slik at hvertfall dagens AAA-spill faktisk er mulig å kjøre i 720p med lave grafikk innstillinger. Jeg har kjøpt flere spill som jeg heller har emulert for å få tilfredsstillende framerate. Du skylder på utvikleren at de må lage dårligere grafikk, jeg mener det er et samspill her.

Hva er en mellomting da? Det er jo ikke slik at Nintendo vilkårlig valgte prisen på Switch uavhengig av hva maskinvaren kostet. Bedre ytelse får du jo, innenfor normal teknologisk utvikling. Men et segmentskifte får du neppe.

Vi er ikke uenige om at Switch 1 er utdatert i 2025, men om du tror at Nintendo plutselig kommer til å lage en konsoll som koster langt over 5000 kr for å gi oss banebrytende datakraft i hendene så tror jeg ikke du kjenner Nintendo.

Sitat

Poenget er at dette kunstige skillet er i ferd med å viskes bort pga lav oppløsning og skjermstørrelse på de håndholdte. Steam Deck blåste liv i det med å kunne spille de fleste nye spill med ålreit FPS (uten spesifikk utvikling til nøyaktig den hardwaren) på en håndholdt i 720p lav grafikkinnstilling. Hvis Nintendo hopper bukk over denne muligheten, som flere av oss fryktet, så tror jeg det er skadelig for oss forbrukere. Du likte å skylde på utviklerne, men jeg mener dette er et samspill. For å dra en ekstrem sammenligning, vi kunne ikke lansert gameboy i dag og bare skyldt på alle andre.

Men igjen så er det ikke Nintendo som velger dette. Klart Nintendo har lyst å kapitalisere på flest mulig titler, men de leverer det de kan, så er det tredjepartsutvikleren som tar valget om de kan kjøre state of the art AAA-spillet sitt på konsollen eller ei. Kornete grafikk og lav FPS vil nesten alltid bli et problem med mindre Nintendo lager en konsoll med markedsledende ytelse og holder maskinvaren jevnlig oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...